NTB - digi Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Sensitive helsedata kan komme på avveie.Forbrukerrådet advarer mot digitale målere av blodtrykk og blodsukker 1 Lenke til kommentar
Xantippe Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Folk flest har sluttet å bry seg om hvor personlige data havner, unntatt når det gjelder norske myndigheter. Facebook, Tinder, Google, Microsoft, Snapchat, Apple, osv, vet nå mer om folk enn det de selv vet om seg selv. Når det gjelder innsamling av data, reagerer jeg på at alle apper som installeres på en Android-telefon automatisk har bakgrunnsdata påslått. Man må gå gjennom samtlige apper og slå av dette en og en. Gjør man ikke det, og man har mobildata påslått, har man ingen kontroll på hvilke data som tappes fra mobilen. 2 Lenke til kommentar
Smala Suzie Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Gjør man ikke det, og man har mobildata påslått, har man ingen kontroll på hvilke data som tappes fra mobilen. Nei, fortell. Slik jeg har forstått det så lever apper på Android i sin egen "sandkasse", de har ikke tilgang til andre data enn sine egne, og de du har gitt de tilgang til ved innstallasjon (feks, kalender, sms el.l). Har du ikke gitt slik tilgang så kan app'en heller ikke sende ut slik data.Er det noe jeg har missforstått? 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Gjør man ikke det, og man har mobildata påslått, har man ingen kontroll på hvilke data som tappes fra mobilen.Nei, fortell. Slik jeg har forstått det så lever apper på Android i sin egen "sandkasse", de har ikke tilgang til andre data enn sine egne, og de du har gitt de tilgang til ved innstallasjon (feks, kalender, sms el.l). Har du ikke gitt slik tilgang så kan app'en heller ikke sende ut slik data.Er det noe jeg har missforstått? Jeg var av det samme inntrykket at ved installasjon aksepterer du selv om du vil gi tilgang/dele data. Dersom telefonen allikevel tar seg friheter vil jeg gjerne vite dette! 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Kan en ikke stenge for noen av permissions i android-appene om du har versjon 7.0 eller høyere av android? Eller vil det forkvakle appen ubrukelig? Noen som har erfaringer på det? Jeg synes Digi.no og Tek.no er for dårlige på å undersøke slike forhold rundt app-koden som følger med slike apparater. Alt for lite fokus på hva man som forbruker kan forvente på forskjellige apper. 1 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Hvem er det som er interessert i om Ola Nordmann har høyt blodtrykk eller høyt blodsukker? Lenke til kommentar
Zork Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Hvem er det som er interessert i om Ola Nordmann har høyt blodtrykk eller høyt blodsukker? Forsikringselskaper bl.a. Lenke til kommentar
G Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Hvem er det som er interessert i om Ola Nordmann har høyt blodtrykk eller høyt blodsukker? Om du har dårlig helse, så kan man finne på å selge slike folk en underskog av produkter. Selv ereksjonsfremmende midler vil jeg tro at treffer blink, og det er det svært mye SPAM av allerede på internett og i eposter. Så et marked finnes selv langt borte i fra forsikringsbransjen. Det ligger nok en del penger i denne underskogen av påståtte helseprodukter, og den under-underskog av falske produkter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå