Gå til innhold

Galaxy S8+ ble for stort for meg. Vil tilbake til iPhone


Maxma

Anbefalte innlegg

Hei. Tittelen seier vel alt.

Men jeg sliter med å velge hvilken iPhone ø jeg skal ha. Plus er uaktuelt og utelukket.

Jeg likte veldig godt 6s og vil gjerne gå for 6s igjen nå. Liker ikke helt 7eren og heller ikke 8eren, Xen har jeg dårlig tro på.

 

Men da er mitt spørsmål. Hvor lenge vil 6s vare ytelsesmessig og oppdatering/support? Har sett foran at det vil i allefall vare til 2019-2020.

 

Jeg vil ha en god telefon som jeg kan ha lenge og som ikke taper så mye ytelse og funksjoner.

Og ja jeg vil ha minijack!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener å ha lest noe om at Apple i det siste har skrotet én modell i året fra de nye versjonene av iOS. (Altså at 5 var eldste som fikk iOS 10, 5s var eldste som fikk iOS 11). Om det fortsetter sånn så vil jo 6s henge med hvertfall til og med iOS 13 i 2019, og når iOS 14 slippes i 2020 så er det kanskje på tide å bytte den ut uansett?

 

Som Lorden sier så er jo 6s nyeste du kan gå for om du er avhengig av minijack. Anbefaler dog å gå en ekstra runde med deg selv og vurdere igjen om du virkelig MÅ ha minijack. Jeg var også rimelig bestemt på at minijack var et must, men slet med at jeg egentlig syntes 6s var litt gammel. Konkluderte med at om jeg bare la fra meg et par overganger på de stedene jeg trengte minijack (én på jobb, en i bilen og en hjemme) så ville det være ytterst få tilfeller hvor mangelen på minijack blir et problem. Med bedre batteritid som et godt argument så endte jeg på iPhone 7, og kunne ikke vært mer happy. Rask, responsiv og en overraskende god batteritid. Overgang fra minijack til lightning funker helt fjell, og koster en hundrings på elkjøp.

 

Selvsagt finnes det de som faktisk "er avhengig" av minijack, og dømmer deg på ingen måte om du er en av de, men jeg har inntrykk av at de fleste som "må ha" minijack hadde klart seg langt med et par overganger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...