Gå til innhold

Norske kommuner, Vipps og DNB har skjønt det. Nå har lyset gått opp for Bill Gates - dropper Windows-telefon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+987123849734

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Ja, jeg har en telefon som fungerer. Får riktig nok ikke sendt frekke snapper av meg selv til damer jeg treffer på byen, men overlever så langt.

 

Vipps liker jeg uansett ikke, da jeg er for et samfunn med kontanter og nsb bruker jeg stort sett aldri pga konstant forsinkelse/upålitelighet.

 

Så for min del har jeg alt jeg trenger på telefonen og har ikke noe grunn for å bytte den ut bare fordi det er kommet noe nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Sitat fra artikkelen: "– Vi har ikke noe nytt å dele utover det vi har sagt tidligere: Vi vil fortsatt utvikle Windows 10 for telefoner som Lumia 650, Lumia 950, Lumia 950 XL og telefoner fra samarbeidspartnere som Acer, Alcatel, HP, Trinity og Vaio, svarer kommunikasjonsdirektør Vibeke Hansen."

 

I klartekst betyr dette at det ikke kommer flere telefoner med W10 som operativsystem. Eller?

Lenke til kommentar

Sitat fra artikkelen: "– Vi har ikke noe nytt å dele utover det vi har sagt tidligere: Vi vil fortsatt utvikle Windows 10 for telefoner som Lumia 650, Lumia 950, Lumia 950 XL og telefoner fra samarbeidspartnere som Acer, Alcatel, HP, Trinity og Vaio, svarer kommunikasjonsdirektør Vibeke Hansen."

 

I klartekst betyr dette at det ikke kommer flere telefoner med W10 som operativsystem. Eller?

 

Neppe. HP stopper også salget av sin modell hvis en skal tro dette: https://mspoweruser.com/report-hp-elite-x3-end-lifed-soon/

Lenke til kommentar

 

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Eg er meir pessimistisk enn nokonsinne. Korleis skal eg få tilbake den same gode brukaropplevinga eg hadde med Windows-telefonen min når eg blir nødt til å skifte til Android?

 

 

Mitt forslag er å fokusere på det positive (feks, at de appene du trenger faktisk finnes), heller enn å fokusere på det negative.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Sitat fra artikkelen: "– Vi har ikke noe nytt å dele utover det vi har sagt tidligere: Vi vil fortsatt utvikle Windows 10 for telefoner som Lumia 650, Lumia 950, Lumia 950 XL og telefoner fra samarbeidspartnere som Acer, Alcatel, HP, Trinity og Vaio, svarer kommunikasjonsdirektør Vibeke Hansen."

 

I klartekst betyr dette at det ikke kommer flere telefoner med W10 som operativsystem. Eller?

 

Neppe. HP stopper også salget av sin modell hvis en skal tro dette: https://mspoweruser.com/report-hp-elite-x3-end-lifed-soon/

Det blir sagt mye, men det offisielle er salg ut 2019 ( http://www.windowslatest.com/2017/09/25/hp-committed-windows-10-mobile-elite-x3-not-discontinued/ ). Og det kommer ikke noen nye telefoner fra MS med W10M, men nye telefoner med W10 (ARM) kommer nok før eller senere.

 

Sitter med både Android og W10M, og jeg føler meg mer hjemme i W10M av en eller annen grunn - så jeg håper inderlig W10 for ARM fortsetter på den mobile fronten :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Må huske at færre apper betyr bedre sikkerhet, så dette er en feature! Faktisk seiler Windows Phone opp til å bli det sikreste mobiloperativsystem med nesten ingen tredjepartsapper og med en så liten brukerbase er de heller ikke et populært mål :p

Lenke til kommentar

 

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Eg er meir pessimistisk enn nokonsinne. Korleis skal eg få tilbake den same gode brukaropplevinga eg hadde med Windows-telefonen min når eg blir nødt til å skifte til Android?

Jeg kjøpte meg en OnePlus 5 (Android telefon) i August. Den har jeg brukt frem til i går. Men i går byttet jeg tilbake til min Lumia 950XL.

Ja, jeg vet det blir bare for en stakket stund. Men valget er å bli fanget inne i et dyrt og ganske lukket system, der selv den minste overgang må kjøpes til blodpris, eller å ha problemer med å bruke basis ting på telefonen, som blir stadig skult av annonser som legger seg over det man vil trykke på, og gjør telefonen utrolig slitsom å bruke, for en som er vant til det enkle og svært funksjonelle brukeropplevelsen på WP eller Windows 10 Mobil - som den vel heter nå.

Jeg bruker ofte MobilPay på Rema, men jeg skal vel klare meg uten. Æ har jeg alt registrert, så da trenger jeg ikke Android telefonen lenger.

Lenke til kommentar

 

 

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Eg er meir pessimistisk enn nokonsinne. Korleis skal eg få tilbake den same gode brukaropplevinga eg hadde med Windows-telefonen min når eg blir nødt til å skifte til Android?

 

 

Mitt forslag er å fokusere på det positive (feks, at de appene du trenger faktisk finnes), heller enn å fokusere på det negative.

 

AtW

 

Det positive er at native apps er så 2010. Med unntak av IOS-utviklere, så skjønner stadig flere at man ikke behøver en egen app for hver j*vla nettside man er innom.

 

Alt som kan løses i nettleseren skal løses i nettleseren!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Eg er meir pessimistisk enn nokonsinne. Korleis skal eg få tilbake den same gode brukaropplevinga eg hadde med Windows-telefonen min når eg blir nødt til å skifte til Android?

 

 

Mitt forslag er å fokusere på det positive (feks, at de appene du trenger faktisk finnes), heller enn å fokusere på det negative.

 

AtW

 

Det positive er at native apps er så 2010. Med unntak av IOS-utviklere, så skjønner stadig flere at man ikke behøver en egen app for hver j*vla nettside man er innom.

 

Alt som kan løses i nettleseren skal løses i nettleseren!

 

 

Enig i at native apps er for populært, men det er likefullt nyttig til endel ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Denne er skikkelig OT, men jeg tar den med for historikkens skyld. For mange år siden kom det ut et humorblad som het "Konk". Et fast innslag i hvert eneste nummer var dette:

post-139280-0-60107300-1506513127_thumb.jpg

"Harry Kure, Sarpsborg Fotballklubb, tar corner"

 

Hver gang noen hevder at det er like før WP tar av, tenker jeg på det bildet.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Nei, alle skjønner at dette ikke går veien. Noen velger å holde seg til WM10, som fortsatt er supportert og får nye builds, og noen går til android. Et fåtall går til iphone. I mellomtiden håpes det på comeback i ny kategori, men ingen holder pusten.

Lenke til kommentar

 

Men winphone-fansen er fortsatt optimistisk?

 

AtW

 

Må huske at færre apper betyr bedre sikkerhet, så dette er en feature! Faktisk seiler Windows Phone opp til å bli det sikreste mobiloperativsystem med nesten ingen tredjepartsapper og med en så liten brukerbase er de heller ikke et populært mål :p

 

Dette kunne vært en sannhet hvis disse få appene faktisk ble oppdatert, men de blir jo ikke akkurat oppdatert ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...