ilpostino Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 (endret) har litt planer om å innstalere PureFTP på maskinen min, men før jeg gjorde det ville jeg høre deres mening. (har hørt det er en bra server....) 1) er dette en bra server? 2) hvilke andre ftp-servere kan sammenlignes med denne? edit: skal innstalere det på en maskin med Suse 9.0 men der fulgte det ikke med noen ftp-servere.... Endret 8. desember 2003 av ilpostino Lenke til kommentar
xeon Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Personlig så bruker jeg vsftpd (very secure ftpd) Aner ikke hva PureFTP gjør, men vsftpd er bare en ftpd og en sikker en sådann http://vsftpd.beasts.org/ Lenke til kommentar
kattemat Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jeg bruker proftp( med mod_ratio da ). Har funket greit for meg. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Jepp, pure-ftpd er bra. Godt valg! Den er lett å sette opp, i motsetning til proftpd, og har samtidig mer funksjonalitet enn vsftpd. Jeg bruker vsftpd til enkel anonym-serving og pure-ftpd med egen passord-database til personlige kontoer. Lenke til kommentar
dex0r Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Jeg vil anbefalle å gå for ProFTPd. Har satt det opp selv, og det fungerer glimrende... Er litt uenig i at det er vanskelig å sette opp Det ligger meget god dokumentasjon på nett:ProFTPd howto Der finner du alle direktivene som kan puttes i proftpd.conf Andre spørsmål som ikke besvares der, har man forumer til Endret 9. desember 2003 av dex0r Lenke til kommentar
Klette Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 personlig bruker jeg glftpd til fildeling, og vsftpd til bruker access. synes glftpd er genialt.. Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Glftpd er ikke opensource og har en lang historie med trojaner-hull mm. Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 personlig bruker jeg glftpd til fildeling, og vsftpd til bruker access. synes glftpd er genialt.. Håper for din egen del at du ikke kjører glftpd som root... Lenke til kommentar
Seigemannen Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 (endret) Prøv dem alle, og finn ut hva du liker best. Personlig landet jeg på pure-ftpd, da jeg fant at den var enklest (for meg) å sette opp, og den gjør alt jeg vil Lure tips om ftpserver: 1: For all del, sørg for at brukere blir chrooted inn i det directory de skal ha tilgang til, slik at de ikke får tilgang til noe utenfor. 2: Bruk en form for virtual users, slik at de som har ftp-konto ikke får tilgang til maskinen din via ssh, lokal innlogging osv... (pure-ftpd har veldig god dokumentasjon på dette på sidene sine) Endret 10. desember 2003 av Seigemannen Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 Det med chroot kan jo lett omgås med perl (ved uppload) Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 10. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2003 Prøvde å innstalere Pure-ftpd igår... gikk overaskende lett å innstalere. knotet litt med den kommando-baserte konfihureringen, men det er vel slikt som hører med når en prøver seg på et nytt produkt.... Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 vsftpd var også lett å installere (i alle fall fra fedora cd'n ) Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 10. desember 2003 Del Skrevet 10. desember 2003 notet litt med den kommando-baserte konfihureringen, Jeg har oppsettet i ei oppsett-fil, og starter så det hele med et perl-skript. Alt dette følger med, i alle fall på FreeBSD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå