FuLu Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 *FuLu enters frustmode* Jeg begynner faktisk å bli mektig lei dette HTML/CSS/nettleser tullet, skulle ønske jeg kunne tatt tak på "en person" som lagde disse nettleserne og denget "personen" skikkelig! Problemet er at IE kan kastes i søppla. Jeg prøver så godt jeg kan, men buhu det får være grenser for hva man må bøye og bende seg for. For dem som har IE og Mozilla/Opera, sjekk denne i begge (eller alle 3), så skjønner dere hvem som er synderen: http://home.chello.no/~alexholm/rornett-20...minsample2.html For meg blir dette 2 av 3 som rendrer "riktig", jeg vet ikke hva som er riktig lengre, for logikken min begynner å gå tom for sunn fornuft. Hva er 100%? Riktig to steder, feil et annet sted. ARG! *FuLu føler seg litt mindre frust, bare litt* Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Hm... Vet ikke hva det er, men det er YTTERST skjelden at jeg har så alvorlige feil i koden at det gir noen stor forskjell på browsere. "Keep it clean", så går det bra. Klusser du det for mye til med tabeller opp og ned og celler og bredder og prosent og pixler og em og bilder, så begynner du bare på nytt.. Og hvis du validerer i W3, så SKAL den vises riktig i alle browsere. Min oppfattning er iallfall at om noen browsere viser feil, så er det Opera. Ikke IE. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Hmm jau, sak er at siden validerer og css validerer det og. Men selv om ting validerer, så funker det ikke. Og ja, ender vel opp med å endre litt både på html og css kanskje. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mikka - IE følger ikkje dei offisielle webstandardane (til w3c), og det er derfor en del som ikkje funker i IE som egentlig skal funke. "alle andre" browsere derimot, leser koden som den skal lesast... Lenke til kommentar
DanielP Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Uheldigvis må vi prøve å tilpasse oss IE da det er det de fleste bruker DanielP Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 Jo desverre, og personen/firmaet som skal bruke dette, bruker IE, hehe, så jeg får vel bare bøye meg i støvet og koste opp fragmentene til IE jeg nettopp knuste Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 /me syns at Microsoft kunne heller kjøpe opp rettigheter til Opera elns, det er jo en uendelig mange ganger bedre nettleser! Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Mikka - IE følger ikkje dei offisielle webstandardane (til w3c), og det er derfor en del som ikkje funker i IE som egentlig skal funke."alle andre" browsere derimot, leser koden som den skal lesast... Vet da det. Likevel skjelden jeg opplever det som at sider som validerer HTML og css ikke funker ordentlig i IE. Egentlig er det skjelden det er noe forskjell på browserene i det hele tatt. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 det er også sant, men /me har opplevd det, ta en titt på mitt forslag til gfx.no designet du, den funker ikkje i IE, men validerer både CSS og HTML... Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 det er også sant, men /me har opplevd det, ta en titt på mitt forslag til gfx.no designet du, den funker ikkje i IE, men validerer både CSS og HTML... Ja, det er sant... Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hm, rart. Tenkte det var IE sin tolkning av boksmodellen som var feil her også, men jeg ser du ikke har padding og width satt på samme element noe sted. Du får nesten begynne på nytt, og endre kodestrukturen litt. Jeg ser at du har mange <div> innenfor hverandre, og det kan kanskje være problemet. Prøv å unngå det. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jeg stresset i en uke for å prøve å fikse en feil jeg bare fikk i Opera da jeg så jeg hadde glemt å lukke en div-tag! omfg... Lett for det. DanielP: Nei, vi må ikke holde oss til IE sin nettleser. Hvis alle lager W3-validerte sider er IE tilslutt nødt å føye seg etter standarden de også... Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Min nettside vises som den skal i IE, mens Mozilla føkker den opp. Vet ikke hva som er galt, men i IE er table'et midtstilt og bakgrunnsfargen på områdene rundt table'et er en lys gråfarge. I Mozilla blir table'et venstrestilt og bakgrunnsfargen er hvit - og så vidt jeg vet er ting etter w3c-standarden (den validerer (unntatt noen små javascript-errors, men det har ikke noe innvirkning))... Vet ikke hvordan den ser ut i Opera men frykter at den er som i Mozilla EDIT: Schreibenleif Endret 9. desember 2003 av Loomy Lenke til kommentar
enden Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 mozilla/NN og opera rendrer som regel likt/riktig. Noen småbugs ute og går mellom de og, men de er det sjelden man kommer over Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 mozilla/NN og opera rendrer som regel likt/riktig. Noen småbugs ute og går mellom de og, men de er det sjelden man kommer over Så er spørsmålet om det er Opera og Mozilla som ikke følger standarden, eller om det er IE. Jeg holder en knapp på sistnevnte. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Så er spørsmålet om det er Opera og Mozilla som ikke følger standarden, eller om det er IE. Jeg holder en knapp på sistnevnte. Jo, jeg og, IE6 blir liksom ikke oppdatert på lik linje som Opera og Mozilla/Firebird og muliges andre nettlesere. Jeg savner en render "motor" som IE i det minste kunne oppdatere litt oftere, for å holde ritt med standarder, og ikke minst, gjøre det lettere å oppdatere nettleseren på det området uten at man må kjøpe seg siste windows. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 ...og ikke minst, gjøre det lettere å oppdatere nettleseren på det området uten at man må kjøpe seg siste windows. Jepp... Men det er ikke en del av politikken til Microsoft. Den faller nok ikke inn under "ta over verden"-politikken de kjører, så da blir den kraftig nedprioritert... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå