Odd R. Valmot Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 – Ansett en endringssjef som skal tenke nytt og utfordre det gamle (Ekstra) Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 "Bærekraftsjef", og nå "endringssjef" ? Kanskje det de egentlig trenger er min helt spesielle kompetanse som "Slaraffensjef". Jeg er dessverre for tiden engasjert i et prosjekt, men for den rette summen kan jeg inntre som Slaraffensjef på kort varsel. Jeg kan kontaktes på [email protected], alle tilbud av en viss størrelse vurderes. Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 I Norge er det politikerne som er bremseklossen når vi skal fra fossil til fornybar energi. Tro om vi hadde hatt Statoil dersom H hadde vært det dominerende partiet da vi fant oljen? Det nytter ikke å sitte med hendene i fanget og se på utviklingen skal vi være med i kampen om de nye jobbene i "Havrommet". Skulle ønske de som meislet ut oljepolitikken og innså at privat kapital skyr risiko og dermed fikk staten til å ta 90% av utgiftene i letefasen, også kom på banen og laget regler for å tjene penger i en fornybar industri. Her er utfordringen at nye utbygginger må konkurrere mot nedbetalt vannkraft, og selvsagt blir det umulig å tjene penger i startfasen uten en eller annen form for støtte. Denne nye industrien blir også nedbetalt etter 20-30 år og vi sitter igjen med verdifulle arbeidsplasser. Lenke til kommentar
0laf Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Tro om vi hadde hatt Statoil dersom H hadde vært det dominerende partiet da vi fant oljen? Ja, tro det? Starten på det norske oljeeventyret var Ekkofiskfunnet i 1969. Fra oktober 1965, helt frem til mars 1971, var det Per Bortens regjering som styrte landet. En koalisjon av Høyre, Senterpartiet, Venstre og Kristelig Folkeparti. Statoil ble riktignok opprettet den 14. juni 1972, i perioden med Brattelis første regjering, som kun satt noen måneder før Korvald (KrF) tok over. Selskapet ble forøvrig opprettet ved et enstemmig stortingsvedtak, så joda, vi hadde nok hatt både olje og Statoil uansett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå