Naits_89 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Hei Da var det på tide å pensjonere min gamle 2600k build fra 2011 å oppgradere til noe som forhåpentligvis kan holde like lenge Nye maskinen blir bygget med custom water cooling denne gangen (hardline petg) Oppsett: CPU: Intel 7820x HK: ASUS ROG Strix X299-E Gaming RAM: G.Skill TridentZ RGB DDR4-3600 C16 QC - 32GB SSD: Samsung 960 EVO SSD M.2 2280 - 500GB + 850 Evo 256 gb (kommer mer) GPU: Rx Vega 64 (blir kanskje x2 crossfire) PSU: Corsair HX1200i Kabinett: Phanteks Enthoo EVOLV ATX GLASS Vifter 6x Corsair Air SP120 PWM Quiet 120mm 1x Corsair Air AF140 Kjøling:Bitspower D5 Mod Kit Matt Black Bitspower D5 MOD TOP - Clear Bitspower Dual / Single D5 Top Upgrade Kit 250 Clear Acrylic Cap Bitspower G1/4 Crystal Low-Profile Stop Fitting Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Bitspower G1/4 Silver Shining Enhance Multi-Link For OD 16MM Bitspower G1/4 Silver Shining Stop Fitting PREMIUM Bitspower G1/4 Silver Shiny Rotary 90 Degree Bitspower None Chamfer PETG Link Tube OD16MM Bitspower Valve Black Ice Nemesis Radiator GTS 360 x2 EK-D5 PWM G2 12V DC PWM Pump Motor Singularity Computers Reservoir Mount EK-FB ASUS Strix X299-E RGB Monoblock EK vannblokk for skjermkort, EK-FC Radeon Vega - Nickel Blir et omfattende bygg som krever en del modding av kabinett Blir trangt å få 2x 360 radioatorer inn i Phanteks Evolv Har valgt slim radiatorer å må kutte en del i kabinettet for å få viftene montert over radiatoren i topp Hard 16mm Petg tubing blir jo og litt utfordrende å få bøyd til inni kabinettet Blir lagt en del vekt på estetikk i dette prosjektet bitspower er ikke billig å særlig ikke alle modsene for pumpe å reservoar osv Cpu kommer ferdig delidda fra DI Ikke alle deler er på plass enda men har så smått begynt på kabinettet Her ser dere en kant som måtte files vekk for å få plass til vifter Kanten på innsiden av kablinettet måtte files bort for å få nok klaring til viftene over radiator Viftene bygger 25 mm Kommer mer når jeg får resten av delene Kommentartråden til prosjektet finner du her Endret 10. oktober 2017 av Naits_89 1 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 10. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 10. oktober 2017 Da har jeg fått en del vannkjøling`s deler å fått skylt radiatorene i batterivann å startet såvidt på litt radiator montering Må modifisere reservoar festene, må skjære vekk litt av festet for å få reservoaret nærmere radiatoren så det ikke krasjer med psu brønnen Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 (endret) Fått modifisert reservoar festene måtte kappe av de litt å Borre/gjenge nye hull for å få reservoaret nærmere radiatorenFår hk å cpu / monoblock snart Legger ved noen bilder Kommentartråden til prosjektet finner du her Endret 11. oktober 2017 av Naits_89 Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 12. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2017 Da har jeg prøvemontert topp radiatoren med vifter å det blir "tight fit" men det går Legger ved noen bilderKommentartråden til prosjektet finner du her Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 14. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2017 Da har jeg fått montert litt mer etter jeg fikk hkTiden er vell inne for å begynne med tubing men venter fortsatt på noe fittings Legger ved noen bilderKommentartråden til prosjektet finner du her Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2017 Da var første rør bøyd Merker Bitspower sine eml fittings er skikkelig tight Må virkelig ta i for å få de på røret Litt stress når det er trangt nede i kabinettet Men ellers ser det ut til at rør bøyingen skal gå greitlegger ved et par bilderKommentartråden til prosjektet finner du her Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 18. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2017 Da har jeg fått laget bleed port å lagt et rør tilKommer ikke så mye lengre nå før jeg har fått noen deler som er på vei i postenLegger ved et par bilder Kommentartråden til prosjektet finner du her Lenke til kommentar
Naits_89 Skrevet 30. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2017 Da har jeg endelig fått siste delen å bøyd ferdig loopen Har fylt den opp med EK creofuel driver å leaktester nåBlei litt søl men ikke noe voldsomt Holder vell med et døgn testing?Legger ved et par bilderKommentartråden til prosjektet finner du her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå