ray001 Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Hva skjer med nettverks kamera, andre switcher(uten PoE), spillbokser(PS4/XBOX) når man kobler opp til en switch som gir strøm som switch med PoE(Power Over Ethernet)? De tar ikke skade av det? Lenke til kommentar
process Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Nei, det settes ikke PoE-spenning på noen av parene før enhetene er enige om å benytte PoE. Bruk riktige kabler koblet etter spesifikasjon og ikke 'splitter' eller lignende. Selv skrur jeg vanligvis av PoE på porter som ikke skal levere det, selv om det er helt unødvendig. 1 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Takker for svar? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Nei, det settes ikke PoE-spenning på noen av parene før enhetene er enige om å benytte PoE. Bruk riktige kabler koblet etter spesifikasjon og ikke 'splitter' eller lignende. Selv skrur jeg vanligvis av PoE på porter som ikke skal levere det, selv om det er helt unødvendig. Better safe than sorry. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Hvordan skrur man av power på porten? Er det en fysisk bryter på hver og en port på PoE switch'en? Lenke til kommentar
process Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 I management interface på switchen. Gjerne tilgjengelig over web. Ikke alle switcher har dette, men alle PoE switcher jeg har vært borti har hatt det. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 1. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2017 Har kjøpt 2stk(ligger på posten, og er på ferie og får ikke testet enda). 1.D-Link DGS-1008P 8-Port PoE Gigabit Desktop Switch 2.Linksys LGS116P 16-Port PoE Gigabit Lenke til kommentar
agvg Skrevet 2. oktober 2017 Del Skrevet 2. oktober 2017 Det finnes masse switcher med POE uten noen admin, det er 0 problem og kjøre uten og skru av noe som helst da POE er avskrudd automatisk så lenge utstyret i andre enden ikke støtter det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå