Gå til innhold

klokking av gammel amd

Minty123

Anbefalte innlegg

jeg har en gammel amd t-bird 900 mhz og et msi k7t Turbo hovedkort.

Jeg skal klokke for første gang i og med at jeg snart skal kjøpe ny pc og denne ikke er verdt en dritt. CPU tempen ligger på ca 50 grader nå (den står inni et skap med drittvifte) men når jeg tar den ut ligger den på ca 40 grader.. hvor mye kan jeg klokke denne?

og til 1000 kroners spørsmålet.. HVORDAN?

På biosen står der under prossessor options eller hva det heter følgende:

CPU Vcore select

CPU Vio select

Auto detect dimm/pci clk

clock by sligth adjust

cpu clock ratio

sånn jeg har oppfattet det er cpu clock ratio multiplieren (den står vell på rundt 10)

og clock by slight adjust har nokk noe med klokking å gjøre :)

den står på 100 og cpu vcore står på auto.

vist jeg vill klokke litt på denne pcn.. hva bør jeg stille opp ?

må jeg stille opp cpu vcore og ? dette øker vel varmen endel?

og hvor mye kan jeg klokke den til, vist jeg kan klokke med den temperaturen jeg har nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg viste ikke helt va mutlipliern sto på .. så jeg begynte med 8 som var det laveste... og vips starta ikke maskinen, fikk bare svart skjerm mens pcn sto der å surret..

så jeg restettet biosen med jumperen på hovedkortet.. å nå får jeg ntldr missing

press ctrl alt delete to restart feilmelding.. etter en restart kommer samme melding igjen.. og igjen.. what to do ? :cry:

det er en drittmaskin så det er ikke noe å gråte av.. men jeg trenger noe til jeg får skaffet meg ny, den i urlen i siggen min

Endret av PandaMartin
Lenke til kommentar

Multiplier er låst.. Du må tegne over L1 broene (vertikalt ikke horisontalt!! Må ikke bli horisontal kontakt) Da kan du stille det via jumpere eller via bios..

Lenge siden jeg slet med dette ,men jeg måtte legge inn OS på nytt.. Her så kom det av at Chipsett var for varmt.. Satte på en bedre CPU vifte som blåste over chipsettet og da forsvant det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...