Emil C. Fredhammer Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Gibson Les Paul Studio Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Fine detaljer av denne spesielle Les Paul varianten, men er stemmeskruene virkelig "Jadegrønne", eller er det lyset som gjør det sånn ? Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Det er ikke lyset som gjør stemmskruene jadegrønne. Jeg skiftet på Ivars Musikk i Tromsø for et par år siden stemmeskruene til disse jadegrønne. Synest det ble fint til den gulbrune lakken på selve Les Paulen og gitaren begynte å holde stemmingen mye bedre. De gamle stemmeskruene var helt hvite Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Det er ikke lyset som gjør stemmskruene jadegrønne. Jeg skiftet på Ivars Musikk i Tromsø for et par år siden stemmeskruene til disse jadegrønne. Synest det ble fint til den gulbrune lakken på selve Les Paulen og gitaren begynte å holde stemmingen mye bedre. De gamle stemmeskruene var helt hvite Litt uvanlig...men fint Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 30. september 2017 Forfatter Del Skrevet 30. september 2017 Joda,jeg synest selv de " jadegrønne" stemmeskruene er litt pikant sett i forhold til den brune og gule finishen selve gitarkroppen har av finish. Og så holder de jo stemmingen bedre en de gamle hvite stemmeskruene Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 1. oktober 2017 Del Skrevet 1. oktober 2017 Joda,jeg synest selv de " jadegrønne" stemmeskruene er litt pikant sett i forhold til den brune og gule finishen selve gitarkroppen har av finish. Og så holder de jo stemmingen bedre en de gamle hvite stemmeskruene Jeg spilte litt gitar i min ungdom, men jeg hadde bare Fender gitarer. Jeg synes det var greiere å ha alle stemmeskruene på samme side Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2017 Joda,jeg synest selv de " jadegrønne" stemmeskruene er litt pikant sett i forhold til den brune og gule finishen selve gitarkroppen har av finish. Og så holder de jo stemmingen bedre en de gamle hvite stemmeskruene Jeg spilte litt gitar i min ungdom, men jeg hadde bare Fender gitarer. Jeg synes det var greiere å ha alle stemmeskruene på samme side Jeg har selv i eie en Fender American Standard Stratocaster. Nydelig gitar som er kanskej den mest aktuell til allslags musikk som pop og rock. Da er Les Paul med sin rundere og fyldigere Humbucking klang mer envendelig til f.eks Tung rock ;Heavy Metal og jazz. Lenke til kommentar
Emil C. Fredhammer Skrevet 5. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2017 Jeg har selv en Fender American Standard Stratocaster i min eie. Nydleig gitar med Hvit kropp og maple gripebrett. Kanskje den mest anvendelige el-gitaren til allslags musikk som pop og rock. Da er Les Paul med sin rundere,fyldigere og varme klang mest anvendelig til musikk som f.eks Tung Rock,Heavy Metal ,Jazz etc Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg