Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

[Løst] Gaming skjerm, max 6500 kr, har 1080 TI kort.

tezzo

Anbefalte innlegg

hjelp meg før jeg blir gal, bruker timer om dagene å prøver finne "perfekt" gaming skjermen som skal være partner de neste kommende årene.

Greia er at, finner en skjerm jeg liker, men så ser jeg senere at ok så hadde den ikke den eller den funksjonen som var kriteriet, eller ser en omtale på youtube at den sliter med det ene eller det andre.

P.d.d har en meget gammel BenQ G2410HD så bare søk den opp så dere hva jeg må deale med hver dag, det er basicly en 1080p, 60hz, dritdårlig fargeskjerm og egner seg ikke lenger bra for gaming.

Så kriteriene mine for valg har vært,

MÅ ha 144 hz eller gjerne mer.

vil aller helst ha 2560x1440p (1080p da skal den være rimelig god på alle andre ting)

24-27 tommer,

ikke 4k fordi vil ha hz oppdateringa og 4k støtter p.d.d 60 hz?

veldig gjerne se estetisk pen ut.

Valgte meg nesten en Asus Swift PG279Q, men så ser jeg videoer på youtube at den sliter med backlight bleeding når skjermen var helt svart, var det i alle 4 hjørner "white-glowing" noe som irriterte meg fordi den virket nærmest et perfekt valg, men så ble den også for dyr.

I tillegg leser jeg at det vil komme snart en ny modell av den som fikser dette problemet og denne blir da sikkert også veldig dyr.

Så hvis noen har noen gode kandidater bare skyt ut.

glemte også å si:

Pcen min har ganske oppdatert hardware, i7 7700k, Sea Hawk 1080 Ti og 32 GB G.Skill Ram.

Jeg spiller også for det meste Rainbow Six Siege, Pubg, Overwatch, Rocket league, GTA og bilspill.

Spesielt glad i FPS spill.

Endret av tezzofino
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du går den BenQ`en der til PG279Q, så kan du ikke bli skuffet. Gjorde det samme her og overgangen er helt sinnsyk.

Sett opp prisvarsel også på den skjermen.. som du vil se på prisutviklingen, så kjøres det ofte et tilbud på den. (ca 7000,-)

Ser også estetisk pen ut som du vil.

Om foten blir "glorete" så kjøper du bare et alternativ skjermfeste av et slag.

Lenke til kommentar

35 tommer widecurv erru steeeingal :laugh: syns 24 tommern har nå er fin size nok igrunn, derfor skrev ene kriteriet er må faktisk være mellom 24-27" og no mer enn dette blir for mye faktisk.

har vurdent denne faktisk

https://www.komplett.no/product/842553/gaming/skjerm-tilbehoer/skjermer/asus-27-led-freesync-mg279q

mange på youtube faktisk veldig fornøyd med kjøpet og virker som billigere alternativ til en PG279Q faktisk.

evt kan jeg vente og se om PG279Q kommer på tilbud snart. erre ikke blackfriday rett rundt hjørne elr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...