Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverk mellom 2 pcer, forskj. OS..

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har koblet sammen to pcer med en tvinnet nettverkskabel, og prøvde igår kveld. Dette funket fint som F, helt til brorsan tenkte at han skulle opp, og dro en "feilaktig" quit. Jaja, dette går nok fint tenkte jeg og koblet til internetten, som funket supert. Så, når jeg kom hjem fra skolen skulle vi spille CS mot hverandre igjen. Vi hooket sammen pcene med nettverkskabelen, og prøvde. Men ingen kontakt! Så, vi prøvde å starte pc'ene på nytt osv.

edit: Det lyser grønnt på begge nettverkskortene.

Når jeg creater game i CS, og akkurat når brorsan trykker lan game på sin kommer denne feilmeldingen : Net-send packet error : no error.

-----------------------------------------------------

Som sagt, pc'en min har XP, og bror min sin kjører 98. Det funka fint igår kveld, men bror min bare slo av, og jeg hoppa på internett istedet for nettverket. Så idag, funka ikke lengre ;) Så, hvis noen gidder å skrive en guide på hvordan jeg skal gjøre det, helst step by step (aldri gjort dette før) så hadde det vært ordentlig kos :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med resten av nettverket da? At CS ikke funker er jo en ting, men virker andre ting i nett?

Finnes det guider på sånt? Jeg sliter nesten hver gang jeg skal koble sammen forskjellige micrsosoft OS, spesielt 98 og XP..... Av og til funker det, av og til ikke.

Slett alle protokoller, services og klienter fra nettverksinstillingene og legg det inn på nytt... Du får bare bruke litt tid på det, og litt mindre tid på CS (Hadde det vært meg hadde jeg ikke giddet å bruke tid på CS i det hele tatt) :xmas:

Endret av erikindre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...