Gå til innhold

IBM T40p og øl


Equinox

Anbefalte innlegg

I likhet meg meg har dere sikkert alle lurt på hva som skjer dersom man er så uheldig og søler øl ned i en T40p.

 

 

Det er derfor med glede jeg kan fortelle dere at jeg nå har testet nettopp dette! :)

 

 

Jeg vet dere alle er forbløffet over mitt utrolige mot som turte dette, men vær klar over at det slettes ikke var med vilje. Dumme ølflaske! ;)

 

 

Men snarrådig som jeg er, var pcen på hodet etter ca 2 sekunder, powerknappen var trykket inn og 4 sekunder etter var maskinen av. Batteriet var ute 15 sekunder etter dette.

 

 

Jeg satt maskinen på hodet over dyna mi, slik at den skulle soake vekk det som rant ut, og lot den stå sånn ca 10 minutter, mens jeg fullførte øl'en, før jeg gikk til verks med en Remington Power 1600 (en føner for de av dere som ikke er inne i fønerverdenen), fortsatt med maskinen på hodet.

 

 

Etter 5-6 mins, med en lunka T40p i venstrearmen, tok jeg sjansen og snudde den riktig vei, satte inn batteriet, og trykka på powerknappen.

 

 

Til min store glede startet maskinen feilfritt! Bare pålogging igjen! *trykke ctrl-alt-del* - ingen reaksjon.

 

 

Reboot, hit "access ibm" knapp for setup etc, inn på diagnostics, sjekker at alle keys fungerer - noe de gjør, så det må ha vært den "harde" shutdownen jeg foretok etter "incidenten".

 

 

Starter på nytt - og alt funker! Pris IBM!

 

 

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Helt sikker på at det er tørt nå da? Ville kanskje vært lurt å la den stå en stund før du tar den i bruk? Flaks at ikke noe kortslutta  :thumbs:

Har du ikke prøvd en Remington Power 1600 før eller? :p Jeg antar at det er tørt.. tastene var god-lunka, så vann.. err.. øl.. burde ha fordampet.. :)

 

 

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar

Jeg hadde et tilsvarende uhell med mitt Microsoft Cordless Natural Keyboard. Dette skjedde klokke 01.00 da jeg skulle skru av PC'n for å legge meg. Men vesken jeg kom til å prøve med var altså kaffe.... Kald kaffe....

 

Tastatur ble umiddelbart snudd på hodet og batteri plukket ut. Jeg nøyde meg ikke med å bare bruke hårtørkeren, da jeg fryktet indre skader. Jeg skrudde alt fra hverandre, tørket av det verste av kaffeen og renset litt her og der med rødsprit (hadde desverre ikke isopropanol). Deretter tok jeg damas Rowenta Protect Pro på 1800W, full guffe med luft, og lav temperatur i noen minutter. Slengte så hele dritten inn på stuegulvet (med varmekabler) til dagen etter.

 

Dagen etter skrudde jeg det sammen, og merkelig nok fungerte alt... Fantastiske greier.... Og så fra MICROSOFT da! :xmas:

Lenke til kommentar
phhuuuu.. u lucky bah.... :-)

 

Jeg er så heldig at jeg har trygghetsforsikring for sånne ting!.

Koster meg 800 kr for 3 års full forsikring, ingen verdiavskrivning og ingen egenandel :wow:

Har elkjøps trygghetsforsikring på t40p'en min jeg også, men hadde vært ØDELEGGENDE om den hadde gått i stykker nå. Har 2 assignments som skal leveres før jeg drar hjem til julefeiring.

 

Jeg tar mastergrad i England nå skjønner du :) Tror ikke lecturerne hadde sett med blide øyne på uteblivende innleveringer :p

 

Mvh,

Kim

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...