Gå til innhold

Objektiv til Sony A7 II... ?

Anbefalte innlegg

Har bestemt meg for å kjøpe dette kameraet, men sliter med å finne ut hvilken linse jeg vil ha. Er generelt utrolig dårlig på å ta beslutninger, så hadde satt pris på om noen her hadde noen overbevisende argumenter / anbefalinger.

Checklist

- Fungerer bra i ulike settinger, ofte i dårlig lys (halvmørke rom o.l). Tar som regel bilder av forlatte hus og bygg, både innendørs og utendørs.

- Maxbudsjett er på ~7000. Kan til nød strekke meg hakket høyere.

Takk for eventuelle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme kameraet. Jeg tenkte og søkte mye for å finne objektiver som jeg trodde ville passe mitt bruk. Noe av grunnen for min del for å bytte ut canon 5diii var å få noe mer hendig, derfor var få, værtette og små objektiver målet. Jeg gikk for sony 35mm f2,8 som hverdagsobjektiv og 55mm f1.8 til portretter og litt annet. I tillegg tenker jeg kanskje å kjøpe en 85 mm som blir et enda mer dedikert portrettobjektiv. Med de tre så tror jeg at jeg har det jeg kommer til å kjøpe på mange år faktisk.

28mm har jeg dekket med et annet kamera ellers ville nok det vært prioritert istedenfor 35mm.

35mm f2.8 ser jeg at man ofte kan få ganske rimelig på bruktmarkedet. Vet ikke om det var til hjelp, alle har jo forskjellige behov...

Lenke til kommentar

Ja, til det bruket du forespeiler kommer du nok best ut med en prime på 28 - 35. Det er en god del gode linser i det prissjiktet du tenker deg. Du får mer for pengene på bruktmarkedet og jeg hadde heller ikke vært spesielt betenkt med å kjøpe disse heller.

Kommer jo an på hvor nært vil gå og hvor mye du vil ha i bildet, men 35mm er normalt sett et greit valg, hvis du ikke heller vil ha fleksibiliteten og kompromisset som blir med en zoom.

Denne er god;

https://www.elkjop.no/product/foto-og-video/objektiv/SEL35F28Z/sony-sel-35f28z-vario-tessar-t-fe-35-mm-linse

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...