HarkoV Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Sliter med lav opplasting når jeg bruker filserveren via ac3200 rutern - da blir det max 100 mbit. Selv om jeg har 1000/1000 hjemme og dette gjelder kablet problem Når jeg prøver altibox (ikke FMG, med Zyxel) hjemmesentralen direkte til filserveren får jeg 800 mbit - bytter jeg, tilbake til asus rutern er det 100 mbit. Har jo en gbit linje og ac3200 er ny - hadde det samme problemet med Darknight rutern min også. Hadde håpet at altibox -> switch-> filserver (port 1) ac3200 rutern i port 2 som deler ut ipadresser. blir vel at jeg må bruke asus rutern som AP. Eller blir Har prøvd med ny ledning, asus-merlin, nyeste firmware osv. men samme elendighet Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 https://www.smallnetbuilder.com/wireless/wireless-reviews/32625-asus-rt-ac3200-tri-band-wireless-ac3200-gigabit-router-reviewed?showall=&start=3 Den skal jo klare meir enn 100mbit. WAN - LAN 725.9 Mbps LAN - WAN 790.3 Mbps Må være ein eller anna port som blir låst på 100mbit. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Ja, det høres litt ut som du ikke får Gigabit ethernet på porten. Lenke til kommentar
HarkoV Skrevet 27. september 2017 Forfatter Del Skrevet 27. september 2017 Sjekket ut den smallnet siden - får veldig mye under det jeg skal ha. men på oversikten over interface i router setting sier at de respective portene er 1 gbit, det samme "sier" Windowsen og Linuxen. Så portene virker ok - kansje rutern er ødelagt eller blitt resatt på en finnurlig måte. Men kjøper uansett switchi morgen for å se om det blir noe forskjell, har trålet mange timer rundt omkring på forumer osv. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Kjørt denne ? https://en.wikipedia.org/wiki/Ethtool Noen ganger kan feil i kabelen lage krøll, så det er lurt å kjøre serifisert CAT 6 gigabit-kabel som fungerer andre steder for å fjerne den feilkilden. Opplevde selv å få halv duplex på en kabel med problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå