Gå til innhold

Mottar ikke enkelte SMS

m20k

Anbefalte innlegg

Hei!

Har de siste ukene slitt med at jeg ikke mottar enkelte SMS. Det er helt tilfeldig om jeg får dem eller ikke, og det gjelder uansett hvem som sender meg sms.

Har forsøkt å ta en "hard reset" og restartet telefonen flere ganger. Bruker forresten en app som heter Next SMS, da jeg foretrekker den i stedet for den SMS-tjenesten man får med når man kjøper telefonen. Kan dette ha noe å si? Har hatt telefonen i 2 år, og aldri opplevd det før. Next SMS-appen har jeg brukt helt siden jeg fikk telefonen.

Bruker Samsung Galaxy S6. Telefonen er oppdatert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å bruke sms-appen som fulgte telefonen en liten stund,og se om det hjelper?

Aldri hatt App for sms,

Hvor får du sms tilsendt uten sms app?

Via sms funksjon som har vært en del av GSM funksjonaliteten siden det nettet ble startet.

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Aka sms-app

Vet, bare spøkte litt med deg.

Men hvis man må installere en App løsning i tillegg til den som er standard på mobilen, så er kanskje svaret så enkelt at gå tilbake til den originale...

Folk må på en måte komplisere ting støtt og stadig, og når ting da ikke fungerer som det skal, så klør de seg fælt i topplokket. Er ikke uten grunn at keep it simple stupid, er et stadig aktuelt ordtak.

Man har jo feks en liten digresjon fra en BMW motor episode for noen år siden. En BMW motor er fikset og fungerer under en test i et verksted. Noen timer går og eieren ringer for den vil ikke starte, han som har fikset motoren spør flere ganger om han har gjort noen endringer, og får nei flere ganger. Han begynner nå å bli litt forbanna for motoren fungerte noen timer senere, så han spør for siste i litt mer oppjaget toneleie at er du helt sikker på at du har montert ting riktig og ikke gjort noen endringer. Ja alt var montert riktig - ja også hadde han byttet coilen...

Endret av fo2re
Lenke til kommentar

Kan forsøke å gå tilbake til den som fulgte med.

Hadde ikke installert en SMS-app hvis jeg hadde vært fornøyd med den som fulgte med. Grunnen er at SMS blir konvertert til MMS med den appen som fulgte med. Må derfor dele opp meldingene hvis jeg skriver en 3 sider lang melding. Men får bare slette Next SMS og gå tilbake til den vanlige SMS-appen. Dog er det merkelig at jeg plutselig har problemer etter å ha brukt appen i 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...