Gå til innhold

Ny, STILLEGÅENDE spillmaskin

Anbefalte innlegg

Du kjøper seff ikke p4 2.8 Ghz pc533

Gå heller for 2.6 pc800

Den støtter HT + at den er lett å skremme opp til 3.2 Ghz. Hørt folk når det med boxed vifta. Kjøp Denne fra microplex. Har ikke lest noen tester eller noe, vet ikke om den er bra. Står at du kan kjøre den på 16db og den vil likevel kjøle bra nok til p4 3.2 Ghz.

Mitt tips

ah.

La ikke merke til at den jeg byttet ut med hadde pc533

Har dettet det til pc800 versjonen.

Er det like greit å kjøpe 2.6 ghz, eller kan jeg klokke 2,8 ghz prosessoren lenger opp?

Kjøleren du anbefaler er forresten den jeg allerede har valgt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Selv har jeg dårlig er faring med mitt TerraTec Cinergy 400 TV-kort.

Det hender at PC'en restarter når jeg har sett på tv en stund.

(kanskje mine 300W ikke er nok??)

Div-x funker dårlig med min XP1800+ og 256mb RAM.

Dessuten er ikke programmvaren noe å hoppe i været for heller?

Samme erfaring med det TV-kortet... og ikke minst programvaren, iiik!

Brukte å starte opp programvaren når jeg trengte en reboot, for det gikk fortere enn å trykke start - slå av datamaskinen - start på nytt. ;)

Mvh kjello2

Har ingen problemer med overnevnte kort. Fungerer fint for meg. Har oppgradert programvaren da. Specs. i profilen.

Lenke til kommentar
ah.

La ikke merke til at den jeg byttet ut med hadde pc533

Har dettet det til pc800 versjonen.

Er det like greit å kjøpe 2.6 ghz, eller kan jeg klokke 2,8 ghz prosessoren lenger opp?

Kjøleren du anbefaler er forresten den jeg allerede har valgt.

Tror du kan søke rundt på overklokking.no sine forum om det. Vet faktisk ikke selv. Så ikke at du hadde valgt den kjølern :p

Lenke til kommentar

Kjøp deg Geil ram på psdata.no. Geil GD eller ultra platinum pc 3700 helst pc 4000/4200. Hvis du kjøper 2,6 ghz'en velger du en av disse.

Klokker greit 2,6 ghz'en opp til 3,2ghz

jJeg personlig hadde villet valgt enn annen vifte enn boxed f.eks Zalman CNPS 7000A-cu, da denne hjelper deg å holde temperaturen nede og bevare systemet.

Denne kjøleren går også veldig stille, denne regulerer du eneklt fra 20-25db kjøler bedre desto mer støy(Da går viften fortere) Har denne viften selv på en 2,4ghz.

Kjøper du 2,8ghz så klarer det seg med pc 3700.

Ikke engang tenk på MSI hovedkortet som er foreslått IC7 MAX3 er bedre ut i fra tester og anbefaler IC7 MAX3 som det beste alternativet ut i fra egne erfaringer. :thumbup:

Da får du ett rått oppsett som de fleste vil misunne deg :yes:

Lenke til kommentar
Skal du støydempe vil du kanskje også vurdere Zalman Heatpipe til skjermkortet

ZM80C-HP

225,00 3dfxcool.no

ZM-OP1

90,00 3dfxcool.no

.

Noe slikt?

Prisen var ikke så avskrekkende. Skal skrive det ned og vurdere hvor mye GPU vifta bråker før jeg bestiller det.

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Kjøp Lian LI PC6070B. Genialt kabinett som er vakkert for alle øyne :love:

Anbefaler deg også å gå for fortron/source, rett og slett best. Minnet er bra det, men hvis du leser hardware sin test på max 3 hk så står det at det ikke klarer corsair minne!!! Kjøp heller geil som mange andre før meg har anbefalt, men nå vet du hvorfor du skal droppe corsair!

Lenke til kommentar

Du kan jo se på jukalender tilbudet til hwb som er et fic 9800pro til 2295kr, er vel ikke samme kvaliteten som hercules kanskje, men du sparer hvertfall over 1000kr på å kjøpe det. Tilbudet gjelder kun i dag, er ikke sikker på om de har mer igjen på lager, så det er jo ikke sikkert du får det før jul da.

Lenke til kommentar

Ang. kabinettvifte.

Har du plass til 120mm vifte i det kabinettet du endelig velger annbefaler jeg de papst viftene som originalt på 12 volt bråker 26 db. Sett denne på 7 volt og du får mye luftflyt, men med minimalt med støy.

Legger du deg på 19 & 20 db på viftene i systemet så ville jeg skifta ut viften på ati kortet med en slik zalman heatpipe kjøler. En liten vifte på 30db vil ødelegge alt av stillegående vifter.

Jeg har en slik papst @7volt på min radiator og den har luftflyt nok til å kjøle prosessor og skjermkort. Enermax vifter ville jeg holdt meg unna da de jeg har i strømforsyningen har en uggen lyd som min like gamle papst vifte ikke har.

Til prosessoren er zalman cnps7000cu den beste og her kan du stille viftehastigheten alt etter hvor mye bråk du vil ha.

ps. har hovedkortet en vifte på northbridge kan det være en fordel å skifte ut denne med en zalman northbridgeribbe. Med god luftflyt i kabinettet vil denne kjøle bedre en den originale med vifte.

Ellers god jul og håper du får det i hus før juleferien begynner.

Lenke til kommentar
Har du plass til 120mm vifte i det kabinettet du endelig velger annbefaler jeg de papst viftene som originalt på 12 volt bråker 26 db. Sett denne på 7 volt og du får mye luftflyt, men med minimalt med støy.

Jeg tror jeg kommer til å gå for compucase kabinettet. Det har massevis av støydempende gummigreier og slikt. Etter hva jeg forstår, er ikke et støydempet Lian Li så veldig spesielt, bortsett fra gummikanten på døra og ferdig installerte støymatter. Dette kan jeg fikse selv på compucase boxen, som jeg innbiller meg har bedre kjøling med to 120 mm vifter som fører luft tvers igjennom kabinettet. Skulle gjerne visst om innsugsvifta har filter, forresten.

Uansett lurer jeg på hvordan du "setter viften på 7 volt". Trodde folk pleide å bruke motstander til å redusere strømmen i stedet, ikke spenningen. Er det bare å sjonglere litt med ledningene?

Lenke til kommentar
Til prosessoren er zalman cnps7000cu den beste og her kan du stille viftehastigheten alt etter hvor mye bråk du vil ha.

Etter hva jeg kan se går Zalman vifta fra 20-25 db, mens MIST skryter av å være nede i 16 db på minste hastighet og "fortsatt være god nok til alle dagens P4 (3.2 GHz) prosessorer".

Er det noen som har erfaringer å komme med ang. den nye Microplex vifta?

Lenke til kommentar
vis du først bruker så mye pæng kan du jo legge til litt til for et mer "sexy" kabinett...

"sexy" i denne forbindelsen betyr to ting for meg: stille og rask. Stillheten er hele målet ved å gå for et kabinett med 12cm vifter som kjører lav hastighet.

Uansett har jeg nå oppdatert oppsettet i første post med de siste endringene.

Er det noen som har noe å legge til før jeg bestiller dette, vær så snill å gjøre det fort, så jeg slipper en haug "du skulle ha gjort ditt og datt" meldinger dagen etter at jeg har mottatt varene.

Lenke til kommentar

det eneste jeg har som motforestilling er at denne "ubbah!" pc'en blir satt opp med en skjerm med maks oppløsning på 1280x1024.

Hadde jeg kjøpt en ny skjerm & pc i denne prisklassen ville jeg valgt en 1600x1200 skjerm idag. Det er tross alt det du skal sitte å se på lenge. Skjerm er også noe som gjerne overlever en pc eller to. Dermed tror jeg du vil se at oppløsningen vil begrense deg litt i framtiden.

En 21 tommer fra NEC er mitt forslag.

PS: Muligens også litt extra støymatter for den siste støyfinish ?

Om ikke

PS2: Jupp, kjempe fin post som inspirerer til svar! Lykke til med den mye pc'en

God Jul

Lenke til kommentar

Jeg vil ha en LCD og dermed basta. Ellers vil jeg si takk for alle svar :thumbs:

Skal bestille i morgen ettermiddag (fredag) og håper jeg har ordnet alt nå.

Specsene jeg endre opp med er oppdatert i første post.

om_ikke: skal vurdere støymatter når jeg vet hvilket lydnivå jeg ender opp på i utgangspunktet med dette her. har også funnet noen bra tilbud på zalman heatpipe greier med stillegående vifte til skjermkort, og har også alternativer til erstatning for northbridge vifta, selv om denne er testet av hw.no og klassifisert som nærmest lydløs.

uansett, God Jul til folkens, og takk for all hjelp :green:

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...