Gå til innhold

intel 8700 /8700k

Hemmis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen spesielle hovedkort jeg burde kikke på den neste tiden, noe håp omå kanske gjør ett kupp de neste mnd? Er vel ganske sikker på at jeg skal kjøre en Cofee Lake oppgradering nå snart, så trenger nytt HK, RAM og CPU + kjøler.

Overklokking er jo ett must, så kanskje velg utstyr deretter. Men jeg er helt blank siden jeg er så lite oppdatert.

Lenke til kommentar

Er det noen spesielle hovedkort jeg burde kikke på den neste tiden, noe håp omå kanske gjør ett kupp de neste mnd? Er vel ganske sikker på at jeg skal kjøre en Cofee Lake oppgradering nå snart, så trenger nytt HK, RAM og CPU + kjøler.

Overklokking er jo ett must, så kanskje velg utstyr deretter. Men jeg er helt blank siden jeg er så lite oppdatert.

Apex er jo best på overklokking, men Asrock Taichi er også knall, og kanskje mere for pengene :)

Du vil ha g.skill 4000mhz brikker eller bedre for CL cpu :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Moderatormelding

Fanboy-krangling får dere ta et annet sted, i alle fall ikke på diskusjon.no. 3 innlegg er fjernet.

Reaksjoner på moderering skal ikke postes i tråden, men kan sendes til meg via Personlig Medling (PM).

Lenke til kommentar

Ikke stor forskjell på å øke minnet til 3600 fra i går da den gikk på stock, neste er vel å oc cpu men liker ikke at den kryper opp til 75 grader med 360x120x60+240x120x60 radiatorer til kjøling.

Delid tool fra rockit er på tur over dammen tho :)

Minne har svært lite å si i Cinebench, men det finnes andre benchmarks sin minneytelse har veldig mye å si :)

F.eks 3dmark timespy extreme cpu score og 3dmark firestrike physics score :) Disse 2 testene er fine for å finne ut om minneoverklokken hjelper.

Deretter finnes det spill som Farcry 4 og spesielt Farcry Primal som ELSKER høyere minnefrekvens. Fallout 4 er også glad i minneytelse (spesielt i SLI)  :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Ikke stor forskjell på å øke minnet til 3600 fra i går da den gikk på stock, neste er vel å oc cpu men liker ikke at den kryper opp til 75 grader med 360x120x60+240x120x60 radiatorer til kjøling.

Delid tool fra rockit er på tur over dammen tho :)

Minne har svært lite å si i Cinebench, men det finnes andre benchmarks sin minneytelse har veldig mye å si :)

F.eks 3dmark timespy extreme cpu score og 3dmark firestrike physics score :) Disse 2 testene er fine for å finne ut om minneoverklokken hjelper.

Deretter finnes det spill som Farcry 4 og spesielt Farcry Primal som ELSKER høyere minnefrekvens. Fallout 4 er også glad i minneytelse (spesielt i SLI)  :D

Bryr meg ikke om å kjøpe 3dmark for ett par tester :)

Spiller pubg for det meste, og allt følest mye bedre nå enn på min 5 år gamle pc :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...