Gå til innhold

Gi meg det kraftigeste!

OKKOKK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

du kommer lett oppi 3 GHz med den prosessoren..har den samme, og jeg er oppe i 3.1 rock stable med vanlig kjøler som kom boxed. da er cpu ca 45 celsius, kassetemp er ca 20... har jo 9 vifter :)

(tildere som har lest PROSENRVIS OC HER eller noe i den duren, så har jeg klart å låse den opp. viste seg å være ingenting. plutselig funka det :p)

Lenke til kommentar

Men man må vel ut med hovedkortet for å montere den SLK kjøleren, da den må skrus fast i de fire hullene. Da må man vel også fjerne den rammen som er montert på hovedkortet. Så for enkelte kan dette høres litt "farlig" ut. Den Zalman kjøleren er veldig bra. Så du skal ikke være redd for å kjøpe den. Den kommer meget bra ut i alle tester jeg har lest.

Lenke til kommentar
Jaja... :cool: Sorry, men gidder bare ikke.. :) Men er det ikke andre ting jeg kan overklokke da? Som BUSen f.eks? :)

Nå blir jeg bare nysgjerrig! BUS? Øke FSB?

Tjaaa..... hva betyder FSB da ?

Trodde du mente at du ikke gadd å forklare jeg.. Jaja.

FSB: Det er vel frekvensen til hele systemet?

Lenke til kommentar

Når du øker den, så øker du systemets generelle ytelse. Rammen, Cpu og hovedkortet kjører da raskere. Du kan alltids øke hastigheten på ram og gpu på skjermkortet. Det er også overklokking. Bare kikk på guider osv her på ok.no. Ikke noe problem å finne ut litt selv :yes:

Edit: For å stille på ram og GPU på skjermkortet kan du bare bruke et program i windows.

Endret av PsychoPat
Lenke til kommentar
Hva er vitsen med at jeg har 800 FSB på CPU'en da? :)

Vitsen med det er vel å ha en prosessor som har kjører på samme frekvens som hovedkortet(eller det vil si 4x200MHz som hovedkortet kjører siden prosessoren er quad-pumped som det heter så fint :-)

Synes i tillegg det er snedig at du maser etter ferdigmonterte kjølere siden du spør etter den kraftigste løsningen.... Samme som å si at du vil ha den kraftigste PCen, men den skal kjøpes på El-Kjøp :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...