fjarle Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Den enkleste måten å lytte til radio når storkanalene kutter FM.GUIDE: DAB i bil, del 2 Bytt fra FM til app, ikke DAB Lenke til kommentar
RaymondK Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Går for det meste på podcasts via stitcher, eller apples egen app i bilen Lenke til kommentar
HulkHaugen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Selv så kjøpte jeg en Bluetooth til FM adapter for sigarett tenner uttaket i bilen, kostet ca 20-25 NOK inkl. porto på eBay. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Knutgrus Skrevet 28. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2017 Er fascinerende hvor disse artiklene blomstrer opp nå som det stenges i Oslo-området. Andre steder i landet har vi vært uten FM i månedsvis! Tydelig at det er i Oslo det skjer... 19 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dubious Skrevet 28. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 28. september 2017 Oslo = Norge Når de melder dårlig vær i Norge, så mener de egentlig Oslo og det samme gjelder for mye annet 13 Lenke til kommentar
oddi Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hadde lett byttet mobilabonnement om det ble lansert et med fri streaming av radio til en overkommelig pris. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Fri streaming kommer aldri, men håper det kommer abb. med større kapasitet, men med lavere hastighet Har stort sett ikke bruk for 4G hastighet 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Fri streaming kommer aldri, men håper det kommer abb. med større kapasitet, men med lavere hastighet Har stort sett ikke bruk for 4G hastighet Finnes jo allerede.... Lenke til kommentar
Lynxman Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Finnes det en telefon som kan sende FM-signal som bilen kan motta tro? Lenke til kommentar
Emsal Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Finnes det en telefon som kan sende FM-signal som bilen kan motta tro? http://www.gsmarena.com/results.php3?sFreeText=fm%20transmitter 2 Lenke til kommentar
Kristines1996 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Har ikke minijack tilkobling, USB eller Bluetooth i bilen, hvordan kan jeg da få radio via mobilen? Å bruke ekstern høyttaler er ikke aktuelt. Villig til å handle på ebay hvis noen har noen hete tips Lenke til kommentar
Kristines1996 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Fri streaming kommer aldri, men håper det kommer abb. med større kapasitet, men med lavere hastighet Har stort sett ikke bruk for 4G hastighet Finnes jo allerede.... Gar 2gb fra Telenor inkludert fri streaming, så det finnes. 1 Lenke til kommentar
BKAA Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Har ikke minijack tilkobling, USB eller Bluetooth i bilen, hvordan kan jeg da få radio via mobilen? Å bruke ekstern høyttaler er ikke aktuelt. Villig til å handle på ebay hvis noen har noen hete tips Jeg bruker et adapter fra Dension. Den emulerer en CD-veksler. Nå har jeg USB inngang, jack og Bluetooth på min gamle bilstereo. Knappene på rattet virker også til volum og skifte spor på USB. Lenke til kommentar
Svalbard1 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Radio er nok dessverre på vei ut... Spotify - offline er kjekt å bruke. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Har ikke minijack tilkobling, USB eller Bluetooth i bilen, hvordan kan jeg da få radio via mobilen? Å bruke ekstern høyttaler er ikke aktuelt. Villig til å handle på ebay hvis noen har noen hete tips Kanskje du kan bruke noe sånt? http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Car-FM-Transmitter-Wireless-Radio-Adapter-USB-Charger-Mp3-Player-/391812972559 (blir dette sett på som reklame kanskje?) Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Finnes det en telefon som kan sende FM-signal som bilen kan motta tro? Nja, de billigste Android til kr 500 har normalt FM radio og lyden kan fint kobles til bil med blåtann og Jack. Lenke til kommentar
Jan Olsen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Har ikke minijack tilkobling, USB eller Bluetooth i bilen, hvordan kan jeg da få radio via mobilen? Å bruke ekstern høyttaler er ikke aktuelt. Villig til å handle på ebay hvis noen har noen hete tips Har en liten dings som sender FM fra Jack som kan være mobil med FM radio eller annen kilde. Lenke til kommentar
FB.006467760 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Har ikke minijack tilkobling, USB eller Bluetooth i bilen, hvordan kan jeg da få radio via mobilen? Å bruke ekstern høyttaler er ikke aktuelt. Villig til å handle på ebay hvis noen har noen hete tips Jeg bruker et adapter fra Dension. Den emulerer en CD-veksler. Nå har jeg USB inngang, jack og Bluetooth på min gamle bilstereo. Knappene på rattet virker også til volum og skifte spor på USB. Den klarte ikke jeg å finne. Har du en link? Lenke til kommentar
K2D Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Når FM blir slått av; og DAB+ lyder verre en mp3-filer på 90-tallet; så lar jeg heller være å lytte til radio. DAB+ er det motsatte av det jeg forbinder med Norge og folkelighet. 5 Lenke til kommentar
Top1957 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Nettradio for alle over mobil eller kabel nå? Glem det, vi er ikke i nærheten på lang tid enda. I tettbygde strøk har vi nok dekning i mange tilfeller. Dekning er imidlertid ikke nok. Er det noen som har regna ut hvor stor kapasitet nettet har for slik trafikk. Eller testa det? Vi har vel rundt 1.5 millioner husstander og et par millioner biler. Skulle alle disse høre radio over Internet tviler jeg på at nettet er i nærheten av å kunne levere det. Men motbevis det gjerne! Og så var det dekning da - utenfor tettbygde strøk. Jeg kjørte FV17 (Kystriksveien i sommer). Der var det noen steder ikke dekning for telefon en gang, andre steder Edge av ofte veldig dårlig kvalitet, så litt 3G og noen ytterst få steder 4G. Skulle jeg tippe vil jeg si at maks 20% av strekningen ville kunne levere radio over mobilnettet. Og det er MANGE slike strekninger i Norge. DAB fungere imidlertid helt utmerke stort sett over alt med unntak av i mange tuneller. Vil det kunne fungere om 10 år? Mulig, men jeg tviler. 20 år? Kanskje.... Kvaliteten på DAB er ikke all verden, men nok for bil på de større kanaler som tar seg råd til god båndbredde. Da er det i alle fall bedre enn FM i følge tester - og min erfaring. Og dere som ikke får god nok dekning på DAB: Jeg vil tippe at for mer enn 90 % skyldes det dårlig utstyr eller feil montering. Jeg har kjørt 2500km i sommer på mest veier utenom tettbygd strø og nesten ikke hatt utfall på DAB - bortsett fra tuneller i Nordland da. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg