Eccelstone Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Hvordan det fungerer, lønn og hvor mye tilpasning man får? Hva er forskjellig mellom sosial og KVP, i lønn? Hvem kan få KVP og hvem sosialhjelp, hva er forskjellig? Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Kvalifiseringspprogrammet er for deg som ønsker å komme i arbeid, men trenger ekstra oppfølgning for å klare det. Lenke til kommentar
Eccelstone Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 Kvalifiseringspprogrammet er for deg som ønsker å komme i arbeid, men trenger ekstra oppfølgning for å klare det. det står ikke så mue, derfor jeg har stilt spørsmål her Lenke til kommentar
funkweb Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 (endret) Kvalifiseringspprogrammet er for deg som ønsker å komme i arbeid, men trenger ekstra oppfølgning for å klare det. det står ikke så mue, derfor jeg har stilt spørsmål her Du spurte: 1. Hvordan fungerer det? Svar: Hva er kvalifiseringsprogrammet? (Dette står forklar i linken jeg allerede ga deg) 2. Lønn og hvor mye tilpasning man får? Svar: Hva kan du få? (Dette står forklar i linken jeg allerede ga deg) 3. Hva er forskjellen mellom sosial og kvp, i lønn? Svar: Jeg er usikker på hvor mye man får her. Sosialhjelp: Økonomisk sosialhjelp er en midlertidig inntekt. Målet med stønaden er at du rask som mulig skal kunne klare deg selv. Før du kan få stønad må du vurdere alle andre muligheter til å forsørge deg selv. NAV vurderer situasjonen din individuelt. Kvalifiseringsprogrammet: Kvalifiseringsprogrammet er et tilbud om oppfølging og arbeidstrening. Målet med programmet er at du skal få den oppfølgingen du trenger for å komme i arbeid eller aktivitet. Du og NAV-veilideren din kan sammen planlegge innholdet i programmet ut fra dine behov og forutsetninger. 4. Hvem kan få KVP og hvem sosialhjelp, hva er forskjellig? Svar: Hvem kan få KVP? (Dette står forklar i linken jeg allerede ga deg) Hvem kan få sosialhjelp? Svar: Du har ikke rett til økonomisk sosialhjelp når du oppholder deg i utlandet. Alle har rett til å søke om økonomisk sosialhjelp og få en vurdering av saken sin. Du har krav på svar gjennom et skriftlig vedtak. NAV-kontoret kan ikke avslå en søknad muntlig. Endret 27. september 2017 av funkweb Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå