Gå til innhold

Vaske/rense tastatur Macbook Pro 2017

Nemisen

Anbefalte innlegg

Hei!

Så klumsete som jeg er klarte jeg å søle litt cola på nederste delen til venstre av tastaturet på macen. Jeg reagerte raskt, og fikk bort det verste - men en knapp er litt sticky.

Akkurat nå skal jeg selge macen fordi enkelte programmer jeg er avhengig av IKKE er kompatibel på mac os.

Knappen som er sticky er FN knappen. Den funker, men den lager ikke den tradisjonelle "klikk" lyden. Jeg har ikke tilgang til luft på boks for å prøve å få dette bort, er det noen andre metoder? For de som ikke vet det så har 2017 modellen av mac fått ett nytt tastatur hvor knappene sitter lengre ned i selve macen, og så vidt jeg vet, går det ikke an å ta av en enkelt knapp.

SÅ: hvordan får jeg renset/vasket den ene knappen og fått den som vanlig igjen uten å ødelegge tastaturet/knappen helt?

Og la oss si jeg ikke får bort dette, hva blir evt. prisreduksjonen når kun EN knapp er påvirket i minste grad?

PS; Macen er kun 1 mnd. gammel....

Håper noen kan hjelpe meg.

Endret av Nemisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei. 

Anbefales å tørkes "opp ned", med tastatur ned mot bordet. 

En annen ting som er viktig å påpeke ved salg, er at du informere om dette uhellet! Kjøpslov osv gjelder faktisk også ved kjøp fra privat personer. Så hvis du ikke informerer om dette, og det vil bli oppdaget eller annet kan du måtte stå for erstattning / reperasjon av mac. 

Lenke til kommentar

Hvis du har sølt i maskina så er den igrunnen ikke salgbar. Det som virker nå virker ikke nødvendigvis ikke om noen dager, uker eller måneder. Hvis du har fått en eneste dråpe på et kretskort inni maskina så kan det oppstå senskader. Det skal ikke så mye til før det oppstår korrosjon.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...