**dp** Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Ser bare ut som at 3600 cl16 ikke går ann.. Prøvd med 1.4000V ja. Vil ikke boote engang. jeg kjørte vel 4266Mhz på CL17 og 4133Mhz på CL16 hvis jeg ikke tar helt feil.. g.skill 4133Mhz. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Kommet ut ny BIOS idag. Får teste den. Bruker jo selv G.skill 4266 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Hvilke sub-timings kjører du? Fint om du kunne listet opp, med tilhørende navn (f.eks tRFC - xxx) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Resten er "stock". Er vel 16-16-36-1t-374 elns. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Kan du screenshotte slik det er stillt inn i BIOS? Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Sette command rate til 2, bør øke stabilitet uten å gi mye reduksjon i ytelse til daglig bruk. Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Skal sjekke når jeg er hjemme. Greit å blande overklokking med litt prøveøving, he he. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Sette command rate til 2, bør øke stabilitet uten å gi mye reduksjon i ytelse til daglig bruk. Uten tvil! Lenke til kommentar
Dr.Johnsen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Har bygget en maskin for en kunde med Asus Strix Z370-F og 8700k. syns den er en helt ok cpu, men støtte på mye rart som jeg helt ikke kan si hvorfor eller hva men regner nok med uferdig bios. Stock bios gjort null i den . legger inn windows vcore 1.560 volt ifølge Aida64.Cpu-z,Hwmonitor . og cpu throttler Bios sier 1.120 Setter jeg den på låst volt manuelt er alt i orden , men setter jeg bios til stock igjen skjer det samme , gjort med batteri ute,jumper og bios reset Bios er 0430 Lenke til kommentar
fjs Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset...... Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset...... Nice jobba av lagergjengen Lenke til kommentar
fjs Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 jaja, da var det som jeg fryktet. Enten har Lefdal kløna nå som satan, eller så har de løyet om lagerbeholdning. Fikk pakke levert på døra i dag, og det var ingen cpu i den da kan du si. Der var det et sennheiser headset...... Nice jobba av lagergjengen Super oppgitt, så helt off-topic i forhold til tråden. Sorry mods. Blir en interessant telefonsamtale til lefdal i morgen... Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) Har bygget en maskin for en kunde med Asus Strix Z370-F og 8700k. syns den er en helt ok cpu, men støtte på mye rart som jeg helt ikke kan si hvorfor eller hva men regner nok med uferdig bios. Stock bios gjort null i den . legger inn windows vcore 1.560 volt ifølge Aida64.Cpu-z,Hwmonitor . og cpu throttler Bios sier 1.120 Setter jeg den på låst volt manuelt er alt i orden , men setter jeg bios til stock igjen skjer det samme , gjort med batteri ute,jumper og bios reset Bios er 0430 Prøvd nyere BIOS? For gøy, slå av SVID support i bios. Jeg gir opp denne maskinen. Bluescreener nå på settings som jeg gjorde noen timer med RB (AVX) på. ?? EDIT: Kjører nå med disse innstillingene med hele 1.45V... Krasja just istad, så vet ikke om brikkene er konk eller hva som skjer.. Endret 13. desember 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) Har iallefall sendt mld. til karen jeg kjøpte brikkene av, så håper det ordner seg dersom jeg kan virkelig få sjekka at det er brikkene.. Er jo snodig.. Får ta en ny bios flash og teste litt mer imorgen før jeg reiser til Oslo for helga.. Endret 13. desember 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 (endret) Du kan jo prøve å øke litt på tRAS, til f.eks 48. Øke mer på spenningen til IMC (vccsa?). Bytte til de andre RAM-sporene på hovedkortet. Endret 13. desember 2017 av andrvas Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 13. desember 2017 Del Skrevet 13. desember 2017 Har iallefall sendt mld. til karen jeg kjøpte brikkene av, så håper det ordner seg dersom jeg kan virkelig få sjekka at det er brikkene.. Er jo snodig.. Får ta en ny bios flash og teste litt mer imorgen før jeg reiser til Oslo for helga.. Han solgte brikkene fordi han ikkje fikk dem stabile...? Det tipper jeg Lenke til kommentar
baggiebridges Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 @CT: Sjekket at ikke du har bøyd cpu pinner? Har erfart Bluescreen og minne problemer den gang jeg hadde 5-6 bøyde pinner på CPU socket, tok noen dager før problemene oppsto, derfra ble det bare verre og verre, hjalp og bytte spor på ram(LGA 2011) Lenke til kommentar
Christian Thork Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 (endret) Kan prøve idag. Hadde ingen bøyde pins før jeg monterte CPUe, så jeg tviler, men man vet jo aldri. Har vannblokk så er ikke så farlig om jeg bruker slotsa til venstre eller høyre. IO og Sa er på 1.200V allerede, og det er mer enn nok. Endret 14. desember 2017 av Snusmumr1kk1 Lenke til kommentar
Cain_85 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Du har brikkene i rett slot? Ikke ved siden av hverandre, men i "A1" & "B1"? Lenke til kommentar
wims80 Skrevet 14. desember 2017 Del Skrevet 14. desember 2017 Er det noen som har en guide for overklokking av Coffee Lake? Jeg har ikke overklokket noe moderne intel hardware, det siste jeg overklokket var x58 og det virker som en del ting har forandret seg siden den gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå