Juggel Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Er invititert i en nær venn sitt bryllup i slutten av oktober. Dette skal være i Italia. Flybilletter og hotell er bestilt. Til sammen kommer dette på rundt 11000,- Nå kom det mail om at de ønsker seg pengegave. Jeg har ikke tenkt i disse baner i det hele tatt, da jeg har antatt at bare det å møte opp må være den beste gaven man kan gi. I tillegg går det med endel feriedager. Er det urimelig av meg å bli provosert over dette? Jeg har ikke lyst til å gi penger i det hele tatt når jeg bruker så mye tid og cash på å i det hele tatt dra ned der. De 11000 jeg bruker fra før svir ganske mye. Men jeg vil jo allikevel ikke være den som ikke gir, så hvor mye er vanlig å gi hvis jeg gjør det? Lenke til kommentar
Populært innlegg VRK18 Skrevet 27. september 2017 Populært innlegg Del Skrevet 27. september 2017 Jeg støtter deg 100 prosent. Hvis jeg arrangerte bryllup i Italia ville jeg ikke forventet gaver i tillegg fra gjestene som setter av så mye tid og penger for å komme i bryllupet. Forhør deg med andre gjester om du har muligheten til det. Jeg vil anta at du ikke er alene om å bli provosert. 16 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Det er vel kanske en måte å sortere ut de som ikke vil eller ikke kan dra i bryllupet og gi gave i tillegg tenker ihvertfall jeg... 11 000 er ingenting. Ihvertfall når det er en gang i livet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 En gang i livet Kjøp noe billig. Hvis de vil ha gave så får de ta imot det du gir med et smil. Finn noe som passer dem eller noe som bare er gøy, en tullegave er bra. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 Det er vel kanske en måte å sortere ut de som ikke vil eller ikke kan dra i bryllupet og gi gave i tillegg tenker ihvertfall jeg... 11 000 er ingenting. Ihvertfall når det er en gang i livet. 11000 er ingenting? Vel, det kan hende det er "ingenting" for meg om 10 år, men akkurat nå merkes det. Det er mye annet som blir prioritert bort for at jeg skal ha anledning til å dra. 6 Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Prioriter venner, som håvamål sier. Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 Ja, jeg gjør jo det når jeg drar? Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Ja, men du må gi dem noe også. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Det begynner å bli usmakelig når folk skal sette verdensrekord i eksklusive bryllup, og deretter dumpe regninga på «vennene». Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Jo, forsåvidt enig i det, men hvis man vil opprettholde sin sosiale status må man være med på spillet. Det er en balansegang. Endret 27. september 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Skriv tilbake at du lurer på hva de forventer at man gir med tanke på at det har kostet omtrent 11.000 å bli med på feiringen av bryllupet og at det kan være lurt at de eventuelt gir de inviterte en liten "ønskeliste" så man har noe å forholde seg til. 2 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Jo, forsåvidt enig i det, men hvis man vil opprettholde sin sosiale status må man være med på spillet. Det er en balansegang. Nei, det er en fasade av løgner. 6 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) 11 000 er ingenting. Ihvertfall når det er en gang i livet. De fleste blir invitert i mer enn ett bryllup i løpet av livet. Og det er ikke uvanlig å gifte seg mer enn en gang heller. Endret 27. september 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Mange opplever et rush som starter når førstemann i venneflokken gifter seg. Det blir fort penger av det. Mye penger, egentlig. Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Tror nok slangen kosetroller litt på onsdagskvelden Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Skriv tilbake at du lurer på hva de forventer at man gir med tanke på at det har kostet omtrent 11.000 å bli med på feiringen av bryllupet og at det kan være lurt at de eventuelt gir de inviterte en liten "ønskeliste" så man har noe å forholde seg til. Trenger egentlig ikke konfrontere dem, det kan det bli dårlig stemning av. Det er bare å møte opp uten gave, så kanskje de skjønner tegninga. Man kan også forhøre seg litt med andre gjester, så kanskje flere gjør det samme. Som TS sa er det kjedelig å være den eneste som "bare" bruker 11 000. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Å invitere folk til et utenlandsbryllup er, i mangel på et bedre ord, et "dick move". Det måtte ha vært en veldig nær venn hvis jeg skulle vurdert å bruke tusenvis av kroner, kun på reisen og opphold. Det er temmelig egoistisk spør du meg. Pengegaver/gaver i tillegg? No way, Jose. 6 Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 Å invitere folk til et utenlandsbryllup er, i mangel på et bedre ord, et "dick move". Det måtte ha vært en veldig nær venn hvis jeg skulle vurdert å bruke tusenvis av kroner, kun på reisen og opphold. Det er temmelig egoistisk spør du meg. Pengegaver/gaver i tillegg? No way, Jose. Han kunne sikkert ha gifta seg på hytta i fjellet, eller i Tinghuset uten oppstyr. Det er fruen i forholdet som setter himmel og jord i bevegelse. Jeg kunne lett sagt at jeg ikke kommer og spart meg for alt, men de 11000,- har jeg valgt å bruke for jeg har jo lyst til å være med. Så får heller andre økonomiske utskeielser bli satt litt på vent. Og det er helt greit. Det er ikke de 11000 som plager meg, men nettopp det at de/hun spør om pengegave i tillegg når man faktisk har satt av de kronene og all den tiden. Har hørt med noen andre kompiser nå og de reagerer stort sett i samme grad som meg. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Møt opp, det er som du sier, nok. Når de(hun) ber dere om å dekke reise etc. for å komme til Italia for bryllupet, så er det urimelig å be om gave i tillegg. Jeg kjenner jeg blir litt provosert. Hvis det er som du sier, stakkars fyr, hun her er "high maintenance". 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Å invitere folk til et utenlandsbryllup er, i mangel på et bedre ord, et "dick move". Jeg vil si at det ikke er det om man kun inviterer nærmeste familie. Kan jo være en fin alternativ ferie. Det er å forvente gaver som er kukbevegelsen i dette tilfellet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå