Minty123 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 jeg har en gammel amd t-bird 900 mhz og et msi k7t Turbo hovedkort. Jeg skal klokke for første gang i og med at jeg snart skal kjøpe ny pc og denne ikke er verdt en dritt. CPU tempen ligger på ca 50 grader nå (den står inni et skap med drittvifte) men når jeg tar den ut ligger den på ca 40 grader.. hvor mye kan jeg klokke denne? og til 1000 kroners spørsmålet.. HVORDAN? På biosen står der under prossessor options eller hva det heter følgende: CPU Vcore select CPU Vio select Auto detect dimm/pci clk clock by sligth adjust cpu clock ratio sånn jeg har oppfattet det er cpu clock ratio multiplieren (den står vell på rundt 10) og clock by slight adjust har nokk noe med klokking å gjøre den står på 100 og cpu vcore står på auto. vist jeg vill klokke litt på denne pcn.. hva bør jeg stille opp ? må jeg stille opp cpu vcore og ? dette øker vel varmen endel? og hvor mye kan jeg klokke den til, vist jeg kan klokke med den temperaturen jeg har nå? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Hadde du brukt 5 sek på å se deg rundt på forumet, så hadde du sett denne. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 vell.. jeg brukte mer en 5 sec.. men jeg var vell så trang i hjelmen at jeg ikke så det thx Lenke til kommentar
Endre Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Sett opp enten multiplier (skal stå på 9 nå) eller FSB (den som står på 100, gir høyere ytelse en økning av multi), et hakk om gangen. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) jeg viste ikke helt va mutlipliern sto på .. så jeg begynte med 8 som var det laveste... og vips starta ikke maskinen, fikk bare svart skjerm mens pcn sto der å surret.. så jeg restettet biosen med jumperen på hovedkortet.. å nå får jeg ntldr missing press ctrl alt delete to restart feilmelding.. etter en restart kommer samme melding igjen.. og igjen.. what to do ? det er en drittmaskin så det er ikke noe å gråte av.. men jeg trenger noe til jeg får skaffet meg ny, den i urlen i siggen min Endret 9. desember 2003 av PandaMartin Lenke til kommentar
CFD Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 Multiplier er låst.. Du må tegne over L1 broene (vertikalt ikke horisontalt!! Må ikke bli horisontal kontakt) Da kan du stille det via jumpere eller via bios.. Lenge siden jeg slet med dette ,men jeg måtte legge inn OS på nytt.. Her så kom det av at Chipsett var for varmt.. Satte på en bedre CPU vifte som blåste over chipsettet og da forsvant det.. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 jeg skal reinstalere XP nå .. men jeg tror ikke jeg kødder for mye med den klokkingen nå men kan jeg øke fsb'n uten å måtte kødde med prossessoren ? Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 Å øke fsb blir vel å "kødde" med prosessoren? Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 11. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2003 som i å fysisk kødde med den (ta den ut å "tegne" på den liksom) Lenke til kommentar
Endre Skrevet 11. desember 2003 Del Skrevet 11. desember 2003 men kan jeg øke fsb'n uten å måtte kødde med prossessoren ? Ja, det er hovedkortet som bestemmer om du kan øke FSB-en. Lenke til kommentar
Minty123 Skrevet 12. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2003 i så tilfelle sa hovedkortet og nei.. fikk ikke startet med litt økning av fsb heller.. men jeg har fått skaffet en windows cd og nå funker pcn fint.. men kun på 900 mhz da Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå