Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ulyd fra motor og hjul, samt dårlig håndbrems

Vibecke

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en Opel Corsa 2004 modell som har gått ca 127000, bilen har en rekke småproblemer som jeg håper å få litt hjelp til her :)

1. Ulyd fra motor; det høres nesten ut som lyden fra kjøleskapet når motoren går der, lyden er ikke høy så andre som sitter på med meg legger ikke merke til den. Det starter når motoren starter men gir seg litt, og så begynner lyden igjen når jeg begynner å kjøre. Hva kan det være ?

2. Jeg har hatt denne bilen i ca fire år, iløpet av denne tiden har håndbrekket aldri fungert helt optimalt og jeg har skiftet bremsewire 3 ganger, samt bremseklosser to ganger.  En stund etter jeg har skiftet blir håndbrekket slakt  og virker dårlig - det er f.eks ikke sjans for meg å ta bakkestart med håndbrems i en bratt bakke..Kan hjelpe litt i en periode å stramme den, men så blir den slakkere og fungerer kun til en viss grad når jeg drar håndbrekket så langt opp at det er vanskelig å løsne den igjen. Er dette bare en svakhet ved bilen eller noe jeg kan gjøre noe med? Har snakket med en del verkstedfolk og ingen har kunnet gi meg noen gode svar.

3. Det er en del hylelyder fra hjulene (bremsene? ) fremme når jeg svinger, både i stor og liten hastighet. Hjalp ikke veldig å skifte bremseklosser fremme (kun en liten stund) eller å skifte hjullager. Lyden forsvinner ved bremsing. nå hyler det såpass at niåringen min synes det er flaut å sitte på :rofl:

Veldig veldig takknemlig for all hjelp, økonomien er ikke god nok til å fikse alt dette på verksted så jeg må helst bestille deler selv og få litt hjelp til å fikse :)

Kan nevne ting som er skiftet siste året; toppakning, hjullager, drivknute, endeledd, bremseklosser, bremseskiver. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Hvis du kan legge ut lyd eller video av ulyden blir det lettere å gi tips om hva det kan være

2.Vet du om det er tromler eller skiver bak. lettere å gi tips hvis vi vet hva som sitter der.

3.Kan være bremseskjold som tar borti eller manglende demperplater på klossene.

Meste av dette regner jeg med en hobbymekaniker greier å fixe.

Lenke til kommentar

1. Hvis du kan legge ut lyd eller video av ulyden blir det lettere å gi tips om hva det kan være

2.Vet du om det er tromler eller skiver bak. lettere å gi tips hvis vi vet hva som sitter der.

3.Kan være bremseskjold som tar borti eller manglende demperplater på klossene.

Meste av dette regner jeg med en hobbymekaniker greier å fixe.

Takk for svar, jeg skal se om jeg klarer å få tak i ulyden på video - god ide :)  

Det skal være tromler bak.  

Satser på hobbymekanikeren ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...