Gå til innhold

Tips til skrekkfiklm

Pms1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fritt etter husken, in no particular order:

The Exorcist (1973)

Omen (1976)

Alien (1979)

Ringu (1998)

Saw (2004)

The Shining (1980)

Evil Dead (1981)

The Descent (2005)

The Thing (1982)

The Others (2001)

Hellraiser (1987)

Battle Royale (2000)

Nosferatu (1922 og 1979)

The Wicker Man (1973)

Suspiria (1977)

Ôdishon (1999)

Ju-on (2002)

Fright Night (1985)

Misery (1990)

The Fall of the House of Usher (1979)

Theatre of Blood (1973)

Dawn of the Dead (1978)

Train to Busan (2016)

Re-Animator (1985)

House on Haunted Hill (1959)

Cat People (1982)

House of Wax (1953)

The Silence of the Lambs (1991)

Night of the Living Dead (1968)

Goksung (2016)

Vampyr (1932)

The Witch (2015)

Rosemary's Baby (1968)

Psycho (1960)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fritt etter husken, in no particular order:

The Exorcist (1973)

Omen (1976)

Alien (1979)

Ringu (1998)

Saw (2004)

The Shining (1980)

Evil Dead (1981)

The Descent (2005)

The Thing (1982)

The Others (2001)

Hellraiser (1987)

Battle Royale (2000)

Nosferatu (1922 og 1979)

The Wicker Man (1973)

Suspiria (1977)

Ôdishon (1999)

Ju-on (2002)

Fright Night (1985)

Misery (1990)

The Fall of the House of Usher (1979)

Theatre of Blood (1973)

Dawn of the Dead (1978)

Train to Busan (2016)

Re-Animator (1985)

House on Haunted Hill (1959)

Cat People (1982)

House of Wax (1953)

The Silence of the Lambs (1991)

Night of the Living Dead (1968)

Goksung (2016)

Vampyr (1932)

The Witch (2015)

Rosemary's Baby (1968)

Psycho (1960)

Du glemte The Ring den amerikanske versionen. En av mine favoritt grøsser. :wee: Også glemte du:

Cube Zero (2005) (Også en av mine favoritter.)

How To Make A Monster (2001) (Også en av mine favoritter.)

Feast (2005) (Også en av mine favoritter. Det skal finnes 3 av dem, har sett dem alle. Men har bare den først.)

Bad Biology (2009) (Også en av mine favoritter.)

Ther13en Ghosts (2001) (Også en av mine favoritter.)

Pulse (2006)

Ghost Ship (2002) (Også en av mine favoritter.)

Triangle (Movie 2009) (Også en av mine favoritter.)

Virus (1998)

The ABC's Of Death (2013) (Også en av mine favoritter.)

Endret av TheDarkSeeds - SCM
Lenke til kommentar

Du glemte The Ring den amerikanske versionen. En av mine favoritt grøsser. :wee: Også glemte du:

Nja, jeg glemte dem ikke.  Ther13en Ghosts var riktignok ganske underholdende, men amerikanske re-makes er uten unntak søppel i mine øyne.  Hver sin smak selvsagt, men absolutt minstekrav bør være å se originalen først.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sinister!

Tuller du? Jeg har sett flere horrorfilmer enn folk flest har sett filmer generelt, men den andre halvdelen av Sinister står igjen som noe av det dårligste jeg har sett innen sjangeren. Helt grusomt, og jævlig ødeleggende. For først halvdel er jo rett så bra og guffen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, jeg glemte dem ikke.  Ther13en Ghosts var riktignok ganske underholdende, men amerikanske re-makes er uten unntak søppel i mine øyne.  Hver sin smak selvsagt, men absolutt minstekrav bør være å se originalen først.

Søppel!! Nei, nå tuller du.  :huh: lol. Det er sant, hver sin smak. Jeg har begge versjonen av The Ring i hylla, jeg liker den amerikanske versjonen bedre enn den japanske. :wee:

Lenke til kommentar

Søppel!! Nei, nå tuller du.  :huh: lol. Det er sant, hver sin smak. Jeg har begge versjonen av The Ring i hylla, jeg liker den amerikanske versjonen bedre enn den japanske. :wee:

Hva synes du er bedre med den amerikanske?

The synes The Ting er en overraskende god remake, men tar Ringu 10/10 ganger. Ringu har så enormt mye stemning, og det er noe med kvaliteten på det hele som føles så ekstremt gritty og grimt. The Ring gjør som amerikanske remakes ofte har gjort og setter det meste av pengene på det jeg anser som litt dårlig, forutsigbare og billige scares, i stedet for skikkelig stemning og suspense.

Men billigere scares og et høyere tempo var nettopp det vestens tenåringer var ute på den tiden, og det finnes liten tvil om at Gore Verbinski & co gjorde veldig mye riktig med remaken.

Ringu - 9,5/10

The Ring - 7/10

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sinister!

Tuller du? Jeg har sett flere horrorfilmer enn folk flest har sett filmer generelt, men den andre halvdelen av Sinister står igjen som noe av det dårligste jeg har sett innen sjangeren. Helt grusomt, og jævlig ødeleggende. For først halvdel er jo rett så bra og guffen.

Det er din mening. Jeg har også sett flere skrekkfilmer enn folk flest og synes Sinister var kanonbra. Folk har forskjellig smak. Det er sikkert noen filmer du synes er kjempebra som folk synes er dritdårlig. De fleste jeg kjenner som har sett Sinister synes den var veldig bra. Veldig creepy og bra stemning, og litt utenom det vanlige. Sett den to ganger og oppfølgeren en gang og vil absolutt anbefale de.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Sinister!

Det er din mening. Jeg har også sett flere skrekkfilmer enn folk flest og synes Sinister var kanonbra. Folk har forskjellig smak. Det er sikkert noen filmer du synes er kjempebra som folk synes er dritdårlig. De fleste jeg kjenner som har sett Sinister synes den var veldig bra. Veldig creepy og bra stemning, og litt utenom det vanlige. Sett den to ganger og oppfølgeren en gang og vil absolutt anbefale de.

Enig :wee:

Lenke til kommentar

Hva synes du er bedre med den amerikanske?

The synes The Ting er en overraskende god remake, men tar Ringu 10/10 ganger. Ringu har så enormt mye stemning, og det er noe med kvaliteten på det hele som føles så ekstremt gritty og grimt. The Ring gjør som amerikanske remakes ofte har gjort og setter det meste av pengene på det jeg anser som litt dårlig, forutsigbare og billige scares, i stedet for skikkelig stemning og suspense.

Men billigere scares og et høyere tempo var nettopp det vestens tenåringer var ute på den tiden, og det finnes liten tvil om at Gore Verbinski & co gjorde veldig mye riktig med remaken.

Ringu - 9,5/10

The Ring - 7/10

Jeg syns det motsatt av det du sier. Ringu, syns ikke jeg er overhode ikke skremmende i det hele tatt. Jeg får ikke den grøsser stemningen når jeg ser den. Men jeg syns The Ring er mer skremmende, og at jeg får bedre grøsser stemning av den. :wee:

Ringu - 7/10

The Ring - 9,5/10

Lenke til kommentar

Har sett Conjuring (1-2), It (ny og gamle). Så har sett et par, men er stadig på jakt etter nye. Så kom med tipsene folkens, det verste som kan skje, er at jeg har sett de ;)

Hva med filmer som The Haunting 1963, The Changeling, The Amityville Horror 1979, The Legend of Hell House 1973, 13 Ghosts 1960, The Innocents 1961, House On Haunted Hill 1959, The Woman In Black 1989, The Uninvited 1944, The Old Dark House 1932, The Sentinel 1977,  osv. The Conjuring, som jeg digger, er jo i stor grad bare en eneste stor rehash av og hyllest til de eldre, klassiske haunted house-filmer, og den bærer stolt sine inspirasjoner oppover både ermer så vel som resten av kroppen. Så skal ikke se bort fra at en del av disse filmene faller i smak hos fans av The Conjuring.

For litt nyere filmer kan The House of the Devil, We Are Still Here, Housebound, The Innkeepers og The Others fint anbefales fra min side.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...