Gå til innhold

Adobe offentliggjorde sin egen, hemmelige krypteringsnøkkel

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har aldri lyst å tone ned ansvaret til Adobe, for de er verstinger på sikkerhet. Nååår det er sagt:

"Det er tydelig at nøkkelparet har blitt eksportert fra nettleserutvidelsen Mailvelope. Der ser det ut til at standardvalget i utvidelsen er å eksportere alle nøkkeltypene. Ønsker man å eksportere bare den offentlige, må man aktivt velge dette. "

Safety breach by design. Det er lagt opp til at denne feilen skal skje.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Safety breach by design. Det er lagt opp til at denne feilen skal skje.

Dette er et generelt problem for stort sett alt av programvare beklageligvis. For eksempel det berømte "phishing problemet" kan enkelt løses, eller minimum signifikant reduseres, ved å legge inn 5 ekstra linjer med kode i epostprogramvaren du bruker. Her er løsningen forklart - https://gaiasoul.com/2017/09/08/how-sephia-five-keeps-you-safe-from-phishing/

En slik pitteliten, nesten triviell detalj, ville kraftig redusert sannsynligheten for at sluttbrukerne går i fella for Phishing attacks. Rett og slett fordi ...

"Hvis fisken ser kroken, så biter den neppe" ...

Elementært kjære Watson, elementertært ...!!

Lenke til kommentar

Det er svært så hardt du pusher eget produkt for tiden, Thomas. Jeg kommer ikke på noen jeg ville hatt vanskeligere å tiltro min sikkerhet, sånn i farta. :)

Tja, det er flere som har prøvd ... ;)

Jeg har ikke sjekket loggen min, men jeg er ganske sikker på at dette forsøket på å hacke P5 kom herifra ... ;)

https://gaiasoul.com/2017/09/26/somebody-tried-to-hack-p5-today/

De lyktes ikke :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...