Gå til innhold

Microsoft kunngjorde ny Skype-infrastruktur og SQL Server som er klar for Linux

Anbefalte innlegg

Jeg vet at de skal beholde backend og selge standalone-server , men hvorfor i alle dager skal de da drive og endre hele tida for å passe til en eller annen ny strategi?

Det er ingen som har bedt om enda en runde med rebranding og drit, og alt det tullet det har lagt inn i klienten nå kunne de spart seg. Tror jeg har brukt minst fem forskjellige MS-løsninger på kommunikasjon de siste årene, før jeg dreit i hele greia og gikk over til en leverandør uten konsentrasjonsvansker.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at de skal beholde backend og selge standalone-server , men hvorfor i alle dager skal de da drive og endre hele tida for å passe til en eller annen ny strategi?

Det er ingen som har bedt om enda en runde med rebranding og drit, og alt det tullet det har lagt inn i klienten nå kunne de spart seg. Tror jeg har brukt minst fem forskjellige MS-løsninger på kommunikasjon de siste årene, før jeg dreit i hele greia og gikk over til en leverandør uten konsentrasjonsvansker.

Den eneste endringen er da at Teams blir standard kommunikasjonsløsning (klient) inkludert i Office 365-pakken istedet for S4B online - og det medfører sikkert at funksjonaliteten fra S4B-klienten blir integrert i Teams-klienten. - Ser ikke det helt store problemet her.

Jeg har benyttet S4B (Da OCS) siden 2008, og som telefoniløsning siden 2009, og det har aldri vært noen grunn til å bytte løsning - den eneste forandringen har vært navnebytter og mindre endringer i UI, så jeg synes de har konsentrert seg ganske bra.

Lenke til kommentar

Den eneste endringen er da at Teams blir standard kommunikasjonsløsning (klient) inkludert i Office 365-pakken istedet for S4B online - og det medfører sikkert at funksjonaliteten fra S4B-klienten blir integrert i Teams-klienten. - Ser ikke det helt store problemet her.

Jeg har benyttet S4B (Da OCS) siden 2008, og som telefoniløsning siden 2009, og det har aldri vært noen grunn til å bytte løsning - den eneste forandringen har vært navnebytter og mindre endringer i UI, så jeg synes de har konsentrert seg ganske bra.

Så hva skjer da om du har office hjemme, og jobben bruker skype for business?

AtW

Lenke til kommentar

Det ville uansett kommet konkurrent til Skype før eller senere, MS har bare gjort det til noe bedre.

Hvis du har noe på hjertet så si gjerne hva som er bedre.

Microsoft fjernet mulighet for direktekommunikasjon mellom klientene slik at all trafikk gikk gjennom Microsoft sine servere. Dette gjorde protokollen både mye mer usikker og NSA-vennlig enn tidligere og sørget for at all filoverføring mellom brukere ble markant tregere.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Så hva skjer da om du har office hjemme, og jobben bruker skype for business?

AtW

Det er ingen problem. Full støtte på chat, videomøte og telefoni fra S4B uansett om jeg er på jobb, hjemme eller på reise.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...