Fjomsedyret Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Jeg er utdannet lege, men trives hverken på sykehus eller i primærhelsetjenesten. Jeg vil gjerne høre fra leger som har vært i samme situasjon og funnet et annet arbeidsområde. Er det noen her på forumet? Hva jobber dere med og har dere noen gode råd til meg? 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Gjer som Trond Viggo og bli barne-TV onkel. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Kona er mer eller mindre i samme situasjon. Hun har begynt å se seg om etter andre alternativer, men hun vil bite tenna sammen frem til hun er ferdig spesialist. Det åpner en del flere muligheter. Hun tenker på privat praksis, noe samfunnsmedisinsk, for eksempel i Folkehelsa, eller kanskje "the dark side", altså farmasøytisk industri eller forsikring. Men det kommer jo an på hva du har gjort til nå. Lenke til kommentar
Fjomsedyret Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Takk for svar! Jeg er ganske nyutdannet og tror ikke jeg orker å bite tennene sammen gjennom en hel spesialistutdanning når jeg allerede merker at jeg er på "feil hylle". Lykke til videre til kona! Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Nå som det er så mye i media om mangel på fastleger. Hva er de du missliker med å være fastlege? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 En i familien reiser med ambulansehelikopteret, han er anestesi sykepleier om jeg ikke tar helt feil. Han digger det, mulig noe å se på? Regner med det er en lege med der. Lenke til kommentar
Fjomsedyret Skrevet 2. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 2. oktober 2017 (endret) Jeg tenker mer på jobber som er mindre klinisk, slik som forskning, noe administrativt/teknisk, farmasi, samfunnsmedisin osv. Hva slags andre muligheter finnes det der ute som jeg ikke vet om? Er spesielt interessert i å høre fra leger som har funnet andre interessante jobber utenfor klinikken. Endret 2. oktober 2017 av Fjomsedyret Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Jeg tenker mer på jobber som er mindre klinisk, slik som forskning, noe administrativt/teknisk, farmasi, samfunnsmedisin osv. Hva slags andre muligheter finnes det der ute som jeg ikke vet om? Forskningsjobber o.l kan være vanskelige å få, spesielt uten noe erfaring. Farmasi og liknende jobber krever gjerne spesialutdannede folk. Du kan jo prøve å bli rådgivende lege i NAV eller forsikringsbransjen kanskje? Ellers er det vel lettest å få noe administrativt eller bli lærer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg