Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Opel Corsa stopper, vil ikke starte

VikingDude

Anbefalte innlegg

Moderens Opel Corsa-B (1998, 80.000 km) har problemer. Kjører 4-5 minutter, så stopper den. Vil ikke starte. Må vente 10 min (eller lenger), og så starter den. Da går den i 4-5 minutter, før den stopper igjen. Slik holder den på. Batteriet fungerer, og det er bensin på tanken. Hva kan det være som er galt? Har fått tips om at det kanskje kan være bensinfilteret. Eller bensinpumpa. Eller kondens..... Har noen hatt tilsvarende problemer med en Opel Corsa eller en annen bil? Hva var galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville testet på nytt, men skru bensinlokket helt av og på igjen (mens bilen går) etter tre minutter for å se om bilen går lenger. Du kan gjerne gjenta dette etter ytterligere 3 min hvis bilen fortsatt går. Jeg har egentlig ikke stor tro på at det vil hjelpe, men det er greit å utelukke dette.

Uansett så må dette sannsynligvis feilsøkes videre ved å teste bensintrykket og/eller bruke en god feilkodeleser som kan logge data.

Du kan evt sjekke for koder likevel, men motorlampen må vanligvis lyse i minst 30 sekunder før kode blir lagret (det kan jo ha skjedd). Dette virker ikke på X10XE og X12XE:

https://www.thecorsa.co.uk/electrical-tutorials/31-how-do-paperclip-test.html

Hvilken motor (kode) er dette? Evt. send reg nr på pm.

Endret av mobile999
Lenke til kommentar

Tipper det er en posisjons-sensor som feiler når den blir varm. 

Hadde bilen på verksted, og de byttet noe som heter impulsgiver veivaksel. Den første tilbakemeldingen var at alt virket greit, og at bilen ikke stoppet på veien hjem fra verkstedet. Så får vi se hva som skjer videre.  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...