Gå til innhold

Høstfarger på hjemplassen.

Moerk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg sett mer på det, og det er flotte fjell i området og samme med høstfargene. Jeg vet ikke noe om disse dronene, men hvis du har tatt to bilder etter hverandre og limt de sammen, er monteringen litt unøyaktig. Sammenføyningene bør være sømløse. Det kan være at du bruker feil program, eller at programmet er riktig, men at du bruker det feil. Det er helt umulig å si. Et og samme program kan ha forskjellige måter å gjenkjenne mønstrene på. Erfaringen er ellers at hvis det er for få punkter på et område, på flater, kan programmene ha problemer, men her tror jeg det er nok detaljer som programmet kan huke tak i og bearbeide.

Lenke til kommentar

Nå har jeg sett mer på det, og det er flotte fjell i området og samme med høstfargene. Jeg vet ikke noe om disse dronene, men hvis du har tatt to bilder etter hverandre og limt de sammen, er monteringen litt unøyaktig. Sammenføyningene bør være sømløse. Det kan være at du bruker feil program, eller at programmet er riktig, men at du bruker det feil. Det er helt umulig å si. Et og samme program kan ha forskjellige måter å gjenkjenne mønstrene på. Erfaringen er ellers at hvis det er for få punkter på et område, på flater, kan programmene ha problemer, men her tror jeg det er nok detaljer som programmet kan huke tak i og bearbeide.

Du har helt rett. Jeg benytter et program som skal stitche sammen de bildene som er lagt inn til det. Dronebilder er av forskjellige grunner litt vanskeligere å ha kontroll med enn de som er tatt med et vanlig kamera.

De mønstrene som du så (som jeg i farten ikke la merke til) er en bivirkning av de forholdene jeg nevnte.

Mange av bildene jeg legger ut her er Stitchet sammen av to eller flere bilder.

Takk for konstruktiv kommentar.

Mvh.Oddvar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...