Kjøleskap Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Var nettopp på en todagers tur. Den ble startet på kvelden med fullt batteri og to netter ble tilbragt ute. Startet første dag med 99% og endte opp med 45%, noe som skulle holde i massevis til dagen etter. Etter åtte timer søvn våknet jeg og skrudde på kameraet. Der var det bare 25% igjen. Dermed måtte det "rasjonering" til for at batteriet skulle holde ut dagen. Hvorfor skjer dette? Begge nettene var relativt milde, med over ti grader, og det tappet seg jo maks 1% den første natta. Har Nikon D7000. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Vanskelig å si, men du kan prøve å ta ut batteriet når du ikke bruker kameraet. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Bruker selv Nikon D5 og D850; har ikke sett noe problem med å la batteriet stå i over lengre tid. Kan heller ikke huske å ha sett problem på tidligere modeller som D810; D800; D700, D4s, D3s, D3 osv. Sjekk om batteriet lader seg ut over tid når det er tatt ut av kamera. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Er det et originalt batteri eller 3parts og/eller et "originalt" piratbatteri kjøpt i god tro på feks. eBay ? Endret 28. september 2017 av Nautica Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Originalt batteri som fulgte med kameraet. Har fortsatt 0 på levetid og er tatt litt over 40.000 bilder med det. Skal prøve å ta ut batteriet neste gang det er på samme nivå og la det ligge i omtrent samme temperatur, så får vi se. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Finnes noen hint på nett med D7000 at det hjelper å resette kamera om dette skjer. https://www.dpreview.com/forums/post/40251883 Lenke til kommentar
moslien Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Hadde du et annet objektiv på kameraet den andre natta? Nå er jeg i Canon-verden, men jeg har problem med at batteriet tømmes slik du beskriver når jeg har mitt Tamron 24-70-objektiv tilkoblet Canon 6D kamera. Har ikke problemer med andre objektiver, og heller ikke med Tamron-objektivet tilkoblet 5D mark iii. Jeg fant ingen løsning, men fant ut at det var et kjent problem som kunne oppstå med de første produksjonsseriene av Tamron 24-70. Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Samme objektiv hele turen. Tenkte kanskje det kunne vært fordi jeg hadde latt stabilisatoren stå på den andre natta, men så akkurat at den sto på nå og batteriet var på 97%. Skal prøve å resette kameraet. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 (endret) Samme objektiv hele turen. Tenkte kanskje det kunne vært fordi jeg hadde latt stabilisatoren stå på den andre natta, men så akkurat at den sto på nå og batteriet var på 97%. Skal prøve å resette kameraet. Stabilisator slår seg av når den ikke er aktiv; den er aldri aktiv mer enn noen sekunder etter at utløser/AF er sluppet opp. Jeg kan la mine kamera ligge påslått i flere uker uten at det tømmer batteriene nevneverdig (slår jeg dem av så er til tilsvarende 0 tap på batteri). Endret 30. september 2017 av TGB Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Høres mer ut som et defekt batteri, og i en verden full av 3-parts batterier, så kan også originalbatterier ta kvelden.Skjer ikke ofte, men har et Olympus batteri som tilsynelatende lader, men virker noen få sekunder så er det tomt - eneste originalbatteriet som har tatt kvelden siden midten av 80 tallet, så kan ikke klage egentlig.Hvis du har et annet batteri, test det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå