Gå til innhold

Muligheter i Sjøforsvaret under førstegangstjenesten


Severin96

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal inn i Sjøforsvaret(Madla) i Januar2018, og har hørt at Sjøforsvaret er litt ´´slapt´´. Jeg har lyst til en spennende tjeneste med litt hating og har lyst til å ha en aktiv tjeneste mens jeg er der. Har tenkt å søke marinejeger/spesialjeger etter endt førstegangstjeneste. Jeg har sett litt på skipsdykker og båtoperatør, og er det noen med erfaringer rundt dette? evt. tips hva jeg burde søke i førstegangstjenesten? 

 

Takker på forhånd på svar!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å prøve å bli dimmitert med en gang og gjøre noe samfunnsnyttig i stedet? Unngå å bli trent opp til å bli en drapsmaskin, så kan du heller bli medlem i røde kors, sivilforsvaret eller annen (humanitær)organisasjon.

 

Mener du virkelig at det å lære seg å kunne forsvare seg selv og sine ikke er samfunnsnyttig? Tilegne seg erfaringer du ikke får sivilt eller må betale flerfoldige tusen for å få? Sist jeg sjekket ville aldri en humanitær organisasjon stoppet en person villig til å gjøre absolutt alt for å nå sitt mål ved vold en godt trent person innen våpen og selvforsvar er en mye større hindring.

Lenke til kommentar

 

Hva med å prøve å bli dimmitert med en gang og gjøre noe samfunnsnyttig i stedet? Unngå å bli trent opp til å bli en drapsmaskin, så kan du heller bli medlem i røde kors, sivilforsvaret eller annen (humanitær)organisasjon.

 

Mener du virkelig at det å lære seg å kunne forsvare seg selv og sine ikke er samfunnsnyttig? Tilegne seg erfaringer du ikke får sivilt eller må betale flerfoldige tusen for å få? Sist jeg sjekket ville aldri en humanitær organisasjon stoppet en person villig til å gjøre absolutt alt for å nå sitt mål ved vold en godt trent person innen våpen og selvforsvar er en mye større hindring.

 

Mener du at oppgaven til forsvaret er å "stoppe en person villig til å gjøre absolutt alt for å nå sitt mål ved vold"?

 

I så fall har vel ikke forsvaret noe å gjøre lengre, all den tid de ikke får lov å gjøre det de ønsker. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...