Gå til innhold

intel 8700 /8700k

Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

2600K vs 8700K.. Viser vel bare hvor bra Sandy Bridge var for Intel, og hvor late de har vært siden :ninja: . I gaming holder jo Sandy fremdeles koken og holder følge selv etter 6 år (!!)

Er det bare testet i spill der gpu er flaskehals :p

Lukter younoob ut uten å ha sett videoen ;)

Se videoen da vel ;) i 1080p så er vel CPU som regel flaskehals, og de har testet mange spill. Begge er testet med OC også.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

2600K vs 8700K.. Viser vel bare hvor bra Sandy Bridge var for Intel, og hvor late de har vært siden :ninja: . I gaming holder jo Sandy fremdeles koken og holder følge selv etter 6 år (!!)

Er det bare testet i spill der gpu er flaskehals :p

Lukter younoob ut uten å ha sett videoen ;)

Se videoen da vel ;) i 1080p så er vel CPU som regel flaskehals, og de har testet mange spill. Begge er testet med OC også.

Neineinei :p

Han bruker et GTX 1070...

1070 er laaaaangt bak 1080 Ti i grafikkpower.

Han skulle testet på 720p med det kortet der for å vise forskjeller mellom spill.

Eller helst et 1080 Ti i 1080p. Da hadde forskjellene vært STORE.

Han har ikke peiling på hva han holder på med :p

Endret av IceBlitz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nerfer? Forrige testen gjorde han test med DEFAULT memory speed på begge plattform.

Vel, denne gangen gjorde han 3600MHz på 8700K og 2400Mhz på 2600K ??

Gjorde han det? Jeg har ikkje sett videoen.

Har DU sett videoen?  :hmm:

Står 2666mhz...

post-42975-0-61301600-1509466519_thumb.png

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nerfer? Forrige testen gjorde han test med DEFAULT memory speed på begge plattform.

Står 2666mhz...

attachicon.gifnerf.PNG

Det var forrige testen, han sier hva speed han brukte hvis du fortsetter å se video'en.

Lenke til kommentar

Jada, det har blitt raskere, men Intel har ikke hatt konkurranse og melka markedet maks, kjipt for forbrukere, konge for Intel. 2600k blir overgått av 8700k (skulle jo bare mangle), men den yter fremdeles godt.

Lurer virkelig på når vi hadde sett ulåste 10-12-14-16 og 18 kjerner om ikke AMD med Ryzen og Threadripper hadde kommet på banen. Antagelig flere år til.

De hadde antagelig fortsatt med 4 kjerner på mainstream også i flere år til uten konkurranse fra AMD.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

ja klart Intel overgår 2600K, det skulle jo bare mangle.

8700K er jo et veldig veldig bra CPU.. jeg setter ikke spørsmåltegn ved den. (og X-prosessorene som 7800 osv.)

Jeg er på ingen måte AMD fan, jeg har hatt Intel helt frem til nå.. bortsett fra AMD Duron i gamle dager.

Jeg holder på å bygget et Ryzen maskin (snart ferdig).

Om jeg angrer? klart jeg mulighetens angrer litt da jeg isteden skulle ha valgt Intel når jeg ser at Intel vinner på omtrent alt.

Men men, gjort er gjort... jeg vil jo anta at Ryzen vil tjene meg godt fremover til neste gang.

Lenke til kommentar

Når bestilte du? Dato/kl?

Det lurte jeg også på :p

Jeg har en bestillt : 

05/10/2017 15:10

Lagerdato 9. nov på 8700K på Komplett nå (på ordren altså, ikke på produktsiden). Bedre enn 2. desember som det sto lenge, men fremdeles rimelig trist til å være bestilt på lanseringsdato... 

Edit: Ser at det står 9. nov på produktsiden også....

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Står 2666mhz...

attachicon.gifnerf.PNG

Det var forrige testen, han sier hva speed han brukte hvis du fortsetter å se video'en.

Han brukte kun 3600mhz på noen få tester helt på slutten. Selvfølgelig ikkje i de spilla som krever mest cpu. Det "glemte" du å nevne...

Er en grunn for å ikkje se på youtubevideoer som blir postet på forums. Håpløst å finne info fort. MANGE minutter waste  :thumbdown:  

Virker ikkje som om du så hele videoen? Ellers hadde du jo sett at han ikkje brukte 3600mhz i annet enn OC resultatene.

PS: jeg legger meg helt flat, HVIS jeg tar feil her :)

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...