Gå til innhold

HDD->"Dumping Physical Memory->HDD Krash

Anbefalte innlegg

En kompis av meg har vert så utrolig flink å kræssa sin WD40GB disk 7400rpm under et LAN.

Han fikk først feilmeldinger i Windows XP om at Pc'en "is dumping Physical memory..pleaz wait".

Etterpå så klarte han helt greit å boote opp og komme seg inn i WinXp. Men så etter ca 4 min så skjedde akkurat det samme det samme, med samme feildmelding.

Og hele denne prosessen skjedde ca 8 ganger før at BIOS sier at noe slik som dette:

"Pleaz make backup of the wd40.... disk. I is dammaged."

Så under lan'et så prøver jeg seff å hjelpe som den gode komlis jeg er :roll: og prøver Fdisk å prøver å slette partisjonen, men f-disk nekter å slette noe som helst, og nekter å slette de 2 diskene (c,d) som ligger på 40giggeren.

Noen som har peilin?

Normalt sett så er jo feilmeldingen dumping Physical memory regnet for skjemkort.

Info om PC'en det er snakk om.

Savage 4pro kort.

40gb HDD

et eller annet ASUS kort.

AMD T-birt 1,33Ghz, uklokket.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Feilmeldingen du får i Bios er sikkert fra SMART (overvåker harddisk-statusen). Det ser det ut til at harddisken til kompisen din har fått en fysisk feil på harddisken. Prøv å kjør Scandisk eller Norton Disk Doctor.

Quote:

Normalt sett så er jo feilmeldingen dumping Physical memory regnet for skjemkort.

Nope... Den kan komme av nesten hvilken som helst feil som forårsaker et Windows-krasj.

Lenke til kommentar

Quote:

borre skrev (2002-03-01 17:22):

Feilmeldingen du får i Bios er sikkert fra SMART (overvåker harddisk-statusen). Det ser det ut til at harddisken til kompisen din har fått en fysisk feil på harddisken. Prøv å kjør Scandisk eller Norton Disk Doctor.

Quote:

Nope... Den kan komme av nesten hvilken som helst feil som forårsaker et Windows-krasj.

Det er et annet problem, han nekter å kjøre Scandisk i dos.

Kommer feilmelding om at han ikke kan lese/skrive til disk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...