HenrikEvensen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hei "Alltid" når høsten kommer så får jeg lyst til å bygge ny pc og i år er ikke noe unntak. Jeg ser at Intel snart kommer med nye CPUer (Coffee lake) og lurer på om jeg bør vente med å bestill nye komponenter, hva syns dere ? Så langt sitter jeg med følgende setup som ønskeliste hos komplett, kom gjerne med kommentarer. Kabinett: Fractial design define C temp G Hovedkort: MSI Z270 Tomahawk CPU: Intel Core i7-6700K Skylake CPU kjøler: Deeocool Captain 120 EX Kjøler Minne: Crucial Ballistix sport DDR4 32GB HD: Samsung 960 EVO 500GB m.2 PCie SSD Skjemkort: MSI 1070 Gaming... PSU: Corsair RM750x 750W Sum ca 18000kr Håper på å få noen gode innspill. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Vent på Coffe-Lake. Kommer ila. neste mnd. Lenke til kommentar
Tobeass Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Ville ventet på Coffee Lake ja. Jeg ville også byttet PSU om jeg var deg. Jeg har hørt at Corsair sin RM-serie har en høy failrate. Ville heller gått for denne: https://www.komplett.no/product/889958/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/evga-gq-750w-hybrid-modular-80-psu# Lenke til kommentar
Seon-Ho Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Ville ventet på Coffee Lake ja. Jeg ville også byttet PSU om jeg var deg. Jeg har hørt at Corsair sin RM-serie har en høy failrate. Ville heller gått for denne: https://www.komplett.no/product/889958/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/evga-gq-750w-hybrid-modular-80-psu# Gamle RM brukte Teapo og Capxon, mens RMx bare bruker Chemi con. GQ har FSP som OEM, så den er nok ikke bygd bedre enn RMx. Lenke til kommentar
HenrikEvensen Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Takk for alle svarene, blir nok til at jeg venter. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Jeg ville vurdert å bruke Ryzen 1600x eller i7-7700k, eller en av de nye Coffee Lake. En Intel Core i7 7740X kan være aktuell om en vil bytte til Coffee Lake senere. Hadde jeg valgt nå så hadde det blitt Ryzen1600x, men det spørs jo hva man trenger. Jeg ville valgt 16gb ram om det er bare til spill. Hastighet på ram kan være 3000 eller 3200. Endret 29. september 2017 av Svein M Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Vurderer også ny PC, og venter i så fall på Coffee Lake. Lenke til kommentar
HenrikEvensen Skrevet 29. september 2017 Forfatter Del Skrevet 29. september 2017 Jeg ville vurdert å bruke Ryzen 1600x eller i7-7700k, eller en av de nye Coffee Lake. En Intel Core i7 7740X kan være aktuell om en vil bytte til Coffee Lake senere. Jeg ville valgt 16gb ram om det er bare til spill. Hastighet på ram kan være 3000 eller 3200. Ja skal vel stort sett brukes som spill-pc men også litt musikk (DAW). Holder det med 16gb mener du ? Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Jeg ville vurdert å bruke Ryzen 1600x eller i7-7700k, eller en av de nye Coffee Lake. En Intel Core i7 7740X kan være aktuell om en vil bytte til Coffee Lake senere. Jeg ville valgt 16gb ram om det er bare til spill. Hastighet på ram kan være 3000 eller 3200. Ja skal vel stort sett brukes som spill-pc men også litt musikk (DAW). Holder det med 16gb mener du ? Ja mener 16 er nok til spill og det meste annet. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Spørsmålet her er om du virkelig trenger så mange kjerner eller holder det med noe enkelt? Om du er litt flinkere til å forklare ditt vanlige bruksscenario pluss hvilke spill du eventuelt spiller så er det enklere å gi deg et bedre svar på noe som passer. Er også hvor mye ytelse du får for pengene en faktor og du ikke føler deg låst til Intel så blir utvalget dobbelt så stort. Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Spørsmålet her er om du virkelig trenger så mange kjerner eller holder det med noe enkelt? Om du er litt flinkere til å forklare ditt vanlige bruksscenario pluss hvilke spill du eventuelt spiller så er det enklere å gi deg et bedre svar på noe som passer. Er også hvor mye ytelse du får for pengene en faktor og du ikke føler deg låst til Intel så blir utvalget dobbelt så stort. Om han virkelig trenger så mange kjerner så er ikke prisen til 1600x mye, til 2279 kroner er det en kupp. Om man hadde kjøpt det på powertilbud så blir det ~1823 kroner. Det i seg selv er mye for pengene. 1 Lenke til kommentar
DoingMost Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Hei "Alltid" når høsten kommer så får jeg lyst til å bygge ny pc og i år er ikke noe unntak. Jeg ser at Intel snart kommer med nye CPUer (Coffee lake) og lurer på om jeg bør vente med å bestill nye komponenter, hva syns dere ? Så langt sitter jeg med følgende setup som ønskeliste hos komplett, kom gjerne med kommentarer. Kabinett: Fractial design define C temp G Hovedkort: MSI Z270 Tomahawk CPU: Intel Core i7-6700K Skylake CPU kjøler: Deeocool Captain 120 EX Kjøler Minne: Crucial Ballistix sport DDR4 32GB HD: Samsung 960 EVO 500GB m.2 PCie SSD Skjemkort: MSI 1070 Gaming... PSU: Corsair RM750x 750W Sum ca 18000kr Håper på å få noen gode innspill. Viss man hele tiden skal vente på siste hardware om det er mobil eller pc blir det mye venting og mye bortkasta rundt det. Hvor mye forskjell er det virkelig i praksis.?Viss man ser gjennom markedsføringen og specsa.. Men man velger nå selv. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Viss man hele tiden skal vente på siste hardware om det er mobil eller pc blir det mye venting og mye bortkasta rundt det. Hvor mye forskjell er det virkelig i praksis.?Viss man ser gjennom markedsføringen og specsa.. Men man velger nå selv. Ikke snakk om lang ventetid da. 8700K blir lansert torsdag denne uka... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ville ventet på Coffee Lake ja. Jeg ville også byttet PSU om jeg var deg. Jeg har hørt at Corsair sin RM-serie har en høy failrate. Ville heller gått for denne: https://www.komplett.no/product/889958/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/evga-gq-750w-hybrid-modular-80-psu# Jeg valgte denne: https://www.komplett.no/product/906073/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/seasonic-prime-titanium-750w-psu# Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Ville ventet på Coffee Lake ja. Jeg ville også byttet PSU om jeg var deg. Jeg har hørt at Corsair sin RM-serie har en høy failrate. Ville heller gått for denne: https://www.komplett.no/product/889958/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/evga-gq-750w-hybrid-modular-80-psu# Jeg valgte denne: https://www.komplett.no/product/906073/datautstyr/pc-komponenter/stroemforsyning/enheter/seasonic-prime-titanium-750w-psu# Fornuftig! Den der er en av de beste man kan få kjøpt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå