PsychoPat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Kan du si meg hvorfor du må ha det i ett sett? Nei.. det virker rett og slett ikke slik Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Kan du si meg hvorfor du må ha det i ett sett? Nei.. det virker rett og slett ikke slik Nei, hehe! Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Altså, å montere en vifte er bare å skru fast fire skruer så hvis du er redd for det ville jeg ikke overklokka Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Jaja... Sorry, men gidder bare ikke.. Men er det ikke andre ting jeg kan overklokke da? Som BUSen f.eks? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jaja... Sorry, men gidder bare ikke.. Men er det ikke andre ting jeg kan overklokke da? Som BUSen f.eks? Nå blir jeg bare nysgjerrig! BUS? Øke FSB? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jaja... Sorry, men gidder bare ikke.. Men er det ikke andre ting jeg kan overklokke da? Som BUSen f.eks? Nå blir jeg bare nysgjerrig! BUS? Øke FSB? Tjaaa..... hva betyder FSB da ? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 du kommer lett oppi 3 GHz med den prosessoren..har den samme, og jeg er oppe i 3.1 rock stable med vanlig kjøler som kom boxed. da er cpu ca 45 celsius, kassetemp er ca 20... har jo 9 vifter (tildere som har lest PROSENRVIS OC HER eller noe i den duren, så har jeg klart å låse den opp. viste seg å være ingenting. plutselig funka det ) Lenke til kommentar
traskas waits for alice Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jaja... Sorry, men gidder bare ikke.. Men er det ikke andre ting jeg kan overklokke da? Som BUSen f.eks? Jevla slappskalle... Med SLK kjølerne er det bare to klips som du spenner fast vifta med... Du slipper verktøy til og med.. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Men man må vel ut med hovedkortet for å montere den SLK kjøleren, da den må skrus fast i de fire hullene. Da må man vel også fjerne den rammen som er montert på hovedkortet. Så for enkelte kan dette høres litt "farlig" ut. Den Zalman kjøleren er veldig bra. Så du skal ikke være redd for å kjøpe den. Den kommer meget bra ut i alle tester jeg har lest. Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Jaja... Sorry, men gidder bare ikke.. Men er det ikke andre ting jeg kan overklokke da? Som BUSen f.eks? Nå blir jeg bare nysgjerrig! BUS? Øke FSB? Tjaaa..... hva betyder FSB da ? Trodde du mente at du ikke gadd å forklare jeg.. Jaja. FSB: Det er vel frekvensen til hele systemet? Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Det jeg mente var - finnes det ikke andre ting å overklokke i Pc'n? Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hva hjelper egentlig FSB'en med? Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Når du øker den, så øker du systemets generelle ytelse. Rammen, Cpu og hovedkortet kjører da raskere. Du kan alltids øke hastigheten på ram og gpu på skjermkortet. Det er også overklokking. Bare kikk på guider osv her på ok.no. Ikke noe problem å finne ut litt selv Edit: For å stille på ram og GPU på skjermkortet kan du bare bruke et program i windows. Endret 9. desember 2003 av PsychoPat Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Det jeg mente var - finnes det ikke andre ting å overklokke i Pc'n? joda, du kan klokke minnet og skjermkortet også! Minnet klokker man i bios på samme måte som CPU. Skjermkoret må man ofte ha prg. til Lenke til kommentar
OKKOKK Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Hva er vitsen med at jeg har 800 FSB på CPU'en da? Lenke til kommentar
terjer Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hva er vitsen med at jeg har 800 FSB på CPU'en da? Vitsen med det er vel å ha en prosessor som har kjører på samme frekvens som hovedkortet(eller det vil si 4x200MHz som hovedkortet kjører siden prosessoren er quad-pumped som det heter så fint :-) Synes i tillegg det er snedig at du maser etter ferdigmonterte kjølere siden du spør etter den kraftigste løsningen.... Samme som å si at du vil ha den kraftigste PCen, men den skal kjøpes på El-Kjøp :-) Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Hvor mye tror dere jeg kan overklokke den da? Tempen min nå er ca 30 grader... heh, du kan nok klokke opp en god del med standard vifta di =P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå