hakontdal Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 På jobb treng eg småscript og macroar som gjer det enklare og raskare å jobba. På heime-PCen brukar eg PhraseExpress Freeware for "Personal use only", og den funker ganske bra. Men når arbeidsgjevaren min ikkje vil ut med $49.95 for 1 års lisens, ser eg etter alternativer. AutoHotkey utpeikar seg som eit godt alternativ, men... https://www.virustotal.com/#/file/64d391b2e42b022d5adc1bb5b342f5b631e347cce1bbe027945a6f0a6a664af2/detection Kan eg stola på at programmet ikkje inneheld virus eller uønska kode? Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg vil si Autohotkey er til å stole på, det er dog et program som ofte tas av anti-hack i spill, mange bruker autohotkey for å scripte seg fordeler, kanskje det er grunnen til at det tas i noen sjekker? Det samme skjer med cracks og lignende til spill, der er det også mye false-positives som bruner vannet. Pass på å laste det ned fra den riktige siden http://ahkscript.org/ Om du ikke liker autohotkey kan du teste AutoIT https://www.autoitscript.com/site/autoit Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Hei. Litt off topic, kan jeg spørre hva du skal bruke autohotkey til? Alltid gøy å høre hva slikt brukes til, kanskje jeg kan også bruke slikt i min jobb. Lenke til kommentar
ExcuseMyMandarin Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 Jeg bruker autohotkey i min jobb, ingen problemer her med det, selv om vi har ganske så "nazi" it-avdeling. Jeg bruker det til å skrive standardsvar og fylle ut diverse ting som må fylles inn, litt med hva jeg allerede har kopiert og lignende. Bruker også til diverse configurasjon og annet jeg typisk må hjelpe kunder med. Lenke til kommentar
hakontdal Skrevet 28. september 2017 Forfatter Del Skrevet 28. september 2017 Hei. Litt off topic, kan jeg spørre hva du skal bruke autohotkey til? Alltid gøy å høre hva slikt brukes til, kanskje jeg kan også bruke slikt i min jobb. Godt (og relevant) spørsmål! Her er noko: Signaturar og tekstar som ofte blir repetert (som TextExpander). Kommandoar via CLI/Terminal som er lange og kanskje vanskeleg å hugsa Web-baserte verktøy der ein må fylla ut noko i eit felt, trykka tab to gongar og så skriva inn telefonnummer, for så å trykka tab fira gongar til og enter-tast. Perfekt å effektivisera sånt via "makro". I alle fall når du gjer dette meir enn 20 gongar per dag. Då blir du lei av å skriva. Styra ting som lyd opp, neste låt, pause, når du har eit klikke-klakke-tastatur utan medietastar Når løysinga fungerer godt, og ein stolar på den, ser eg for meg å testa ut litt avansert bruk, også. Laga makroar eller skript som hentar ut verdiar i eit felt, går over i Excel og limar inn, flyttar markøren til neste felt, går tilbake og hentar verdien frå neste i lista, osb... Kanskje det fins diskusjonstrådar her der folk diskuterer kva dei har brukar AHK (eller tilsvarande) til? Lenke til kommentar
HalfPotato Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Hvis du jobber mye med AutoHotKey script anbefaler jeg dette verktøyet: https://github.com/Pulover/PuloversMacroCreator/releases Dette er en GUI basert editor for AHK script, som lar deg recorde, redigere og kjøre flere script/tastekombinasjoner samtidig og gjør det veldig lett og bruke AutoHotKey aktivt Endret 14. mars 2018 av HalfPotato Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 14. mars 2018 Del Skrevet 14. mars 2018 (endret) Bruksområde 1: Visma timeskriving. Perfekt for automatisk innlogging. For de som har vært borti dokumentsenteret har jeg laget en liten kodesnutt som muliggjør Alt+Tab for å veksle mellom faner (overstyrer musepeker). Bruksområde 2: Backup av filer. Sørger for at excel-lister som ofte endres lagres backup hver gang fila åpnes (dersom den er endret siden forrige gang). Lenken til HalfPotato funker ikke. Selv foretrekker jeg Notepad2-mod til redigering av ahk filer. Notepad++ har jeg sluttet å bruke pga den sliter med kombinasjon apostroff/prosenttegn. Endret 14. mars 2018 av geir__hk Lenke til kommentar
HalfPotato Skrevet 15. mars 2018 Del Skrevet 15. mars 2018 Lenken funker ikke da forumet automatisk legger en "/" på slutten av URL'en - Fjerner du den siste "/" kommer du til rett side på Github Lenken til HalfPotato funker ikke. Selv foretrekker jeg Notepad2-mod til redigering av ahk filer. Notepad++ har jeg sluttet å bruke pga den sliter med kombinasjon apostroff/prosenttegn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå