Gå til innhold

Tips til skrekkfiklm

Pms1

Anbefalte innlegg

Evil Dead 1 og 2, Army of Darkness og tv-serien Ash vs Evil Dead er absolutt å anbefale.

Ellers:

- Puppet Master

- Gremlins

- Critters

- Leprechaun (originalen, IKKE den ræva "remaken" som har absolutt ingenting med originalen å gjøre)

- The Thing (1982) (gammel, men sykt bra, selv den dag i dag.)

- Sleepaway Camp

- Sleepaway Camp 2 og 3 (mer "komedie" enn skrekkfilm, men utrolig bra, og seriøst blodige)

- Maniac Cop

- Dark Water

- Phone

- Shutter (2004 -> styr unna den amerikanske remaken)

- Audition

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så at The Fog (1980) ble tilgjenglig på Netflix i dag, en grei John Carpenter film, han har jo laget flere kule filmer, Halloween passer vel snart? Så finnes Christine - en filmatisert Stephen King historie. Liker Carpenter, litt spesielt er at han ofte også har laget soundtracket til fimene sine selv, Halloween Theme er fantastisk. 

Selv ser jeg gjerne hele Halloween, Friday 13th og Nightmare on Elm Street film seriene innimellom, alt er ikke like bra, er nok mest for nostalgiens skyld.

En nyere film jeg liker er Martyrs, fæl sak

Ja, også digger jeg alle 3 Cube filmene!

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Så at The Fog (1980) ble tilgjenglig på Netflix i dag, en grei John Carpenter film

Grei? Mesterverk! Filmen er en eneste stor oppvisning i uggen stemning. En gang i tiden var faen meg John Carpenter tidenes jævla regissør. For en mann!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så at The Fog (1980) ble tilgjenglig på Netflix i dag, en grei John Carpenter film

Grei? Mesterverk! Filmen er en eneste stor oppvisning i uggen stemning. En gang i tiden var faen meg John Carpenter tidenes jævla regissør. For en mann!

Det har du helt rett i! Carpenter er en mester!

• Liker 1
Lenke til kommentar

It Follows hadde noen bra scener, ja. Absolutt en bra komedie til tider. Men dette er vel en tråd for skrekkfilmer? :p

Hatchet kan også nevnes. Bra slashere med Kane Hodder som slemmingen. Ellers har vi jo Child's Play. Det er blitt hele syv filmer så langt, og de fleste er brukbare. Kanskje ikke Seed of Chucky, men resten er absolutt verdt å se for fansen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Endelig en annen sjel som har sett Rose Red! Digger den filmen/miniserien!

Lenke til kommentar

Endelig en annen sjel som har sett Rose Red! Digger den filmen/miniserien!

Ja, jeg tror ikke det er så mange av oss egentlig og har sjeldent sett noen horror fans prate om den i noen sammenheng som er litt rart egentlig da jeg synes det er en av de beste, kanskje til og med den beste Stephen King relaterte filmen.

Endret av XtaZ
Lenke til kommentar

Tror ikke problemet er at folk ikke har sett Rose Red, men at folk rett og slett ikke synes den er veldig god. Helt grei underholdning, men ikke stort mer enn det i mine øyne. Og det virker som om jeg deler dette synes med mange. Men tror ikke det er sånn at folk ikke har sett den.

Beste Stephen King-adapsjonene er Salem's Lot, Carrie og The Running Man i mine øyne. Salem's Lot er den jeg like aller best. Et eneste stort mesterverk.

Lenke til kommentar

Hadde et lite prosjekt for en stund siden hvor jeg skaffet og så all filmatisering jeg kunne finne av bøkene til Stephen King. Det ble ganske mange dvder (og blu rays) etterhvert. Ikke alt var like bra.

Som for eksempel The Mangler (som selvsagt fikk oppfølgere, hehe).

Men det finnes også veldig mye bra, skikkelige klassikere som Shawshank Redemption og The Green Mile.

Jeg tror min favoritt er Christine, Jeg liker ideen om en "ond" bil  :evil:  

Edit: Salem's Lot er det to versjoner av, en film fra 1979 og en min serie fra 2004. Jeg likte begge to godt.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...