bshagen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 AIDA64 for temperatur her i et par timer, så setter jeg meg å gamer til det kræsjer. Bruker også endel 3Dmark og Heaven. Så stiller jeg bare litt tilbake - ferdig Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Er det egentlig noe vits å stressteste så lenge? Jeg bruker å kjøre Prime95 i 30 minutter å da er det som regel dønn stabilt til alt annet jeg bruker pcen til. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Er det egentlig noe vits å stressteste så lenge? Jeg bruker å kjøre Prime95 i 30 minutter å da er det som regel dønn stabilt til alt annet jeg bruker pcen til. Svaret gav du selv: Som regel... Som regel går det bra med å bare teste med Bf1 også Endret 27. juli 2018 av Nizzen Lenke til kommentar
Ziff Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Hva er det man stresstester med for tida? Jeg har bare kjørt IBT i evigheter uten å tenke mer over det. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Jeg bruker en halvtime/time i RealBench. Så spiller jeg litt spill over noen timer. Kræsjer det ikke da, så regner jeg det som stabilt. Ved minneoverklokking kjører jeg også noen runder Memtest86 i tillegg. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Hva er det man stresstester med for tida? Jeg har bare kjørt IBT i evigheter uten å tenke mer over det. Jeg svarte på det 1 side lenger bak i tråden... Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Det er ingenting som stresser CPU like mye som 8K FFT i Prime95, men få har så høy load på sin CPU. Spessielt over tid. Jeg bruker Asus Realbench fordi den kjører normale programmer som Blender i loop i en gitt tid. Den tester også ting samtidig for å gi en "multitasking load" også. Løsningen funker for meg iallefall Edit : Når det gjelder hvor lang tid man skal kjøre stresstest, så vil jeg si like lenge som man noen gang har tenkt å belaste systemet i bruk. Skal du ha en gaming økt som varer i 6 timer, så da bør du stressteste det også. Eller jobber du med Blender og jobbene der tar si 4 timer, så bør du teste tilsvarende. Sånn optimalt sett. Jeg kjører Realbench i 4 eller 8 timer. Edit 2 : En renderjobb som tar 6 timer i Blender er godt nok i seg selv da menne Endret 27. juli 2018 av Betroz Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Spørsmålet er likevel, og dette har vi vært igjennom før, hvor relevant er en stresstest? Ta Realbench som eksempel, som vi veit du sverger til, gjerne da også for å kjøre det over natta. Hvilke av disse programmene i Realbench scriptet er det du bruker? Si det er Handbrake feks, hvorfor ikke bare bruke ... Handbrake? Jeg skjønner godt bruken av testing for å finne overklokken man vi ha, det er mye kjappere å gjør det sånn, men den *virkelige* stabiliteten finner man kun ved å gjøre én ting, og det er å bruke maskinen til det du hadde tenkt til å bruke den til Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Si det er Handbrake feks, hvorfor ikke bare bruke ... Handbrake? Godt poeng. Jeg bruker ingen av de programmene i det daglige. Jeg stresstester maskina hardere enn mitt bruk for å gi meg peace of mind, og det har funket så langt. Dessuten hvis man ikke stresstester i det hele tatt, hvordan kan du vite hva som var årsaken til en BSOD da? Hadde jeg kjørt alt stock, så hadde jeg kun stresstesta for å teste kjøleegenskapene til systemet mitt og støy. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Som sagt. Stressteste for å finne klokken er logisk, det gir mening, det er kjappere og man kan gjerne si at 10min med Aida så har man i de fleste tilfeller en god klokk. Derimot, stressteste i timesvis og opptil et døgn, med instruksjoner man ikke en gang bruker - det er bortkastet tid Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Som sagt. Stressteste for å finne klokken er logisk, det gir mening, det er kjappere og man kan gjerne si at 10min med Aida så har man i de fleste tilfeller en god klokk. Derimot, stressteste i timesvis og opptil et døgn, med instruksjoner man ikke en gang bruker - det er bortkastet tid Vi er vel mer eller mindre enige, men jeg synes ikke 4 timer med Realbench er så bortkastet. Jeg husker godt den tiden da folk kjørte Prime95 i 24 eller flere timer 1 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 (endret) Jeg kjører bare Aida64 i en halvtime, men jeg tester på en høyere klokk enn det jeg kjører den på. Er den stabil i en halvtime på 4,5Ghz i en halvtime med gode temperaturer, er den enda mer stabil på 4,2Ghz. Jeg merker ikke så veldig stor forskjell på 4,5Ghz og 4,2Ghz i spill i den oppløsningen jeg bruker. Endret 27. juli 2018 av RRhoads Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Er folk redde for at CPUen skal spontant skal svi hull i hovedkortet eller? 4 timer med Realbench, om man ikke bruker noen av de instruksjonssettene, er 4 timer bortkastet, om målet er stabilitet for spesifikke arbeidsoppgaver. Snakker vi om gaming feks, så spill! Det er jo den beste måten å teste på? Har da hatt 8 timers Realbench-«stabil» system før for så å tryne skikkelig i GTA V. Så mye var den tiden verdt Jeg pleide å stressteste i timesvis jeg også. Det var et innlegg av Andrull (finner ikke igjen nå) som fikk meg til å revurdere stresstesting, og kan ikke si at jeg har hatt et mer ustabilt system siden den gang Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Er folk redde for at CPUen skal spontant skal svi hull i hovedkortet eller? Jeg har klart å drepe 2 stk 5960X... Det jeg kom til var vel at IMC døde eller noe sånt. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Jeg drepte en 980x @ 1.8v med ln2, og en 6950x 10 core på vann med bare 1.37v. Uflaks begge deler.. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Uflaks begge deler.. Ok uflaks Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 27. juli 2018 Del Skrevet 27. juli 2018 Jeg drepte en 980x @ 1.8v med ln2, og en 6950x 10 core på vann med bare 1.37v. Uflaks begge deler..Brukerfeil? 2 Lenke til kommentar
QuadFeed Skrevet 29. juli 2018 Del Skrevet 29. juli 2018 Jeg drepte en 980x @ 1.8v med ln2, og en 6950x 10 core på vann med bare 1.37v. Uflaks begge deler.. har halvdrept en 8700k core 3 viser 20C mer enn de andre og lagger vilt i bios Lenke til kommentar
Ooinaru Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Så, oppgradere fra I5 3570k til i7 8700k nå eller vente på 9 serien? Er vel en betydelig oppgradering uansett? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 31. juli 2018 Del Skrevet 31. juli 2018 Så, oppgradere fra I5 3570k til i7 8700k nå eller vente på 9 serien? Er vel en betydelig oppgradering uansett? Ville ha ventet var jeg deg for å se om Intel lanserer 9000 serien nå i August. Fordelen med 9900K over 8700K er 2 flere kjerner. Opp til deg hva du trenger eller vil ha det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå