Windoge Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 (endret) For et par måneder gikk jeg til innkjøp av en andre generasjon Mazda 6 med bare 60.000 km på telleren. Gikk da fra en 2004 modell som var litt hardere på servoen. Jeg vet ikke om disse bilene er ekstra følsomme på veibanen, men jeg føler at rattet vil noen cm til høyre når veibanen er mer eller mindre rett. Heller veien kraftig mot høyre, så drar rattet selvfølgelig mer mot høyre, men da gjør den det samme om veien heller mot venstre. Hadde bilen på forstillingskontroll. De tok både firehjulskontroll og sjekket posisjonen på rattet, men fant ingen feil. De mente at dekkene så ut til å være i bra stand, men de har neppe prøvd å feilsøke ved å faktisk bytte om. Bilen var også nylig på service, uten anmerkninger. Forslag? Mulig denne bilen rett og slett er mer følsom, eller at jeg får et annet resultat når jeg bytter om til vinterdekk. Endret 26. september 2017 av Windoge Lenke til kommentar
LabWeiler Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 (endret) Har opplevd det samme på min forrige bil ved omlegging til vinter/sommerdekk når bakhjul ble plassert foran etter en sesong. Får noen cm drag til siden. Endret 26. september 2017 av LabWeiler Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 Mulig jeg skal vente til dekkskifte før jeg feilsøker mer da. Lenke til kommentar
B1ack Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Min erfaring er at selv etter ny forstillingskontroll klarer dem jo aldri å få rattet til å stå 100% i senter. Da justerer jeg selv etterpå ved å bare i ørsmå steg skrur like mye på begge styrestagene sånn at alt paralellforskyves og rattet kommer i senter. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Sjekk at ikke bremsene eller brekket henger på en av sidene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå