Svendsen Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 kode <?php $var=$_get["var"]; if($var){ echo $_get["var"]; else{ echo "var er TOM"; } ?> feil melding Parse error: parse error, unexpected T_ELSE in g:\easyphp1-7\www\test\index.php on line 7 noen som ser feilen? Lenke til kommentar
Hei. Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 <?php $var=$_get["var"]; if($var){ echo $_get["var"]; } else { echo "var er TOM"; } ?> Du manglet en } Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 8. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2003 <?php $var=$_get["var"]; if($var){ echo $_get["var"]; } else { echo "var er TOM"; } ?> Du manglet en } Det ga meg virker som om den ikke klarer å å hente var fra index.php?var=dust når jeg prøver på det. Får samme feil ved index.php og Notice: Undefined variable: _get in g:\easyphp1-7\www\test\index.php on line 2 var er TOM Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 8. desember 2003 Del Skrevet 8. desember 2003 Fordi det ikke heter $_get, men $_GET Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 da får jeg: Notice: Undefined index: var in g:\easyphp1-7\www\test\index.php on line 2var er TOM skjønner ikke noe jeg...... Det jeg er ute etter er at jeg skal klare å hente ut hva ?var= blir og hvis den er tom så skal det bare stå "var er TOM" Noen som kan vise en idiot hvordan det skal gjøres ? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 <?php $var=$_GET['var']; if($var){ echo $_GET['var']; } else { echo "var er TOM"; } ?> funker hvis: indexphp?var=dust men ikke hvis: index.php da får jeg: Notice: Undefined index: var in c:\program files\easyphp1-7\www\test\index.php on line 2var er TOM ingen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 9. desember 2003 Del Skrevet 9. desember 2003 (endret) Det er en Notice melding, ikke bry deg om det. Legger du den ut på nett så vil du nok se at den forsvinner (kan settes opp i php konfig fila php.ini). Prøv også noe sånnt: $var = @$_GET['var']; @ gjør slik at feilmeldinger ikke blir skrivi ut på den operasjonen du holder på med. Du kan også skrive om koden for å unngå den feilen: <? if($_GET['var']){ echo $_GET['var']; } else { echo "var er TOM"; } ?> Feilen i koden din er at $var blir forsøkt satt om $_GET['var'] er tom eller ei, og da får du tilbakemelding når den blir tom. Endret 9. desember 2003 av Slettet-rXRozPkg Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 9. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2003 Tusen takk... Trodde jeg var helt dust, men er vist ikke HELT... hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå