Gå til innhold

Feil/Skade på lydinngang på mobil. Lefdal sier de ikke har garanti/reklamasjon jeg kan kreve

Eriksendrul

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min Samsung S7  i 1 år og 2-3 måneder. Lydinngangen/jack inngang er det noe feil med.

Jeg hører ikke visse elementer i musikk og podcast funker ikke overhode. Jeg har testet med et par helt nye øreplugger ( kjøpt i dag ) og jeg har også testet med noen gamle. 

Det er akkurat som om du skulle fjerne alt av bass i en sang, Det er veldig rar lyd i musikk.

Så jeg trur at det er noe feil med kontaktene i lyd inngangen.. Det har ikke vært noen skader tidligere på telefonen og den har blitt brukt normalt.

Lefdal sa på telefonen at de ikke gir reklamasjon eller har noen garanti på min telefon. Dette kan vel ikke stemme ? De har ikke sett på den eller undersøkt den enda. Jeg vil bare vite hva jeg har rett på før jeg leverer den inn. 

jeg har riktig nok ikke betalt noe ekstra for disse garantiene de prøver og pushe på deg når du handler elektronikk der

Tusen takk for evt svar 

Dette er det jeg har funnet selv:

Får du en feil på mobiltelefonen, kan du reklamere (rette klage) til selger. Selger er ansvarlig for feil som ikke skyldes feil eller unormal bruk. Selger er ikke ansvarlig for skader som skyldes ytre påvirkning (for eks slag eller støt).

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan bli litt merkelig lyd når pluggen ikke står skikkelig i, så kan være kontaktfeil med selve inngangen. Men kan og være feil på selve lydchippen som nevnt.

Har du kjøpt den hos Lefdal og den er i fin stand skal du bare levere den inn. Man har 5års reklamasjon som burde dekke dette (med mindre det viser seg at den har fått ytre påkjenninger eller er vannskadet)

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Du kan selvsagt levere den inn på reklamasjon, men hvis det viser seg på verkstedet at du ikke får innvilget reklamasjon så må du betale et undersøkelsesgebyr på noen hundrelapper for å få telefonen tilbake. Er det fuktskade fikser de den ikke i det hele tatt, er det noe annet som ikke går under reklamasjon kan du nok betale dem for å få fikset det.

Lenke til kommentar

Joda, helt til man leser det som står med liten skrift om at "press eller slag mot telefonen kan ødelegge IP68-sertifiseringen" og verkstedet finner en mikroskopisk bulk i skroget rett ved skjermen.

Det er jo uansett bare å levere den inn, men vær som sagt forberedt på at dersom den ikke kan tas på reklamasjon så koster det faktisk penger å få telefonen tilbake igjen.

Lenke til kommentar

Jeg var på Lefdal og skulle lever den inn. Jeg tok ikke med meg noen øreplugger for og demonstrere problemet så hun som sto i disken testet med sine egne ørepropper og de fungerte, Det viste seg at disse proppene var de som fulgte med Samsung telefonen hennes.  (Jeg tenkte på det tidspunktet at feilen kanskje hadde løst seg, at det var noe rusk som kanskje hadde falt ut, og tenkte ikke noe mer over det før jeg kom hjem igjen og skulle prøve de ørepluggene jeg nettop hadde kjøpt)

Da jeg kom hjem prøvde jeg med mine egne standard samsung ørepropper, de fungerte til en viss grad

Mine nye ørepropper av typen Supra cables (Som jeg også har hatt et par av tidligere og da funket de 100%) fungerer ikke.

Jeg har også noen billigere ørepropper jeg kjøpte i farten på en bensinstasjon da jeg hadde glemt og ta med meg ørepropper en gang jeg skulle på en hyttetur, De har jeg nå brukt i 2-3 måneder og de har fungert veldig bra.

Men nå fungerer kun Samsung sine egne øreplugger, og de syntes jeg ikke er noe bra generelt, kort ledning,dårlig lyd og de sitter dårlig. Men de funker jo.

Kan jeg kreve noe her ? Altså, Samsung sine egne øreplugger funker. Ingen andre øreplugger funker i det hele tatt, har testet 4 forskjellige typer, ingen funker. Kun Samsung sine. Men lyden fra Samsung sine faller også ut en gang iblant, jeg må skru og vri på jackken for at lyden skal bli riktig, de skurrer og faller ut hvis jeg for eks kommer borti ledningen om jeg er ute og går.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Ta med to av dine egne øreplugger, og vis de i butikken at de ikke fungerer på telefonen. Det er tydelig dårlig kontakt i lydutgangen.

At Samsung sine egne fungerer bra, er kanskje at selve pluggen er bedre og får bedre kontakt. Men det i seg selv er ikke grunnlag for å avslå reklamasjon ettersom telefonen skal fungere med andre standard øreplugger så lenge de fungerer på andre enheter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...