Nemisen Skrevet 24. september 2017 Rapporter Del Skrevet 24. september 2017 (endret) Hei! Så klumsete som jeg er klarte jeg å søle litt cola på nederste delen til venstre av tastaturet på macen. Jeg reagerte raskt, og fikk bort det verste - men en knapp er litt sticky. Akkurat nå skal jeg selge macen fordi enkelte programmer jeg er avhengig av IKKE er kompatibel på mac os. Knappen som er sticky er FN knappen. Den funker, men den lager ikke den tradisjonelle "klikk" lyden. Jeg har ikke tilgang til luft på boks for å prøve å få dette bort, er det noen andre metoder? For de som ikke vet det så har 2017 modellen av mac fått ett nytt tastatur hvor knappene sitter lengre ned i selve macen, og så vidt jeg vet, går det ikke an å ta av en enkelt knapp. SÅ: hvordan får jeg renset/vasket den ene knappen og fått den som vanlig igjen uten å ødelegge tastaturet/knappen helt? Og la oss si jeg ikke får bort dette, hva blir evt. prisreduksjonen når kun EN knapp er påvirket i minste grad? PS; Macen er kun 1 mnd. gammel.... Håper noen kan hjelpe meg. Endret 24. september 2017 av Nemisen Lenke til kommentar
Jarv!s Skrevet 24. september 2017 Rapporter Del Skrevet 24. september 2017 Hei. Anbefales å tørkes "opp ned", med tastatur ned mot bordet. En annen ting som er viktig å påpeke ved salg, er at du informere om dette uhellet! Kjøpslov osv gjelder faktisk også ved kjøp fra privat personer. Så hvis du ikke informerer om dette, og det vil bli oppdaget eller annet kan du måtte stå for erstattning / reperasjon av mac. Lenke til kommentar
Nemisen Skrevet 24. september 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 24. september 2017 Skal prøve med luft på boks i morgen‚ men det er kun "function" knappen som er påvirket. Skal gjøre det jeg kan, men redd jeg ikke får gjort noe med det. Har opplyst kjøper om dette ja. Lenke til kommentar
Woods Skrevet 24. september 2017 Rapporter Del Skrevet 24. september 2017 Du kan ta av tastene (google it) for grundigere rens. Det er også flott at du har informert kjøper om dette og håper prisen dere har avtalt reflekterer at maskinen kan ha skader pga. sølet. Lenke til kommentar
GungFu Skrevet 27. september 2017 Rapporter Del Skrevet 27. september 2017 Du kan også vurdere å teste ut Mac rens hos Eplehjelpen. Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 1. oktober 2017 Rapporter Del Skrevet 1. oktober 2017 (endret) Hvis du har sølt i maskina så er den igrunnen ikke salgbar. Det som virker nå virker ikke nødvendigvis ikke om noen dager, uker eller måneder. Hvis du har fått en eneste dråpe på et kretskort inni maskina så kan det oppstå senskader. Det skal ikke så mye til før det oppstår korrosjon. Endret 1. oktober 2017 av BadCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå