_dundun_ Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 (endret) Jeg vet at de skal beholde backend og selge standalone-server , men hvorfor i alle dager skal de da drive og endre hele tida for å passe til en eller annen ny strategi? Det er ingen som har bedt om enda en runde med rebranding og drit, og alt det tullet det har lagt inn i klienten nå kunne de spart seg. Tror jeg har brukt minst fem forskjellige MS-løsninger på kommunikasjon de siste årene, før jeg dreit i hele greia og gikk over til en leverandør uten konsentrasjonsvansker. Endret 3. oktober 2017 av Audun_K Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Såvidt jeg vet er det ingenting igjen av gamle Skype. Det første MS gjorde var å fucke opp den ene tingen som virkelig var unikt bra med gamle Skype, nemlig protokollen. Hva var så unikt bra med skype-protokollen? AtW Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg vet at de skal beholde backend og selge standalone-server , men hvorfor i alle dager skal de da drive og endre hele tida for å passe til en eller annen ny strategi? Det er ingen som har bedt om enda en runde med rebranding og drit, og alt det tullet det har lagt inn i klienten nå kunne de spart seg. Tror jeg har brukt minst fem forskjellige MS-løsninger på kommunikasjon de siste årene, før jeg dreit i hele greia og gikk over til en leverandør uten konsentrasjonsvansker. Den eneste endringen er da at Teams blir standard kommunikasjonsløsning (klient) inkludert i Office 365-pakken istedet for S4B online - og det medfører sikkert at funksjonaliteten fra S4B-klienten blir integrert i Teams-klienten. - Ser ikke det helt store problemet her. Jeg har benyttet S4B (Da OCS) siden 2008, og som telefoniløsning siden 2009, og det har aldri vært noen grunn til å bytte løsning - den eneste forandringen har vært navnebytter og mindre endringer i UI, så jeg synes de har konsentrert seg ganske bra. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg vet at de skal beholde backend og selge standalone-server , men hvorfor i alle dager skal de da drive og endre hele tida for å passe til en eller annen ny strategi? Det er ingen som har bedt om enda en runde med rebranding og drit, og alt det tullet det har lagt inn i klienten nå kunne de spart seg. Tror jeg har brukt minst fem forskjellige MS-løsninger på kommunikasjon de siste årene, før jeg dreit i hele greia og gikk over til en leverandør uten konsentrasjonsvansker. Den eneste endringen er da at Teams blir standard kommunikasjonsløsning (klient) inkludert i Office 365-pakken istedet for S4B online - og det medfører sikkert at funksjonaliteten fra S4B-klienten blir integrert i Teams-klienten. - Ser ikke det helt store problemet her. Jeg har benyttet S4B (Da OCS) siden 2008, og som telefoniløsning siden 2009, og det har aldri vært noen grunn til å bytte løsning - den eneste forandringen har vært navnebytter og mindre endringer i UI, så jeg synes de har konsentrert seg ganske bra. Så hva skjer da om du har office hjemme, og jobben bruker skype for business? AtW Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Jeg kan til en viss grad være enig i at Microsoft kan være litt vingle-Petter. Jeg synes de gav seg alt for lett på mobiltelefonmarkedet. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 3. oktober 2017 Del Skrevet 3. oktober 2017 Så hva skjer da om du har office hjemme, og jobben bruker skype for business? Office har da ingen sammenheng med S4B ? Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 4. oktober 2017 Del Skrevet 4. oktober 2017 Det ville uansett kommet konkurrent til Skype før eller senere, MS har bare gjort det til noe bedre. Hvis du har noe på hjertet så si gjerne hva som er bedre. Microsoft fjernet mulighet for direktekommunikasjon mellom klientene slik at all trafikk gikk gjennom Microsoft sine servere. Dette gjorde protokollen både mye mer usikker og NSA-vennlig enn tidligere og sørget for at all filoverføring mellom brukere ble markant tregere. Lenke til kommentar
Geir Sandvik Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 Jeg vet at de skal beholde backend og selge standalone-server , men hvorfor i alle dager skal de da drive og endre hele tida for å passe til en eller annen ny strategi? Det er ingen som har bedt om enda en runde med rebranding og drit, og alt det tullet det har lagt inn i klienten nå kunne de spart seg. Tror jeg har brukt minst fem forskjellige MS-løsninger på kommunikasjon de siste årene, før jeg dreit i hele greia og gikk over til en leverandør uten konsentrasjonsvansker. Den eneste endringen er da at Teams blir standard kommunikasjonsløsning (klient) inkludert i Office 365-pakken istedet for S4B online - og det medfører sikkert at funksjonaliteten fra S4B-klienten blir integrert i Teams-klienten. - Ser ikke det helt store problemet her. Jeg har benyttet S4B (Da OCS) siden 2008, og som telefoniløsning siden 2009, og det har aldri vært noen grunn til å bytte løsning - den eneste forandringen har vært navnebytter og mindre endringer i UI, så jeg synes de har konsentrert seg ganske bra. Så hva skjer da om du har office hjemme, og jobben bruker skype for business? AtW Det er ingen problem. Full støtte på chat, videomøte og telefoni fra S4B uansett om jeg er på jobb, hjemme eller på reise. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå