Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Rattet drar litt mot høyre. Har hatt bilen på forstillingskontroll uten feil.

Windoge

Anbefalte innlegg

For et par måneder gikk jeg til innkjøp av en andre generasjon Mazda 6 med bare 60.000 km på telleren. Gikk da fra en 2004 modell som var litt hardere på servoen. Jeg vet ikke om disse bilene er ekstra følsomme på veibanen, men jeg føler at rattet vil noen cm til høyre når veibanen er mer eller mindre rett. Heller veien kraftig mot høyre, så drar rattet selvfølgelig mer mot høyre, men da gjør den det samme om veien heller mot venstre. 

Hadde bilen på forstillingskontroll. De tok både firehjulskontroll og sjekket posisjonen på rattet, men fant ingen feil. De mente at dekkene så ut til å være i bra stand, men de har neppe prøvd å feilsøke ved å faktisk bytte om. Bilen var også nylig på service, uten anmerkninger. 

Forslag? Mulig denne bilen rett og slett er mer følsom, eller at jeg får et annet resultat når jeg bytter om til vinterdekk.

Endret av Windoge
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min erfaring er at selv etter ny forstillingskontroll klarer dem jo aldri å få rattet til å stå 100% i senter. 

Da justerer jeg selv etterpå ved å bare i ørsmå steg skrur like mye på begge styrestagene sånn at alt paralellforskyves og rattet kommer i senter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...