typeO Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Jeg har ikke peiling på UPS, så greier ikke helt å vurdere hva som er kvalitet og hva som er bortkasta penger. Brukte en online kalkulator og kom fram til at jeg trenger en med 800 spenning (PC-en har i5-7600k, GTX 1080, vannkjøling, LED, og blir brukt en hel del - så for meg høres det rett ut). Er f.eks denne; https://www.prisjakt.no/product.php?p=3018988 noenlunde, eller er det noen som har bedre forslag? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 (endret) Overspenningsvern er ikke det samme som UPS(Unswitched Power Supply). Trenger du 800 spenning? Er du ute etter å beskytte mot overspenning, eller å kunne bruke PCen ved strømbrudd? Endret 25. september 2017 av Minus 1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 "Unswitched Power Supply"? Er det det 'motsatte' av switched-mode PSU? "800 spenning" var også et mystisk begrep. 3 Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 26. september 2017 Del Skrevet 26. september 2017 (endret) Om det er 800VA du mener og om du vil ha en UPS som tar alt av nettstøy, ja da må du se etter en on-line UPS. Dem koster flesk, men det er de beste. En line-interaktiv eller en off-line UPS er billigere, men dem er ikke så gode på å rette alle typer nettfeil. Nettrafo, nettstøyfilter, grov-vern og fin-vern er noe annet. Denne er et eksempel på en on-line UPS https://www.multicom.no/apc-smart-ups-rt-on-line-1000va/cat-p/c/p366283 Endret 26. september 2017 av Professor Balthazar Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Hvis du har problemer med at strømmen går ville jeg fått elektriker til å se på sikringskapet, eventuelt flyttet. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. september 2017 Del Skrevet 28. september 2017 Er det overspenningsvern eller UPS du skal ha? Overspenningsvern: Beskyttar utstyr mot overspenning på nettet, typisk frå lynnedslag. Bør kombinerast med grovvern i sikringsskapet. UPS: Avbrotsfri straumforsyning. Ein UPS har batteripakke med vekselrettar som kan forsyne utstyr med 230V ved bortfall av straum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå