Gå til innhold

Hvor mange musikk cder har du?

Peterman

Anbefalte innlegg

Det var gøy å se hvor mye penger enkelte bruker på dvd plater, i et tidligere innlegg fra i dag.

Skal vi ta en runde på hvor mange musikk cder folket har? Mener selvfølgelig orginale musikk cder. Ikke mp3 brent ut som album etc.

Ligger et sted mellom 250-260 selv.

edit: omformulering

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har etter en rask opptelling 142 kjøpte cd'er. Har faktisk mange fler Dvd filmer enn cd-plater da :roll: Har prioriter å kjøpe film de siste årene, samt at det er kommet mindre musikk jeg syns det er verdt å bruke penger på.

Har vel 490 komplette album liggende på pc'en (inkl. de 142 som jeg har stående i hylla) Ikke ett eneste er nedlastet. Har bare kopiert litt av venner og bekjente. Ikke at det er noe særlig bedre sånn etisk sett, men jeg veit nå at kvaliteten er god ihvertfall :blush:

Lenke til kommentar
Ca. 110. Samlingen øker med 15-20 CD'er pr. år.

(Jeg har boikottet kjøp av CD'er fra RIAA-tilknyttede plateselskap siden juni, men likevel øker CD-samlingen. Har kjøpt mye musikk av lokale indie-band den siste tida.)

Jeg burde vel egenltig boikotte RIAA møkka jeg også, men ******, de gir ut endel finfin musikk da ;) Prøver så godt jeg kan å boikotte kopibeskyttede skiver, men det har sneket seg inn to i samlinga :(

Lenke til kommentar
Ca. 110. Samlingen øker med 15-20 CD'er pr. år.

(Jeg har boikottet kjøp av CD'er fra RIAA-tilknyttede plateselskap siden juni, men likevel øker CD-samlingen. Har kjøpt mye musikk av lokale indie-band den siste tida.)

Jeg burde vel egenltig boikotte RIAA møkka jeg også, men ******, de gir ut endel finfin musikk da ;) Prøver så godt jeg kan å boikotte kopibeskyttede skiver, men det har sneket seg inn to i samlinga :(

Jeg synes det er vanskelig å boikotte kopibeskyttede plater. Jeg handler cder på nettet, cdon.com. Der oppgir de ikke om en plate er kopibeskyttet, og jeg gidder ikke sjekke andre kilder før jeg handler. DVD spilleren min spiller kopibeskyttet materiale, så jeg har egentlig begynt å drite i det.

Lenke til kommentar
cd-spillern i bilen til fattern spiller ikke kopibeskyttede skiver. Dessuten så er det en prinsippsak. Jeg kjøper CDer, ikke "CD"er.

De har vel ikke engang lov til å bruke cd varemerket på de platene som er kopibeskytta :p

Syns det hele er tull jeg. Dersom jeg vil unngå sperra, tar jeg det bare manuellt via Dvd spiller og digital inngang på pc'en. Like greit det. Audiograbber har automatisk spordeling og konvertering via line in sampling. Dessuten ripper Audiograbber de aller fleste platene uansett hvilke triks de har prøvd seg på ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...