Severin96 Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Hei! Jeg skal inn i Sjøforsvaret(Madla) i Januar2018, og har hørt at Sjøforsvaret er litt ´´slapt´´. Jeg har lyst til en spennende tjeneste med litt hating og har lyst til å ha en aktiv tjeneste mens jeg er der. Har tenkt å søke marinejeger/spesialjeger etter endt førstegangstjeneste. Jeg har sett litt på skipsdykker og båtoperatør, og er det noen med erfaringer rundt dette? evt. tips hva jeg burde søke i førstegangstjenesten? Takker på forhånd på svar! Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 27. september 2017 Del Skrevet 27. september 2017 Jeg var selv i marinen og minnes det som en veldig opplevelsesrik periode. Jeg var FSR/RATT-operatør på to fregatter og satt i radiorommet. Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Jeg var selv i marinen og minnes det som en veldig opplevelsesrik periode. Jeg var FSR/RATT-operatør på to fregatter og satt i radiorommet. Hva vil FSR/RATT-operatør si ? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hva vil FSR/RATT-operatør si ? Da går du på sambandsskolen etter rekrutten og sitter i radiorommet på båten eller på en kystradiostasjon. Lenke til kommentar
Utah Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 (endret) Militærpoliti! Edit: Militærpolitiet er vel plassert under hæren, så never mind. Endret 4. oktober 2017 av Utah Lenke til kommentar
herman.o Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Militærpoliti! Edit: Militærpolitiet er vel plassert under hæren, så never mind. Har selv hørt at militærpoliti ikke er så fysisk tøft, men mer teori. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hva med å prøve å bli dimmitert med en gang og gjøre noe samfunnsnyttig i stedet? Unngå å bli trent opp til å bli en drapsmaskin, så kan du heller bli medlem i røde kors, sivilforsvaret eller annen (humanitær)organisasjon. Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 6. oktober 2017 Del Skrevet 6. oktober 2017 Hva med å prøve å bli dimmitert med en gang og gjøre noe samfunnsnyttig i stedet? Unngå å bli trent opp til å bli en drapsmaskin, så kan du heller bli medlem i røde kors, sivilforsvaret eller annen (humanitær)organisasjon. Latterlig kommentar. 4 Lenke til kommentar
Zimmerh Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hva med å prøve å bli dimmitert med en gang og gjøre noe samfunnsnyttig i stedet? Unngå å bli trent opp til å bli en drapsmaskin, så kan du heller bli medlem i røde kors, sivilforsvaret eller annen (humanitær)organisasjon. Mener du virkelig at det å lære seg å kunne forsvare seg selv og sine ikke er samfunnsnyttig? Tilegne seg erfaringer du ikke får sivilt eller må betale flerfoldige tusen for å få? Sist jeg sjekket ville aldri en humanitær organisasjon stoppet en person villig til å gjøre absolutt alt for å nå sitt mål ved vold en godt trent person innen våpen og selvforsvar er en mye større hindring. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Hva med å prøve å bli dimmitert med en gang og gjøre noe samfunnsnyttig i stedet? Unngå å bli trent opp til å bli en drapsmaskin, så kan du heller bli medlem i røde kors, sivilforsvaret eller annen (humanitær)organisasjon. Mener du virkelig at det å lære seg å kunne forsvare seg selv og sine ikke er samfunnsnyttig? Tilegne seg erfaringer du ikke får sivilt eller må betale flerfoldige tusen for å få? Sist jeg sjekket ville aldri en humanitær organisasjon stoppet en person villig til å gjøre absolutt alt for å nå sitt mål ved vold en godt trent person innen våpen og selvforsvar er en mye større hindring. Mener du at oppgaven til forsvaret er å "stoppe en person villig til å gjøre absolutt alt for å nå sitt mål ved vold"? I så fall har vel ikke forsvaret noe å gjøre lengre, all den tid de ikke får lov å gjøre det de ønsker. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 7. oktober 2017 Del Skrevet 7. oktober 2017 Vil du ha aktiv tjeneste er det vel kystvakta som seiler mest innad i sjøforsvaret. Båtfører eller dykker som foreslått i kystvakta vil nok gi et aktivt og morsomt år. Lenke til kommentar
Severin96 Skrevet 11. oktober 2017 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2017 Vil det være mulig for meg å søke kystjeger opptak (juni 2018), ettersom jeg har innrykk til førstegangstjeneste i Januar 2018 ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå