raastad Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Jeg må ha briller for å se i lengden etter en mc ulykke, men skrift osv data/mobil, må jeg ta av brillene for å tyde hva som står, så å si nettopp fått nye glass, noen som vet hva dette tyder på? Usikker ang tv men, ikke prøvd enda, måtte bytte pga klarte ikke helt få fokus på tv bildet, er det bare meg eller tyder det på mulig bedre syn eller noe? Bare nyskjerrig nå, for brilleglass er dyrt igrunn, hvertfall slike jeg må ha... Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Du har vel problemer med at du ikke får fokusert på kort avstand med brillene, så du er vel målt nærsynt og korrigert for dette. Virker som du får prismeglass og at det er vanskelig å korrigere 100% i hele synsfeltet. Det er normalt å bli mer langsynt over tid, noe som gjør at en gjerne tar av seg brillene for å se bedre på nær avstand. Hvis du trenger lese-/terminal-/TV-briller burde det vel kanskje måles spesifikt når du opplever synet ditt slik du forklarer. Ellers kan en jo ta utgangspunkt i det du bruker i dag og bare korrigere styrken. Skal du løse dette på annet vis må du ha to briller på deg samtidig. Lenke til kommentar
raastad Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Bruker ikke andre briller, men velger å ta de av for å lese osv, for da ser jeg faktisk korrekt, så vil tro at jeg er langsynt egentlig muligens kan blande de to litt men xD Endret 28. september 2017 av raastad Lenke til kommentar
raastad Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Bare lurte litt, pga det startet litt etter jeg prøvde å se uten briller en stund for å muligens la kroppen korrigere det selv, men var kanskje feil det xD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå