VRK18 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Møt opp, det er som du sier, nok. Når de(hun) ber dere om å dekke reise etc. for å komme til Italia for bryllupet, så er det urimelig å be om gave i tillegg. Jeg kjenner jeg blir litt provosert. Hvis det er som du sier, stakkars fyr, hun her er "high maintenance". Lukter prinsessesyndromet lang vei, ja. Stakkars fyr, det sier jeg også. Tipper han måtte ut med et sekssifret beløp for gifteringen for at hun skulle bli fornøyd. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Å invitere folk til et utenlandsbryllup er, i mangel på et bedre ord, et "dick move". Jeg vil si at det ikke er det om man kun inviterer nærmeste familie. Kan jo være en fin alternativ ferie. Det er å forvente gaver som er kukbevegelsen i dette tilfellet. Familie ja, ikke venner. Hvis det hadde vært nære familiemedlemmer så hadde man ihvertfall dekket reise og/eller opphold. Det er en kostnad som bør medregnes hvis man ha et utenlandsbryllup utenfor Skandinavia ihvertfall. Endret 27. september 2017 av Uderzo Lenke til kommentar
Mrcool1979 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Hvis man mener at det er dyrt å betale disse pengene så bør man ikke gå på bryllupet. Hvis man derimot ønsker å oppleve dette så mener jeg at man i det minste kan gi 1000 i pengegave eller kjøpe gave på tilbud til 500-600 kr. Det vil ikke spille stor rolle men jeg mener å gi gave er en del av gamet. På vårt bryllup så ønsket vi og penger for å dekke en del av kostnadene men fikk også noen gavegjenstander og det var helt ok. Endret 27. september 2017 av Mrcool1979 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Trodde det da var normalt at brudeparet betalte opphold og evt. flybilletter? Så pleier man å gi en gave som veier opp for det man får av servering osv., slik at brudeparet ikke får særlig store utgifter til syvende og sist. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hvis man mener at det er dyrt å betale disse pengene så bør man ikke gå på bryllupet. At man synes noe er dyrt gjør ikke at det ikke er verdt det eller at man ikke bør gjøre det. Lenke til kommentar
PerAndre123 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 De KREVER jo ikke pengegave. Men er vell ett tips til de som VIL gi gave i tillegg, at de ønsker seg pengegave og ikke gjenstander da dette må fraktes til/fra Italia og blir knotete. Mail som er sendt til alle på gjestelista? Er vell OK at familie/de som ønsker gir pengegave i tillegg om de synes det er OK i tillegg til reise. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 (endret) Trodde det da var normalt at brudeparet betalte opphold og evt. flybilletter? Det kommer an på, ikke alle er millionærer. På den annen side burde man kanskje ikke arrangere bryllup i Italia om man ikke er millionærer. Lukter litt narsissisme og stormannsgalskap av hele greia, synes jeg. Hva er galt med å gifte seg i Norge? Trenger ikke koste mye penger. Endret 28. september 2017 av VR-katten 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EkRmMDKFIU Skrevet 29. september 2017 Del Skrevet 29. september 2017 Støtter at det er litt kleint å presisere at de ønsker seg penger.... Men kotyme tilsier at du bør gi en gave.. Jeg ville gitt rundt 1000-1500; og det utgjør jo ikke mer enn 10% av reisekostnaden.... Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 30. september 2017 Del Skrevet 30. september 2017 Bryllup er bortkastet tull, når alt en egentlig trenger å gjøre er å skrive under på noen papirer Ja, jeg møter stort sett opp i bryllup, når det ikke er så langt å reise, men har aldri gitt gaver Synes det er en uting Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Det er vel kanske en måte å sortere ut de som ikke vil eller ikke kan dra i bryllupet og gi gave i tillegg tenker ihvertfall jeg... 11 000 er ingenting. Ihvertfall når det er en gang i livet. 11000 er ekstremt mye, hadde aldri wasta en tur til Italia bare for å dra på bryllup. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Dama har en vennekrets som er rimelig nærme hverandre.. 7 av disse har hatt utenlandsbryllup Har kostet oss rundt 10-15k bare å reise.. så kommer tapet fra jobb og kennel for hundene og barnepass etter tror vi regnet på det totalt sett og har brukt / 120k og "tapt" 40k" i inntekter over 5 år.. Satt en strek og sa at dette var siste gang vi har begge lønn under gjennomsnittet Var alltid glad for det kommende paret i de 2 timene jeg prøvde å drikke og spise for alle pengene som var brukt In the end..dropp å kjøp gaver på utenlandsbryllup blir noen furt kan de revurdere om det virkelig er nære venner Anonymous poster hash: 5e111...aa8 2 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 13. oktober 2017 Del Skrevet 13. oktober 2017 Forvente at folk bruker tusenvis av kroner på reisen, og ønsker seg penger i gave. Voksne folk.. Flaut. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå