H?rselsvern Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Har man rett til å få dekket kostnader for tredjepartstjenester ved reklamasjon av en vare? Har en vask som det er en produksjonsfeil på, og må derfor demontere+montere alt av rør, har jeg krav på å få dekket rørlegger? Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 (endret) Ja, du skal i utgangspunktet ikke ha noen kostnader ved å reklamere på et produkt. Det sagt, så antas det at du faktisk har reklamert mot selger/produsent av varen (skriftlig), og at du har informert dem om de potensielle ekstrakostnadene. Det kan jo hende at de vil bruke egne folk til å demontere og montere vasken og rørene, eller at de har en annen løsning de vil bruke. Edit: Se https://lovdata.no/lov/2002-06-21-34/§30 Endret 25. september 2017 av Axefjord 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 De har sikkert forbehold om at kunde selv har ansvar for å avdekke eventuelle feil og mangler før montering (hvis manglene er av det åpenbare slaget vel å merke). Lenke til kommentar
H?rselsvern Skrevet 26. september 2017 Forfatter Del Skrevet 26. september 2017 fikk det dekket da det er en produksjonsfeil på røret som har ført til at det har sprukket. de prøvde seg med overnevnte, men det var bare å glemme fra min siden, utrolig at man må kjempe såpass for å få rettighetene man er krav på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå