Civilix Skrevet 8. oktober 2017 Del Skrevet 8. oktober 2017 Jeg er egentlig ikke noen fan av turbasert kampsystem selv men det finnes noen unntak av spill jeg takler det i og det fungerer veldig bra når jeg har spilt solo i Divinity OS2. Holdt derimot på å bli gal i eneren når jeg spilte co-op med en kompis som brukte 15 minutter på hver jævla turn Der er DOS2 bedre enn det første ved at man ikke kan øke antallet action points man har hver runde nevneverdig, så det er ikke så mye å tenke på hver runde. 1 Lenke til kommentar
xtordx Skrevet 22. oktober 2017 Del Skrevet 22. oktober 2017 En del uker siden dere skreve denne nå, men samme det, har spilt 76t timer, uansett i hvertfall en av 10 ern jeg støtter selv om jeg ikke liker score systemet, men ja, godt spill. Lenke til kommentar
xtordx Skrevet 10. november 2017 Del Skrevet 10. november 2017 Da går det rett i handlekurven! Kan jeg spørre hvilke andre to spill du har gitt 10/10? witcher 3 og bioshock infinite. Dei har nok av feil og manglar, men ingen andre spel har gjort så store inntrykk på meg før eller seinare. 3 spill av over 500 spill du har fullført ville du ha gitt 10, høres strengt ut, men ja kan ikke si så mye i mot w3 og divinity orignal sin 2 valg ,selv ville jeg nok gitt godt over 20 spill av de 300 + spilla jeg har runnet top score or anbefaling , liger generelt ikke score ,men, meninger Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 11. november 2017 Del Skrevet 11. november 2017 Vel.. gir du et spill 10/10 så sier du i teorien at spillet er perfekt. Om et spill har nokk av feil og mangler så fortjener det ikke 10/10, det tyder på at "tester" har lagt alt for mye fokus i hans/hennes personlige spill smak. Blir litt som at jeg sier at Overwatch er 10/10 fordi jeg elsker FPS. Husk at alt over 5 er bra. Personlig mener jeg at terning kast og og poeng ikke hører hjemme i slike tester. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Jeg tror ikke 10/10 er ment å si at spillet er perfekt, for perfekte spill finnes ikke. Selv de beste spillene noensinne laget vil man kunne finne noen objektive feil ved, men feilene er kanskje for ubetydelige til at det er verdt å trekke et poeng. Det virker som at det egentlig ikke er noe å gjøre med karakterinflasjonen. "Ingen" ser på 5/10 som en helt grei karakter. I realiteten er det bare 7-10 som er reelle karakter der 7 er helt middelmådig, mens alt under bare er forskjellige grader av elendig. Hva er egentlig forskjellen på et spill som får 2/10 og et som får 4/10? Ikke vet jeg, men det er som regel stor forskjell på 9/10 og 7/10. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Vel.. gir du et spill 10/10 så sier du i teorien at spillet er perfekt. Om et spill har nokk av feil og mangler så fortjener det ikke 10/10, det tyder på at "tester" har lagt alt for mye fokus i hans/hennes personlige spill smak. Blir litt som at jeg sier at Overwatch er 10/10 fordi jeg elsker FPS. Husk at alt over 5 er bra. Personlig mener jeg at terning kast og og poeng ikke hører hjemme i slike tester. Nei. Du sier ikke at det er perfekt. Og en skala er til for å brukes. AtW Lenke til kommentar
iR' BR34K Skrevet 13. november 2017 Forfatter Del Skrevet 13. november 2017 (endret) Jeg tror ikke 10/10 er ment å si at spillet er perfekt, for perfekte spill finnes ikke. Selv de beste spillene noensinne laget vil man kunne finne noen objektive feil ved, men feilene er kanskje for ubetydelige til at det er verdt å trekke et poeng. Det virker som at det egentlig ikke er noe å gjøre med karakterinflasjonen. "Ingen" ser på 5/10 som en helt grei karakter. I realiteten er det bare 7-10 som er reelle karakter der 7 er helt middelmådig, mens alt under bare er forskjellige grader av elendig. Hva er egentlig forskjellen på et spill som får 2/10 og et som får 4/10? Ikke vet jeg, men det er som regel stor forskjell på 9/10 og 7/10. Du kan lese om karakterskalaen vår her: https://www.gamer.no/artikler/slik-vurderer-gamer-no-spill/151188 Eg gav jo nettopp CoD WWII 4/10, og det er basert på desse kriteria. Der står det definert kva som er forskjellen mellom 2 og 4, eller 10 for den saks skuld, som eg gav til Divinity. --- Om eg er streng med karakterane mine er vel eit subjektivt spørsmål. Eg gir nok noko lågare karakterar enn visse andre her i staben, men viss eit spel skal klatre heilt opp til 10 for meg, må det vere noko som er så bra at det endrar noko med meg sjølv (eller spelsjangeren). Det treng ikkje vere perfekt, for det trur eg ikkje noko spel kan vere, men det må gjere eit særs stort inntrykk på meg på eit eller anna vis. Som Tor-Steinar formulerte det så fint; "Dette er spillene som gjorde oss til spilljournalister i utgangspunktet." Endret 13. november 2017 av iR' BR34K Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Ingen spill jeg har spilt er verdt en tier annet en kanskje deler av spillet. Som feks witcher 3 er faretruende nær en 10 på historie formidling,generell story osv. Men gameplay messig er det rimelig mediokert og simplifisert. Hadde nok strukket meg til en 8 total score. Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Hvis ingen spill er verdt en tier, hvorfor ha en tier på skalaen? 1 Lenke til kommentar
grim_reaper_jib Skrevet 13. november 2017 Del Skrevet 13. november 2017 Man må jo ha troen på at de skal komme et spill som er verdt en tier i løpet av de neste 10-20åra da. Så får den bare stå ubrukt frem til da Sånn det har blitt i dag er egentlig 1-10 skalaen bare tull siden alt under 7 blir ansett som dritt. Og 10'ere blitt strødd om seg i øst og vest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå