Gå til innhold

Støvsugerprodusenten Dyson skal lage elbil


Anbefalte innlegg

Jeg har ikke sagt at jeg er EKSPERT på STREETCRED og RESPEKT (??!!) i det hele tatt, herregud as.. Haha. Jeg bare sier det som det er og snakker om elefanten i rommet her. Men det er dog engang slik at dersom man ser ut som en mangina på alle mulige måter så blir man fort et mål.

 

Men når du siterer meg og korter det ned til "bla bla bla" så får du det jo til å høres ut som om jeg bare snakker vissvass. Så nå må du nesten trolle her. Du er morsom du, jævla morsom, NOT.

Du oppfører deg jo som om du sitter med fasiten ("hør på Teknologiherren, han har skjønt det"), og dess mer jeg leser av det du skriver, dess mer passer betegnelsen "vissvass". Noen utvalgte punkter:

 

For det første er det viktig for deg at folk får elbiler å velge blant som ser tøffe ut, for hvis dagens klovnebiler/plastbokser er eneste mulighet kommer de ikke til å kjøpe elbil. Samtidig sier du at endringene ikke kan skje med silkehansker, og man kan ikke ta hensyn til folks følelser og hårsårhet. Her må du bestemme deg for hva du vil.

 

Teslaene er både "ikke veldig bra stilmessig" og "Teslaene er jo stilige" i samme innlegg. Bestem deg.

 

Blinde og svaksynte som skal krysse veien synes nok også "fislelyden" fra elbiler er "cringeworthy".

 

Du etterlyser et tilbud til rånerne og cruiserne. Så var det dette med silkehanskene igjen da. Et alternativ kan jo være automatisk førerkortbeslag og 50 000 kr i bot hvis man blir tatt for råning. Da hadde forbruket i Supraene gått ned. Eventuelt høye drivstoffpriser, 30-40 kr per liter, med stort fradrag (type minst 50 %) for nyttekjøring. Man kan ikke ta hensyn til følelsene eller hårsårheten til de som bare vil kjøre og forurense for gøy, vet du.

 

Kom gjerne med kilder på at batterikapasiteten i elbiler blir dårlig relativt raskt.

Kom gjerne med kilder på at enkelte små elbiler er like farlig å kjøre som motorsykkel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest member-455415

Dette er jo bare synsing fra deg. Du kommer ikke med en eneste kilde som understøtter noe av det du sier.

 

Trenger du en kilde på at snobbeguttene fra vestkanten er bi-curious? Dette er ikke synsing, dette er fakta faen. Hvem skal liksom skrive en rapport på at mange el-biler er rettet mot nerder? Det er bare å se på designet dems. Leaf for eksempel ser jo sykt nerdete ut. Tror du noen har en kilde på det??? Hvis du hadde fulgt med litt på en eneste dritt innen miljø så hadde du visst det. Jeg har ingen plikt til å være en informasjonsdisk for deg. Gå på Google og søk selv!

Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Kom gjerne med kilder på at batterikapasiteten i elbiler blir dårlig relativt raskt.

Kom gjerne med kilder på at enkelte små elbiler er like farlig å kjøre som motorsykkel.

 

1. HALLO! Hvis "stilighet" skal defineres så må man gjerne ta det fra to motpoler; ekstremt utstilig ---------- stilig ---------- ekstremt stilig.

 

Med andre ord kan noe være stilig uten at det er veldig stilig. Du har hatt norsk på skolen ikke sant?

 

2. Når det kommer til streetcred og respekt så trenger man virkelig virkelig ikke være noen ekspert for å skjønne at man ikke får massive respect i byen når man kommer i en liten rosa Smartbil. Hvis du sier at det å konstatere det betyr at du hevder du er ekspert i streetcred, så skjønner jeg du vet lite om tingenes tilstand i byen. Haha..

 

3. Det jeg mener er at noen bare må si det som det er her. Vi kan ikke ta hensyn til at noen designere og bileiere blir såret. Det er jo kjipt å få vite at folk synes designet du har lagd eller valgt er superlame, men når det er snakk om helsen og livene til folk så er det ikke rom for å være snill. Det blir som med bøker; hvis noen skriver en bok om å være bonde som er dårlige nå om dagen, så burde bokforlagene si "hei, det der er bare dritt, lag en ny". Man kan ikke ta hensyn til følelsene til en person, når det er for eksempel snakk om en bok som skal gis ut i et afrikansk land eller et eller annet sånn. Man må tenke offer her. Skal man såre følelsene til en bildesigner og si at "nei, vet du hva, det designet der var skikkelig lame og nerdete", eller skal man la dem få starte produksjon på bilen som det ender opp med at veldig få kjøper siden den er så støgg? Det er ikke akkurat rakettforskning å skjønne at mange vil ha kule biler. Det har jo forbedret seg en god del med årene, og for eksempel Golf el-bilen er jo veldig grei, men allikevel så er den ikke akkurat hardcore i forhold til en Dodge Ram, Ford Mustang og Chevrolet Camaro. Det er harde biler, ikke sant.

 

4. Problemet med den lyden er at den er støgg å høre på, ikke sant. Det er en dårlig erstatning for billyd. Så ikke kom her og få det til å høres ut som om jeg ikke bryr meg om dem. Problemet er at den er så fislete. Det skjønner du også, men du vil bare prøve å være vanskelig.

 

5. Tror du det hjelper? Rånere og ulovlige gateracere er folk som er utrolig motiverte til å gjøre det de driver med, så med andre ord så driter de hardt i om de mister lappen. Det er det som er en del av problemet her. Formel1 hadde jo en kampanje om "race on the right track", men nyhetshuset Vice intervjuet noen gateracere i Canada, og de sa "det koster for mye". Og ikke sant, hvis man får 50 lapper i bot, så kommer folka bare til å dra jaget enda mer for å komme seg vekk fra politiet, og det vil jo skape enda flere farlige situasjoner. Se på USA for eksempel, en stor grunn til at det er så mange biljakter der er nok de skyhøye straffene. Det fører til at folk gjør hva som helst for å komme seg vekk og ikke bli tatt, og 50 lapper i bot er heftig. Så det er ingen lett måte å bli kvitt rånere på. Men det er en helt annen debatt igjen.

 

Du bare vrir og vender på det jeg har sagt og, og 30-40 kroner i drivstoffpriser er jo bare tull, og vil gå hardt utover andre. Så du er bare på køddern nå og skal kverulere og kverulere.

 

6. Trenger du kilde på det? Jeg trenger ikke å komme med noen kilder for noenting på oppfordring fra deg. Les om det selv; det er jo det store temaet innen el-biler; BATTERIKAPASITET. Det er blant annet derfor Tesla ble så populært siden de kunne kjøre over 50 mil, og nå er det jo et jævla rotterace om å lage de beste batteriene. Og du må virkelig lære deg å lese fordi jeg sa HVIS MAN SKAL KJØRE LIKE MYE SOM RÅNERE OG CRUISERE HAR TENKT TIL! Rånere har planer om å kjøre bilen sin hele jævla dagen etter jobb... Det er det rånere gjør DE RÅNER. Da får man en særdeles høy kilometerstand særdeles raskt. På mange el-biler så må man faktisk bytte hele batteriet når det begynner å bli dårlig, og det er derfor det er et problem. Det er derfor det er så ekstremt mye forskning på feltet nå, for å utvikle bedre nanoteknologi. Se på den nye Audi SUVen, den skal kunne lades trådløst til og med.

 

7. Trenger du virkelig en kilde på det? Klarer du ikke å tenke litt selv??? For det første er de lave og små, så man kan akkurat som motorsykler komme i skviseulykker mellom to lastebiler hvis man kjører i mellom dem. I tillegg så har enkelte av dem så liten krasjsikkerhet at det skallet som er rundt ikke hjelper deg noenting i en ordentlig kraftig smell akkurat som motorsykler. Så det blir i grunn en falsk trygghetsfølelse. Den mini-elbilen til Renault for eksempel som heter Renault Zoe. Så det er akkurat de samme utfordringene som med motorsykkel; dårlig synlighet i mange situasjoner, så godt som ikke-eksisterende krasjsikkerhet og små i forhold til store kjøretøy som lastebiler. Hvis du ser at du holder på å gå på en kraftig smell på motorsykkel så kan det også hjelpe å legge ned sykkelen i enkelte situasjoner, men du kan ikke akkurat hoppe ut av døren på el-bilen din heller.. Og motorsykler er også høyere enn el-biler og kan manøvrere inn små luker for å unngå ulykker, mens de minste el-bilene går ikke det med. Fordi de er for brede. Så man har ulempen ved å være så liten uten å ha de samme mulighetene til å unnslippe ulykker. Så det er en grunn til at veldig sikkerhetsbevisste sjåfører heller får seg en Chevrolet Suburban med kufanger foran. Jeg skjønner ikke at jeg gidder å legge ut en forklaring for deg engang.

Lenke til kommentar

3. Det jeg mener er at noen bare må si det som det er her. Vi kan ikke ta hensyn til at noen designere og bileiere blir såret. Det er jo kjipt å få vite at folk synes designet du har lagd eller valgt er superlame, men når det er snakk om helsen og livene til folk så er det ikke rom for å være snill. Det blir som med bøker; hvis noen skriver en bok om å være bonde som er dårlige nå om dagen, så burde bokforlagene si "hei, det der er bare dritt, lag en ny". Man kan ikke ta hensyn til følelsene til en person, når det er for eksempel snakk om en bok som skal gis ut i et afrikansk land eller et eller annet sånn. Man må tenke offer her. Skal man såre følelsene til en bildesigner og si at "nei, vet du hva, det designet der var skikkelig lame og nerdete", eller skal man la dem få starte produksjon på bilen som det ender opp med at veldig få kjøper siden den er så støgg? Det er ikke akkurat rakettforskning å skjønne at mange vil ha kule biler. Det har jo forbedret seg en god del med årene, og for eksempel Golf el-bilen er jo veldig grei, men allikevel så er den ikke akkurat hardcore i forhold til en Dodge Ram, Ford Mustang og Chevrolet Camaro. Det er harde biler, ikke sant.

Ok, så det du mener er altså at det er følelsene til bildesignere og bileiere man ikke skal ta hensyn til når man tar av silkehanskene og prøver å få nedgang i utslipp. Jeg tipper at mange av de som kjøper elbiler nå ser så positivt på økonomien i bilholdet at de tåler at noen ser på de som klovner eller nerder.

 

 

 

6. Trenger du kilde på det? Jeg trenger ikke å komme med noen kilder for noenting på oppfordring fra deg. Les om det selv; det er jo det store temaet innen el-biler; BATTERIKAPASITET. Det er blant annet derfor Tesla ble så populært siden de kunne kjøre over 50 mil, og nå er det jo et jævla rotterace om å lage de beste batteriene. Og du må virkelig lære deg å lese fordi jeg sa HVIS MAN SKAL KJØRE LIKE MYE SOM RÅNERE OG CRUISERE HAR TENKT TIL! Rånere har planer om å kjøre bilen sin hele jævla dagen etter jobb... Det er det rånere gjør DE RÅNER. Da får man en særdeles høy kilometerstand særdeles raskt. På mange el-biler så må man faktisk bytte hele batteriet når det begynner å bli dårlig, og det er derfor det er et problem. Det er derfor det er så ekstremt mye forskning på feltet nå, for å utvikle bedre nanoteknologi. Se på den nye Audi SUVen, den skal kunne lades trådløst til og med.

Inntrykket jeg har fått av diverse artikler, bl.a. her på TU, er at batteriene ikke blir dårlig så fort som man fryktet. Når du påstår det motsatte er jeg derfor interessert i om det har kommet ny info, eller om du baserer deg på den gamle "frykten". 

 

 

 

7. Trenger du virkelig en kilde på det? Klarer du ikke å tenke litt selv??? For det første er de lave og små, så man kan akkurat som motorsykler komme i skviseulykker mellom to lastebiler hvis man kjører i mellom dem. I tillegg så har enkelte av dem så liten krasjsikkerhet at det skallet som er rundt ikke hjelper deg noenting i en ordentlig kraftig smell akkurat som motorsykler. Så det blir i grunn en falsk trygghetsfølelse. Den mini-elbilen til Renault for eksempel som heter Renault Zoe. Så det er akkurat de samme utfordringene som med motorsykkel; dårlig synlighet i mange situasjoner, så godt som ikke-eksisterende krasjsikkerhet og små i forhold til store kjøretøy som lastebiler. Hvis du ser at du holder på å gå på en kraftig smell på motorsykkel så kan det også hjelpe å legge ned sykkelen i enkelte situasjoner, men du kan ikke akkurat hoppe ut av døren på el-bilen din heller.. Og motorsykler er også høyere enn el-biler og kan manøvrere inn små luker for å unngå ulykker, mens de minste el-bilene går ikke det med. Fordi de er for brede. Så man har ulempen ved å være så liten uten å ha de samme mulighetene til å unnslippe ulykker. Så det er en grunn til at veldig sikkerhetsbevisste sjåfører heller får seg en Chevrolet Suburban med kufanger foran. Jeg skjønner ikke at jeg gidder å legge ut en forklaring for deg engang.

Jo, jeg tenker selv, det er derfor jeg ber om kilde når du påstår noe sånt. Jeg kjører en lav sedan - har ikke jeg den samme faren for å bli skvist mellom to lastebiler? Siden du nevner Renault Zoe: Den har altså fem stjerner i NCAP-testen. Men du tenker kanskje at det at man, i motsetning til på en motorsykkel, er omgitt av airbager ikke er verdt noe? Du går av deg skoene når du prøver å argumentere her. Sammenligner du dødeligheten for småbilsegmentet (typisk 2x4 m, slik Zoe er) og motorsyklister tror jeg du skjønner tegningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest member-455415

Du går av deg skoene når du prøver å argumentere her.



7. NCAP-testene tas i stusslige FEMTI kilometer i timen mot et STILLESTÅENDE OBJEKT, med en DUKKE innvendig. Men hva er den klassiske motorsykkeldødsulykken? Jo, det er at en bil svinger inn foran en motorsykkel eller kjører ut foran den når den har vikeplikt. Og Renault Zoe er så liten at det også kan skje, og hvis du tror det hjelper deg mye at den har 5 stjerner i NCAP hvis du kommer i 85 km/t og den andre bilen kommer i 65 km/t, så lykke til med teorien din. Kreftene blir jo dobbelt så sterke når det er to objekter som kommer med en fart mot hverandre. Problemet er at det er mange situasjoner på veiene der folk ser både motorsykler og små biler dårlig. Jeg skjønner at det ikke er noen vits i å diskutere det med deg engang, fordi du har virkelig ikke skjønt det. Airbager og sikkerhetsbelter hjelper bare mye i kollisjoner som er i lav fart, når du kommer over en viss fart så hjelper det deg jævla lite, og det er mer snakk om flaks om man overlever, og hvor sterkt karosseriet på bilen er. Så i en ordentlig kraftig ulykke som er det jeg snakker om, husk jeg sa KRAFTIG SMELL IKKE SANT så blir en sånn liten Renault Zoe knust til pinneved.

3. Ja, det har jeg allerede sagt. Det er mange folk som driter i hva andre tenker om dem, og det er for eksempel karer som har store muskler, normal høyde og over gjennomsnittlig penisstørrelse selv. De tør å kjøre en liten bil. Mens for eksempel små karer med sinnsykt sterkt mindreverdighetskompleks for høyden sin gjerne kjøper seg en stor bil. Men generelt sett så er mange av el-bilene veldig lite kule, og det sier seg selv at en Toyota Prius ikke appellerer mye til en mote- og stilbevisst bybeboer eller en redneck som skal ha seg pickup. Man må tenke litt stort her, fordi det er snakk om hele verden ikke sant. For enkelte målgrupper så er også el-bil uaktuelt av andre grunner, som at det er for lite strømnett. Man kan ikke bare stole på at man får tak i strøm overalt, så det er mye høyere risiko for å gå tom for strøm enn drivstoff. Allerede med vanlig bil mange steder er det høy risiko for det. Men igjen, hovedpoenget mitt er at miljøvernere står og peser uten å komme med noen gode løsninger. De kan ikke forvente at alle folk driter i hvordan andre oppfatter dem. Jeg personlig tar heller bussen enn å kjøre i en sånn liten mini-bil. For jeg er ikke villig til å gjøre meg til klovn for miljøet, det er helt uaktuelt. Da er det faenmeg bedre å sykle as. El-sykkel er faktisk et bedre alternativ da. Men i det store og det hele så hjelper det ikke mye at alle ser på det som den største selvfølgeligheten at de skal ha bil heller, det folk burde gjøre er å gå. Men med dagens elendige sko og planlagte foreldelse, så medfører til og med det en stor miljøbelastning hvis alle går istedenfor, siden skoene produsentene lager er planlagt til å gå i stykker med en gang. Så hvordan man skal få regnestykket til å gå opp er et godt spørsmål, men en av de største grunnene til ekstrem ressursbruk og ekstrem kasting av ting er planlagt foreldelse.

4: Den gamle frykten?? Har du noen anelse om hvor mye enkelte folk kjører bil? Det finnes folk som pendler med BIL fra Arendal til Oslo hver dag. Og det er det jeg snakker om HER! AT HVIS valget står mellom en Tesla til 500.000 kroner eller en Toyota Celica til 100.000 kroner for en råner, så blir det et veldig enkelt valg. For da tenker råneren "hmmm, skal jeg ta opp et lån på 500.000 kroner for å kjøpe meg en Tesla som kommer til å falle 300.000 kroner i verdi på noen få år på grunn av måten jeg skal kjøre den på?". Det er et jævla enkelt valg da, fordi det sier seg selv at man ikke gidder å legge ekstra mye penger i komfort og utseendet når det man hovedsakelig er opptatt av er motorkraft og kjøreegenskaper. Det er akkurat det mange rånere gjør, og du har også to typer rånere, og den ene er de som kjører biler som ser spreke ut, og de andre er de som digger at de har "sleeper cars", altså biler som ikke ser raske ut. Fordi det de drømmer om er at folk på veiene skal utfordre dem til en liten duell og at de så skal kjøre fra dem så det ruller etter. Og Tesla sitt design er ikke akkurat veldig kult i rånermiljøet heller. Det er ikke den stilen som blir sett på som fet der. Fordi Tesla prøver på den classy looken, mens mange rånere vil ha noe som ser mer rånete og racing-ish ut. Så hvis man skal ha noen sjans til å få flere unge mennesker til å velge seg det så må man lage noen bedre alternativer, fordi blant folk som har ordentlig smak så er det å kjøpe seg Toyota Prius det samme som å gå med tennissokker i sandaler. Endret av member-455415
Lenke til kommentar
1. HALLO! Hvis "stilighet" skal defineres så må man gjerne ta det fra to motpoler; ekstremt u... blah blah blah..

Du vinner ikke diskusjonen med å skrive flest ord.

Du vinner med best argumenter.

Dessverre har du ganske så dårlige argumenter.

 

1. Du forsøker å vri deg unna at du motsier deg selv. Elendig forsøk.

2. Ingen bryr seg om streetcred untatt deg.

3. Kjipe elbiler skiller seg ikke vesentlig fra kjipe vanlige biler. Ditt argument=dødt.

4.Man hører ikke fisleryden over E-Type på full guffe på anlegget ditt og skravlinga til 14-åringene i baksetet uansett.

5.Det er solgt over 30 000 leafs i Norge. Sannsynligvis mer enn alle Rams, Camaros og Mustangs tilsammen. Det finnes ingen bilfabrikanter som bryr seg fletta om hva rånere i Norge vil ha.

6. Ja,man trenger kilder.

Feks slik:

https://www.tu.no/artikler/sa-lenge-kan-du-forvente-at-batteriet-i-elbilen-varer/346750

7. Kjipe elbiler skiller seg ikke vesentlig fra kjipe vanlige biler. Ditt argument=dødt.

Endret av Q0O4780U
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Teknologiherren: Du har noen poenger, men de drukner dessverre fullstendig i svada, harrytass-meninger og anti-diplomatiske formuleringer. Motorstøy: Ja, for noen kan det være et savn, men bare bleng opp musikken til et nivå eventuell motorlyd uansett ikke ville blitt hørt så forsvinner det argumentet. Stygge elbiler: Ja det finnes en hel del stygge elbiler, men også noen veldig lekre. Akkurat som for fossilbiler.

 

"Streetcred" - uttrykket er så harry at jeg snart brekker meg. Jeg vil heller kjøre iMiev i peniskostyme gjennom byen lørdag kveld enn å bruke det uttrykket. Makan til lavnivå!

Endret av Simen1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...