Countryman Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Jeg har en [email protected], men ønsker i tillegg en [email protected] - og umiddelbar tilgang til begge, både på pc og mobil. Er det mulig, og hvordan gjør jeg dette? Jeg benytter pr. idag en bedriftsmail via Domeneshop.no, men denne er fantastisk komplisert å sette opp på mobil, og Thunderbird som jeg benytter til denne (på pc) vil ikke videresende mailer som kommer hit (videre til privatmail, slik at jeg faktisk får med meg at det er kommet mail) uten at Thunderbird er åpnet og tilkoblet internett via pc. Så den letteste løsningen vil da være å ha 2stk @Live.no som kan linkes. Takker for hjelpen! Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Det er jo bare å sette opp to kontoer og bruke imap alle steder? Men uansett - jeg synes det høres meget merkelig ut at domeneshop sin mail er vanskelig å sette opp - hva er det som er vanskelig? Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Det er jo bare å sette opp to kontoer og bruke imap alle steder? Men uansett - jeg synes det høres meget merkelig ut at domeneshop sin mail er vanskelig å sette opp - hva er det som er vanskelig? Jeg er ikke veldig flink med data Alle småting blir raskt til store jobber, og ved å google før jeg startet tråden fant jeg bare en drøss med problemstilling rundt temaet. Men hvis det er så enkelt er det jo flott, da prøver jeg igjen. Den ville ikke akseptere meg på første forsøk fordi den gjenkjente navnet mitt fra privat-kontoen ser du.. Domeneshop er veldig gode på kundeservice og har hjulpet meg et par ganger tidligere - føler meg litt lei av å stadig måtte mase på dem. Innstillingene består av en drøss med "porter" o.l. som jeg aldri klarer å holde styr på - så når jeg kjøper en ny mobiltelefon står jeg der som et stort spørsmålstegn hver gang Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Dette skjer: Hvor oppretter jeg @Live.no? Mener jeg gjorde det her for 100år siden Denne (fra TEK.no) forteller meg at det er mulig, men linkene fungerer ikke lenger. Lenke til kommentar
Countryman Skrevet 25. september 2017 Forfatter Del Skrevet 25. september 2017 Kan det ha noe med at jeg ikke er i Norge for øyeblikket? At @Live.no ikke vil aksepteres? Jeg ser når jeg jeg logger meg ut av microsoftkontoen min er alt dekket med ugga-bugga-språk. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 Jeg tror ikke du får lov å opprette epost under lagcy-domene lenger. - Det er kun outlook.com som er tilgjengelig nå hvis du skal ha ny adresse. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 25. september 2017 Del Skrevet 25. september 2017 (endret) Når det gjelder oppsett av domeneshop-kontoer - fungere ikke standardoppskriften deres? https://www.domeneshop.no/faq?id=237 https://www.domeneshop.no/faq?id=271 Edit; En annen mulighet er å sette opp domeneshop-kontoen som en ekstra konto i Gmail f.eks (settings -> accounts and imports) - da kan du lese alle kontoene dine på gmail-kontoen. Endret 25. september 2017 av kjetilkl Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå